UPDATE c20ne... HIJ LOOPT :) nu nog wat puntjes op de i

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#31 Bericht door freek corsa » 28-04-2011 17:32

De ontsteking van de C20NE is niet instelbaar, wel is er een octaan plug die je kunt omdraaien.

Je kunt de bougie kabels doormeten, ze moeten 5 ohm weerstand hebben.

Check inderdaad even of je nog vonk hebt, zo niet controleer dan of het relai wel een 2e keer tikt.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#32 Bericht door Gonzo » 28-04-2011 19:11

Geprobeerd te starten, een paar plofjes (ontbrandingen) en daarna weer niets.

Wat blijkt: geen vonk uit de bobine....

Zou die ineens kaduuk zijn of...

Morgen een andere bobine proberen denk ik
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#33 Bericht door freek corsa » 28-04-2011 19:17

Meestal is de BDP of de brandstofrelai de oorzaak.

Heb je de brandstofpomp nu via het relai aangesloten?

Gaat de pomp wel aan als je start ?

Dan weet je namelijk dat de BDP sensor goed is en het relai ook echt een 2e keer klikt.
Dan kun je pas met zekerheid zeggen dat de bobine niet goed is.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#34 Bericht door Gonzo » 28-04-2011 19:21

freek corsa schreef:Meestal is de BDP of de brandstofrelai de oorzaak.

Heb je de brandstofpomp nu via het relai aangesloten?

Gaat de pomp wel aan als je start ?

Dan weet je namelijk dat de BDP sensor goed is en het relai ook echt een 2e keer klikt.
Dan kun je pas met zekerheid zeggen dat de bobine niet goed is.

Ik heb een geschakelde + op de uitgaande brandstofpompkabel van het relais gezet, welke ik kan onderbreken met een schakelaar in het dash.
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#35 Bericht door Gonzo » 28-04-2011 19:23

Die geschakelde + kan ik onderbreken bedoel ik....

Ik heb dus al een keer succesvol gedraaid in deze setting
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#36 Bericht door freek corsa » 28-04-2011 19:27

Ja dat geloof ik, maar je kunt op deze manier niet goed diagnose stellen.

Het maakt mij niets uit, het is niet mijn auto :lol:

Ik probeer te helpen, maar als de pomp niet goed is aangesloten kun je in mijn ogen niet goed diagnose stellen.

Ik heb al eens een lampje aangesloten die aan ging als de relai de 2e keer klikte, dan weet je wanneer de BDP sensor en de relai goed werken.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#37 Bericht door Gonzo » 28-04-2011 19:44

freek corsa schreef:Ja dat geloof ik, maar je kunt op deze manier niet goed diagnose stellen.

Het maakt mij niets uit, het is niet mijn auto :lol:

Ik probeer te helpen, maar als de pomp niet goed is aangesloten kun je in mijn ogen niet goed diagnose stellen.

Ik heb al eens een lampje aangesloten die aan ging als de relai de 2e keer klikte, dan weet je wanneer de BDP sensor en de relai goed werken.
Dat kan ik nog wel proberen, op welke sluit je t lampje aan dan? Volgens mij klikt dat relais echt geen 1 keer....

Ik kan die bdp ook preventief vervangen natuurlijk, kijken of het uitmaakt

Uiteindelijk wil ik natuurlijk dat alles gewoon aangesloten is, en werkt zoals het hoort, maar ik heb zo weinig sleuteltijd waar de auto nu staat, EN zin om te rijden ;)

En ik waardeer al je hulp en tips onwijs 8)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#38 Bericht door freek corsa » 28-04-2011 20:38

Ik weet helaas niet uit mijn hoofd waar de brandstofpomp op moet.

Ik zal eens bij mijn C20XE kijken, die staat hier op de oprit in Almere.

EDIT:

Afbeelding

Dit is het brandstofrelai

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/F ... 50-205-002

85 = de geschakelde plus vanaf het contact
85b = de geschakelde plus vanaf de ECU
86 = de massa
87 = de brandstofpomp plus draad
87b = de ECU plus draad
30 = de constante plus vanaf de accu


Dan hebben we nog 85b dit moet volgens mijn redenatie de stuur draad vanaf de ECU naar het relai zijn om de brandstofpomp aan te zetten, deze draad activeerde het 2e gedeelte in het relai.

Heel wat uitzoek werk, maar ik hoop dat deze tekst klopt en nog heel lang online mag staan
:lol:

GEBRUIK OP EIGEN RISICO
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#39 Bericht door Gonzo » 28-04-2011 21:38

Ah nice :D

volgens mij heb ik meer pins :shock:

to be continued........


EDIT: het relais is t zelfde als op foto

Ik heb de bobine op de testbank gezet met een bougie eraan, hij vonkt.

Ik ga straks even langs de automaterialen handel om te kijken wat bepaalde onderdelen kosten:
- bdp sensor
- brandstofpomprelais
- bougies
- setje bougiekabels

en dan eventueel wat dingen aanschaffen (al lost het het probleem misschien niet op, reserve onderdelen zijn nooit mis)

EDIT: de prijzen bij brezan (zonder eventuele korting)
- bdp sensor €60
- brandstofpomprelais €25
- bougies NGK7422 bpr5es €4 per stuk
- setje bougie- en bobinekabels €62

Dus ik ga eerst weer ff testen alvorens wat aan te schaffen ;)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#40 Bericht door Gonzo » 29-04-2011 13:21

blijkbaar een kabelbreuk in de 1e bougiekabel, toch maar een setje halen...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”