C20NE start niet, OPGELOST

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

C20NE start niet, OPGELOST

#1 Bericht door Rick1972 » 11-07-2013 22:12

Heb de c20ne in m'n auto hangen.
Alles aangesloten maar de auto wil niet starten.
Brandstofpomp doet het, de bougies vonken, maar hij wil niet starten.
De uitlaat zit er alleen onder tot de kat, rest moet nog pas gemaakt worden.
Volgens m'n schoonvader zou hier het probleem kunnen zitten omdat er dan geen tegendruk is.

Iemand hier ervaring mee?

Rick

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 11-07-2013 22:58

Klopt de ontsteking volgorde?

Starten met remreineger of iets dergelijks in de inlaat.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#3 Bericht door Rick1972 » 11-07-2013 23:10

Volgens mij klopt de ontstekingsvolgorde wel.
Heb de gegevens niet hier liggen kan ze nu niet controleren.
Liggen bij m'n oude buurman in de garage waar ik kan sleutelen.

Heb jij toevallig de ontstekingsvolgorde en de aansluitvolgorde aan de verdelerkap?
Dan kan ik het nakijken.

Rick

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#4 Bericht door CORSA2L16VALVE » 11-07-2013 23:47

retour en aanvoer benzine niet omgewisseld

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#5 Bericht door Gonzo » 11-07-2013 23:56

Rick1972 schreef:Volgens mij klopt de ontstekingsvolgorde wel.
Heb de gegevens niet hier liggen kan ze nu niet controleren.
Liggen bij m'n oude buurman in de garage waar ik kan sleutelen.

Heb jij toevallig de ontstekingsvolgorde en de aansluitvolgorde aan de verdelerkap?
Dan kan ik het nakijken.

Rick
Afbeelding
Aansluitingen verdelerkap vanuit dit oogpunt = 1-3-bobine-4-2
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#6 Bericht door Corsa_GSi » 12-07-2013 09:24

tegendruk is het probleem niet.
ik zou zelfs even de kat er af halen anders sloop je hem misschien met je start pogingen.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#7 Bericht door corsa16v » 12-07-2013 15:07

Als de motor benzine krijgt en een vonk en de onstekingsvolgorde is goed moet de motor starten.
En die kat ga je echt niet kapot maken door al die startpogingen, waarom dat?
LEICHTBAU MOTORSPORT

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#8 Bericht door Rick1972 » 13-07-2013 20:23

Het probleem is opgelost.
De benzineleidingen zaten verkeerd om aangesloten. :oops:

Rick

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#9 Bericht door max » 13-07-2013 23:45

Een klassieke fout. Die hebben we bijna allemaal wel een keer gemaakt.

Maar mooi dat ie het nu doet!

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”