UPDATE c20ne... HIJ LOOPT :) nu nog wat puntjes op de i

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#21 Bericht door Gonzo » 21-04-2011 08:03

freek corsa schreef:Je kunt hem ook voelen klikken.

Dan zet je de auto op contact, dan haal je het relai eruit en zet hem er weer in, dan moet je hem voelen klikken. ( dat is de eerste klik ).

De tweede klik komt als de motor rond draait door te starten.
Als dat niet gebeurt is meestal de BDP sensor stuk, of de ECU of de draadboom. Maar bijna altijd de BDP.

Ik zal het 'klikken' van het relai nog eens checken vanmiddag, maar volgens mij doet ie echt niks...

Waar zit die bdp-sensor?
bdp = bovenste dode punt, gok ik zo?? zit t ergens bij je nokkenas?

Over de ECU twijfel ik een beetje, ik dacht toen ik het blok kocht (zat toen nog in een kadett) dat 'ie van ná 1990 was, en nu pas zie ik de ecu met stift geschreven "Kadett '87 gsi, nogwat" dus misschien heeft de beste meneer de ECU uitgewisseld ofzo
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#22 Bericht door CORSA2L16VALVE » 21-04-2011 17:20

dat je wielen lichtjes beginen mee te draaien is normaal...
Je kan ze makelijk tegen houden met de hand normaal.

als dit ni zo is... staat i in versnelling

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#23 Bericht door freek corsa » 21-04-2011 17:30

De BDP sensor zit voorin de motor aan de distributie kant onder de motorsteun.
Het is inderdaad de Bovenste Dode Punt sensor.

Wielen mee draaien is niet erg. Vergeet niet het olie niveau van de bak te controleren of de olie te verversen.

ECU zal wel goed zijn, hij deed het ook in de kadett toch......

Toerenteller: wat heb je nu precies aangesloten ?

Als je de motor aan hebt staan, en je haalt de zwarte draad los dan moet hij afslaan. ( dat is hetzelfde als je contact uitdraaien )
Ik weet niet hoeveel zwarte draden je nu hebt aangesloten ?

Gefeliciteerd dat hij nu werkend in je corsa hangt :D
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#24 Bericht door Gonzo » 22-04-2011 00:38

bak olie is ok, net ververst 1.7l, mooi dat dat draaien niet uitmaakt
de motor stopte wel door het contact uit te zetten, en links voorin zitten er 3 zwarte aan elkaar geloof ik
wat ik allemaal heb aangesloten aan kabels heb ik op foto, zal dat nog ff uploaden

en dat werkende... tja, daar is verandering in gekomen

vandaag alles afgemonteerd, schakelaar gemonteerd voor brandstofpomp in dashboard(dat probleem los ik later wel op) uitlaat is pas gemaakt, lambda sensor erin, wielen eronder, remmen ontucht, stabi stang met afstands blokjes er tussen en hij staat weer op de wielen, maarrr...

niet starten :(
gister starte hij in 1 keer, nu maar een enkele verbranding en sindsdien niks meer
hij draait
ik heb vonk

heb benzinedruk op de verdeler
injectoren krijgen spanning
heb van alles geprobeerd, stekkers eraf gehad, accu, ecu eruit, nada....

is nu dan toch een sensor overleden?

morgen eerst maar eens naar de brezan ofzo en dan weer naar amsterdam, verder puzzelen aan de corsaa, maar nu eerst... BIER

ik wens ieder een goeie vrijdag
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#25 Bericht door freek corsa » 26-04-2011 21:59

Heb je de rotor en verdelerkap al eens los gehad en bekeken ?

Vonkt hij nog wel ?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#26 Bericht door Gonzo » 27-04-2011 19:41

freek corsa schreef:Heb je de rotor en verdelerkap al eens los gehad en bekeken ?

Vonkt hij nog wel ?
nee nog niet, zal morgen even kijken of ik die speciale boutjes loskrijg....
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#27 Bericht door freek corsa » 27-04-2011 22:31

Dop E8 past erop, dat is een omgekeerde torq.

Met een waterpomp tang lukt het ook wel.

Er zal vast ook wel een andere dop op passen.

De contacten kun je schuren, soms helpt dat.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Lorre
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-04-2011 22:43

#28 Bericht door Lorre » 27-04-2011 22:48

Een gewone dop 8 past meestal ook wel, heb ik ook gebruikt voor me klepdeksel, of een steektingsleutel, die zijn vaak 12kantig en past ook perfect ;)
Daily: '93 er - Corsa A GSi (1.6 8v met Dubbele 40er Webers)
Project: '69 er - Commodore A Coupe (2500 6-cil in lijn) :D

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#29 Bericht door Jurgen » 27-04-2011 23:22

Idd, met mijn gewone doppenset kan ik ook torx boutjes losdraaien. Mooiste is natuurlijk even zo'n doppensetje aanschaffen.

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#30 Bericht door Gonzo » 28-04-2011 13:02

Dopje 7 gaat idd prima, de verdeler en rotor zien er zeer goed uit. Als nieuw.
Maar hoe stel je deze in? Bij de 1400 kon je gewoon de stroboscoop erop zetten en de kap draaien tot 'ie goed stond....

Ik ga vanmiddag na werk eerst ff kijken of er überhaupt nog vonk is, ik loop nu tussen m'n werk door af en toe ff langs om wat kleine dingetjes te doen (bougies in een bakkie met contactcleaner, accu weer ff aan de lading gezet, bedrading nalopen etc..)

echt klote dat ik maar van 15:30 - 18:00 écht aan de slag kan hier.

wordt vervolgd....
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”