voordeel bij 16v injectroren?

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
macoe16v
Fanatieke Poster
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-09-2008 23:30

voordeel bij 16v injectroren?

#1 Bericht door macoe16v » 21-01-2009 12:16

Hallo mensen,

Heeft iemand ervaring, bij voorkeur met een rollenbank uitdraai (hou graag van harde cijfertjes :lol: ) van voordeel wat te halen is met andere injectoren?

Mijn 20NE heeft al een ander chippie (DDV) en voor tijdens de sprint wil ik met een openfilter gaan rijden.
Verder ligt er een verstelbare brandstofdrukregelaar klaar voor montage, en wordt zowiezo op korte termijn het uitlaatsysteem aangepakt (16v spruitstuk en verdere 16v lijn)

Zou ik deze set-up andere injectoren al zin hebben? of moet er dan eerst nog een stapje verder gegaan worden? nokkenas en inlaat bijvoorbeeld?

gr,marco

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#2 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 21-01-2009 18:57

ik zit een beetje met het zelfde

marcel (corsaboy) reed met zijn seh met 324 graden nokkenas en irmscher inlaat en 421 spagettieuitlaatspruitstuk en groep a uiltaat lijn..

met 3.5 bar op orginele injectoren.. alleen bij de 7200 (meen ik) liep hij te arm maar een normale 8v komt niet eens zo hoog met z,n toeren begrenst op 6500

c20ne injectoren zijn 170 cc en c20xe injectoren 220 cc dus 50 cc meer

16v injectoren schijnen standaard nog iets meer te geven dan 8v injectoren op 4 bar.

uiteraard geld meten is weten wil je het echt goed doen, moet je je moter met chip en benzien druk aanpassen op de vermogens bank. moet dus met een wide lamda meeting.

ik zelf heb wel 16v injectoren in mijn 20seh maar dit is echter iets te veel van het goede (niet gemeten op lamda)

ik wil hem binnekort of op 2 bar zetten of 8v injectoren weer monteren. ik twijfel nog.

het punt is ik denk dat 16v injectoren iets beter vernevelen. vandaar dat ik er voor gekozen had. zonder echt onderzoek te doen of te laten afstellen (fout ik weet het)

ik heb er zelf geen vermogens uitdraai van.
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”