vraagjes motorombouw, schakelmechanisme afstellen, OPGELOST
Moderator: freek corsa
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
vraagjes motorombouw, schakelmechanisme afstellen, OPGELOST
Hallo,
Ben bezig met een c20ne in m'n corsa sedan.
Blok hangt er al in, meeste dingen zijn aangesloten.
Ik heb nog een paar vraagjes.
Hoe sluit je de slang aan die van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger gaat?
Gewoon er in duwen of zijn hier een handigheidje voor?
Ik heb de motor gemonteerd met een F13 versnellingsbak.
Moeten er dan ook spacers tussen de bak en de baksteun?
Hoe moet ik de versnellingsbak afstellen?
De stang die van de pook afkomt is los geweest van het schakelmechanisme.
Ik heb deze wel gemerkt van te voren.
Als ik hem op dezelfde plek weer vastzet moet hij het dan gewoon doen?
Iemand antwoord op 1 of meerdere vragen?
Rick
Ben bezig met een c20ne in m'n corsa sedan.
Blok hangt er al in, meeste dingen zijn aangesloten.
Ik heb nog een paar vraagjes.
Hoe sluit je de slang aan die van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger gaat?
Gewoon er in duwen of zijn hier een handigheidje voor?
Ik heb de motor gemonteerd met een F13 versnellingsbak.
Moeten er dan ook spacers tussen de bak en de baksteun?
Hoe moet ik de versnellingsbak afstellen?
De stang die van de pook afkomt is los geweest van het schakelmechanisme.
Ik heb deze wel gemerkt van te voren.
Als ik hem op dezelfde plek weer vastzet moet hij het dan gewoon doen?
Iemand antwoord op 1 of meerdere vragen?
Rick
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 02-01-2010 19:59
-De slang naar je rembekrachtiger gaat altijd stroef, smeer er wat vaseline aan dat duw je hem er zo in.
-Je hoeft geen bakspacer te monteren de bak is orgineel en blijft daarom op dezelfde plek als waar je baksteunen voorheen vastzaten.
-Op je bak (van vooraf gezien) zit de schakeltoren aan de achterkant zit een zwart plastic plugje die trek je eruit. Daar stop je daar boortje 4,5mm in je beweegt het schakelmechaniek met de hand naar 1,2, R beetje zoeken en tegelijkertijd duw je tegen het boortje aan dan duw je hem in het blokkeergat en staat de bak geblokkeerd. Vervolgens zet je je pook tussen 1,2 en zet je je mechaniek vast.
-Je hoeft geen bakspacer te monteren de bak is orgineel en blijft daarom op dezelfde plek als waar je baksteunen voorheen vastzaten.
-Op je bak (van vooraf gezien) zit de schakeltoren aan de achterkant zit een zwart plastic plugje die trek je eruit. Daar stop je daar boortje 4,5mm in je beweegt het schakelmechaniek met de hand naar 1,2, R beetje zoeken en tegelijkertijd duw je tegen het boortje aan dan duw je hem in het blokkeergat en staat de bak geblokkeerd. Vervolgens zet je je pook tussen 1,2 en zet je je mechaniek vast.
LEICHTBAU MOTORSPORT
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Zover ik weet moet er wel een bakspacer gebruikt worden.
De rembekrachtiger vacuumslang aansluiting kun je verdraaien en zo proberen in de juiste richting te krijgen.
In het rubber drukken kan met behulp van een glijmiddel zoals spuug of vaseline of silicone of enz..
afstellen van het schakelmechanisme doe ik meestal op gevoel.
De rembekrachtiger vacuumslang aansluiting kun je verdraaien en zo proberen in de juiste richting te krijgen.
In het rubber drukken kan met behulp van een glijmiddel zoals spuug of vaseline of silicone of enz..
afstellen van het schakelmechanisme doe ik meestal op gevoel.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Hallo heren,
2 van de drie vragen zijn opgelost.
Ik krijg alleen mijn versnellingspook niet goed afgesteld.
Of ik kan hem in de 5e versnelling zetten maar heb ik geen achteruit.
Of ik kan hem in z'n achteruit zetten maar dan heb ik geen 5e versnelling.
Kan ik de pook ook "blokeren" om het af te stellen?
Verder heb ik de ombouw af.
Enkel nog de pool afstellen en de bedrading netjes aansluiten / wegwerken.
Is wel errug gaaf om hem op z'n staart te trappen.
Hij accelereert echt snel.
Rick
2 van de drie vragen zijn opgelost.
Ik krijg alleen mijn versnellingspook niet goed afgesteld.
Of ik kan hem in de 5e versnelling zetten maar heb ik geen achteruit.
Of ik kan hem in z'n achteruit zetten maar dan heb ik geen 5e versnelling.
Kan ik de pook ook "blokeren" om het af te stellen?
Verder heb ik de ombouw af.
Enkel nog de pool afstellen en de bedrading netjes aansluiten / wegwerken.
Is wel errug gaaf om hem op z'n staart te trappen.
Hij accelereert echt snel.
Rick
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Zat er voorheen een 4 bak in? Dan moet je het nokje bij de pook voor de 5 nog weg halen. Zie ook Corsa novatuning.
Als het een 4 bak was hoor je eigenlijk ook nog het schakelmechaniek iets aan te passen door 1 gewrichtje een gat lager te zetten. Daardoor is de zijwaartse beweging die je met de pook maakt kleiner. Bij een 5 bak mechanisme zit het gewricht op het onderste gat. Hier heb je een nieuw kogeltje van een gewrichtje nodig, is dezelfde als van de achterklepdempers M8.
Bij een F13 hoef je geen bakspacer te gebruiken. Je hoeft dan ook NIET het plastic gewrichtje om te flippen.
Doe het afstellen met 2 man/vrouw. Eentje onder de auto en 1 erin die de pook vasthoud.
Als het een 4 bak was hoor je eigenlijk ook nog het schakelmechaniek iets aan te passen door 1 gewrichtje een gat lager te zetten. Daardoor is de zijwaartse beweging die je met de pook maakt kleiner. Bij een 5 bak mechanisme zit het gewricht op het onderste gat. Hier heb je een nieuw kogeltje van een gewrichtje nodig, is dezelfde als van de achterklepdempers M8.
Bij een F13 hoef je geen bakspacer te gebruiken. Je hoeft dan ook NIET het plastic gewrichtje om te flippen.
Doe het afstellen met 2 man/vrouw. Eentje onder de auto en 1 erin die de pook vasthoud.