Benodigdheden c20ne
Moderator: freek corsa
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
Benodigdheden c20ne
Het motertje van mijn Corsa A3 C14SE, verbruikt een beetje olie en de motor zit onder de olie..
Maar denk dat het motortje het misschien niet heel lang meer uithoud.
Nou wil ik, als de moter het begeeft een C20NE erin hangen.
Maar nou is het mij beetje onduidelijk wat ik allemaal nodig heb.
Kan iemand mij een lijstje geven welke spullen ik nodig heb?
Op corsanovatuning.nl staat dat ik onder andere een andere tank etc. nodig heb..
Maar denk dat het motortje het misschien niet heel lang meer uithoud.
Nou wil ik, als de moter het begeeft een C20NE erin hangen.
Maar nou is het mij beetje onduidelijk wat ik allemaal nodig heb.
Kan iemand mij een lijstje geven welke spullen ik nodig heb?
Op corsanovatuning.nl staat dat ik onder andere een andere tank etc. nodig heb..
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Je hebt een C14SE, dan heb je geen andere tank nodig.
Je hebt ook geen andere brandstofpomp nodig.
Wil je met een F13 of F16 versnellingsbak gaan rijden?
F13 = smallblock bak (F15, F17 zijn soort gelijke bakken)
F16 = bigblock bak (F18, F20 zijn soort gelijke bakken)
Met de F13 heb je een vliegwiel met koppeling van een 1700 opel diesel nodig.
Met F16 heb je andere aandrijfassen nodig.
Verder heb je een andere motorsteun nodig, hier staat meer info van op www.corsa-novatuning.nl (ik verkocht ze eerst ook, maar ze zijn nu op)
Deuk in chassis-balk is helaas ook nodig.
Spacer tussen de achterste versnellingsbak-steun en de bak is ook nodig, hiervoor gebruik ik 12mm aan ringen.
Deze las ik aan elkaar vast, soms ook nog aan de steun, dat is makkelijker met monteren.
Hierbij horen ook 12mm langere bouten dan de originele bouten.
Als je met stabilisator stang wil rijden, dan moet die verlaagd worden voor de uitlaat, misschien is het omdraaien van de stang ook voldoende?
Verder nog vragen?
Je hebt ook geen andere brandstofpomp nodig.
Wil je met een F13 of F16 versnellingsbak gaan rijden?
F13 = smallblock bak (F15, F17 zijn soort gelijke bakken)
F16 = bigblock bak (F18, F20 zijn soort gelijke bakken)
Met de F13 heb je een vliegwiel met koppeling van een 1700 opel diesel nodig.
Met F16 heb je andere aandrijfassen nodig.
Verder heb je een andere motorsteun nodig, hier staat meer info van op www.corsa-novatuning.nl (ik verkocht ze eerst ook, maar ze zijn nu op)
Deuk in chassis-balk is helaas ook nodig.
Spacer tussen de achterste versnellingsbak-steun en de bak is ook nodig, hiervoor gebruik ik 12mm aan ringen.
Deze las ik aan elkaar vast, soms ook nog aan de steun, dat is makkelijker met monteren.
Hierbij horen ook 12mm langere bouten dan de originele bouten.
Als je met stabilisator stang wil rijden, dan moet die verlaagd worden voor de uitlaat, misschien is het omdraaien van de stang ook voldoende?
Verder nog vragen?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
- motor compleet met kabelboom, ecu, lmm
- aangepaste motor steun rechtsvoor
- achterste versnellingsbak steun met 12mm spacer of ringen ertussen en langere bouten
- open luchtfilter voor op je lmm (en een adapterplaat om dat passend te maken
- gsi radiateur (alhoewel, de radiateur van m'n c14nz was opzich ook groot genoeg, maar de gsi is groter)
- een rechte thermostaat, van de calibra bijvoorbeeld, als je namelijk de motor uit een kadett haalt wijst het thermostaat huis schuin naar beneden en dat past niet lekker met je slang naar de radiateur...
- corsa gsi assen, zijn de juiste lengte, en daar kunnen de grote bakzijde-kineten op en standaard kineten aan de wielzijde, zo kun je je originele wielnaven behouden
- gsi-remmerij (236mm geventileerd) of 2liter remmerij (256mm geventileerd) met de bijpassende klauwen uiteraard.
- je uitlaat passend maken, tevens de lambda verplaatsen naar voren anders zit it tegen de bodem van de wagen
- deuk slaan rechts in motorruimte waar de dynamo komt te zitten
Ik heb destijds zo'n ombouwset gehaald bij m-tech, is wel kneiterduur, krijg je de juiste motorsteunen en spacers, dun/dik assen (originele gsi assen zijn beter, maar moeilijk te vinden) en een adapter met openluchtfilter voor de lmm...
Hier op het forum zijn die motorsteunen ook wel te vinden, spacers voor je baksteun en stabilisator stang kun je zelf maken, adaptorplaat als je kan lassen ook.... en de ombouwbeschrijving staat ook op corsanovatuning
Keuzes zat zou ik zeggen
- aangepaste motor steun rechtsvoor
- achterste versnellingsbak steun met 12mm spacer of ringen ertussen en langere bouten
- open luchtfilter voor op je lmm (en een adapterplaat om dat passend te maken
- gsi radiateur (alhoewel, de radiateur van m'n c14nz was opzich ook groot genoeg, maar de gsi is groter)
- een rechte thermostaat, van de calibra bijvoorbeeld, als je namelijk de motor uit een kadett haalt wijst het thermostaat huis schuin naar beneden en dat past niet lekker met je slang naar de radiateur...
- corsa gsi assen, zijn de juiste lengte, en daar kunnen de grote bakzijde-kineten op en standaard kineten aan de wielzijde, zo kun je je originele wielnaven behouden
- gsi-remmerij (236mm geventileerd) of 2liter remmerij (256mm geventileerd) met de bijpassende klauwen uiteraard.
- je uitlaat passend maken, tevens de lambda verplaatsen naar voren anders zit it tegen de bodem van de wagen
- deuk slaan rechts in motorruimte waar de dynamo komt te zitten
Ik heb destijds zo'n ombouwset gehaald bij m-tech, is wel kneiterduur, krijg je de juiste motorsteunen en spacers, dun/dik assen (originele gsi assen zijn beter, maar moeilijk te vinden) en een adapter met openluchtfilter voor de lmm...
Hier op het forum zijn die motorsteunen ook wel te vinden, spacers voor je baksteun en stabilisator stang kun je zelf maken, adaptorplaat als je kan lassen ook.... en de ombouwbeschrijving staat ook op corsanovatuning
Keuzes zat zou ik zeggen
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Er staat nu idd voldoende informatie op.
De radiateur van een C14SE is groot genoeg.
Een vriend van me heeft tijden gereden met een C12NZ radiateur op een C20NE motor, dat gaat prima.
De radiateur van een C14SE is groot genoeg.
Een vriend van me heeft tijden gereden met een C12NZ radiateur op een C20NE motor, dat gaat prima.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57