vraagjes motorombouw, schakelmechanisme afstellen, OPGELOST

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#11 Bericht door Gonzo » 15-07-2013 14:40

Nokje al weggehaald, zoals Max reeds omschreef?
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#12 Bericht door Rick1972 » 15-07-2013 14:47

Zat geen nokje aan, zat eerst ook een 5-bak in.

Rick

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#13 Bericht door Gonzo » 15-07-2013 15:43

Ook al het schakelstangetje een gaatje lager gezet? Zoals hier rechts op de foto:
Afbeelding
Dan wordt je slag van links naar rechts korter = meer ruimte
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#14 Bericht door Rick1972 » 15-07-2013 20:34

Daar heb ik nog niet naar gekeken.
Morgen maar eens even doen.
Bedankt

Rick

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#15 Bericht door Rick1972 » 15-07-2013 22:06

Even gekeken,

stangetje zit al in het onderste gaatje.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#16 Bericht door freek corsa » 15-07-2013 23:24

Dus de nok van de pook is er niet.
De bevestiging van de stang is al op het onderste gat.

En je krijgt hem niet afgesteld.

Dan heb je ergens te veel speling in zitten.
Meestal is dat bij de overgang van het plastic blokje naar de U van de bak.
Daar heeft Opel origineel een pen in zitten die naar verloop van tijd te veel ruimte krijgt.
Ik heb er M8 draad in getapt en er een bout met moer in gedaan.
Helaas geen foto voorbeeld erbij.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#17 Bericht door corsa16v » 16-07-2013 09:13

De pook is niet te blokkeren, wel bij latere types. Ik heb een astra H pook in me corsa die kan je wel blokkeren. Maar zoals freek al aangeeft het mechaniek heeft teveel speling, daarom stel je hem dus nooit echt goed af. Ik heb mijn schakelmechaniek met uni-balls gemaakt, perfect en nooit meer misschakelen.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#18 Bericht door Gonzo » 16-07-2013 15:18

Uniballs zijn ook geniaal, of met kogelkoppen zoals op dat fotootje van mij.
Maar zoals Freek zegt, bij dat blokje komt vaak speling, dit moet ik bij mijn eigen ook nog oplossen met een dikkere pen of bout...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#19 Bericht door Rick1972 » 17-07-2013 13:05

Heren,

bedankt voor het meedenken allemaal.
het schakelmechanisme is afgesteld en ik kan hem in alle versnellingen zetten.
Afgelopen weekend verschillende keren proberen af te stellen, lukte steeds niet.
Vanmorgen nog maar eens een keer geprobeerd en meteen gelukt.

Allemaal bedankt.

Rick

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”