Koelslangen aansluiten

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

Koelslangen aansluiten

#1 Bericht door Rick1972 » 11-02-2014 16:36

Heeft iemand een schema op foto hoe de koelslangen aan de achterzijde op een c20ne moet worden aangesloten.
Heb een c20ne in m'n corsa liggen. De vorige eigenaar heeft de koelvloeistofbuis aan de achterzijde vervangen door een zelfgemaakte RVS variant.
Ik heb het idee dat ik de slangen daardoor niet goed heb aangesloten.
De verwarming blaast binnen 2 minuten al warme lucht. (wel fijn maar wel erg snel.
De temperatuur op het dashboard ( digitaal) komt niet hoger als het tweede blokje. (ook niet als ik lange stukken rijdt of als ik een keer flink doortrek)

Rick

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 11-02-2014 16:41

Afbeelding

De onderste gaat zoals je zit terug naar de zwarte buis.

Dus de bovenste gaat naar de kachel.

Vanaf de kachel gaat een slang terug naar de zwarte buis.

Verder nog vragen?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#3 Bericht door Rick1972 » 11-02-2014 17:10

Bedankt voor de reactie,

Zit nu iets anders aangesloten.
De slang die je op de foto ziet ziet op een vertakking op het uiteinde van de buis aangesloten. Andere gaat inderdaad naar de kachel.
Ik heb de originele buis gelukkig ook nog.
Die zet ik er dit weekend even op.

Rick

Rick1972
Fanatieke Poster
Berichten: 316
Lid geworden op: 13-11-2012 14:23

#4 Bericht door Rick1972 » 11-02-2014 19:28

Kan het voor de motor veel kwaad als de onderste slang op de foto via een t stuk op het dikke uiteinde van de zwarte buis zit aangesloten?

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#5 Bericht door freek corsa » 11-02-2014 23:10

Nee, dan stroomt de koelvloeistof nog steeds hetzelfde.

Alleen een langere afstand.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

vluggejaapie
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 24-09-2010 19:54

#6 Bericht door vluggejaapie » 16-05-2014 10:09

Om even misbruik van dit topic te maken. Ik heb onlangs een set nieuwe koelslangen voor de c20ne aangeschaft, en vraag me af hoe het hele systeem loopt qua flow.

Het betreft deze set:
Afbeelding

Het gaat mij eigenlijk puur om de middelste slang. Ik heb een oud type c20ne zonder spanrol.

Iemand die weet welke uiteinden op welke aansluiting moeten bij de middelste slangenboom?
opel

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#7 Bericht door Jurgen » 16-05-2014 10:19

Voor wat voor type auto heb je besteld? Geen enkele slang komt me bekend voor namelijk...

Maar wat die middelste slang betreft, die dunnere zijn denk ik overloop radiateur en dunne naar koelvloeistof pot

vluggejaapie
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 24-09-2010 19:54

#8 Bericht door vluggejaapie » 16-05-2014 10:28

Sorry, het gaat over een E kadett c20ne in mijn geval, niet over een corsa.

Ondertussen heb ik deze ook gevonden, dit lijkt redelijk op mijn systeem, alleen volgensmij is mijn koelbuis niet origineel.

http://www.partsbase.org/media/images/o ... 6aa652.png

Morgen gooi ik de auto op de brug, even kijken of ik er uit kan komen.
opel

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#9 Bericht door freek corsa » 23-08-2014 20:10

op de zwarte buis.

als die aansluiting er niet is.
een T stuk tussen de kachel retourslang
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#10 Bericht door Jambon » 23-08-2014 20:27

Ok, thnx!! yes

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”