C20ne Koelsysteem aansluiten

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
1988MantaGSI
Starter
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-11-2013 12:07

C20ne Koelsysteem aansluiten

#1 Bericht door 1988MantaGSI » 10-05-2014 19:49

omdat ik mijn c20ne los heb gekocht, heb ik van geen idee hoe ik het koelsysteem aan moet sluiten.

Heeft iemand een voorbeeld of foto's hoe het allemaal zit?

Alvast bedankt voor jullie hulp,, tof! wors
- 1988 Opel Manta GSI 2.0 16v
-1983 Opel Corsa TR Luxus 2.0 8v

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#2 Bericht door Jurgen » 12-05-2014 09:44

Stelt niet zoveel voor hoor. Er loopt een buis achter je motorblok die je aansluit achter op je waterpomp. Deze buis loopt met een bochtje tot boven de versnellingsbak. Dit uiteinde sluit je met een slang aan op je radiateur linksvoor onderaan. Op deze buis zitten nog 3 aansluitingen. De 2 achter het blok gebruik je voor de kachel, het maakt niet zo gek veel uit welke je op welke aansluit, als het maar kan circuleren door je kachelradiateur. Dan zit er nog 1 aansluiting op die buis, die komt van je koelvloeistofpotje. Dan heb je nog een slang die van de voorkant bij je distributieriem (thermostaathuis) naar de bovenste aansluiting van de radiateur gaat (rechtsvoor). Dit is altijd even een beetje creatief, soms moet er een krulslang tussen, soms kan het met een rechte. Dan heb je nog 1 ontluchtingsslang van de radiateur naar je koelvloeistofpotje. Thats it eigenlijk.

Gasklepverwarming wordt eigenlijk nooit aangesloten en kan je gewoon los laten op de gasklep. Wil je deze toch aansluiten, dan moet je een slang van het buisje achter het blok naar de gasklep leggen. Dan van je gasklep naar je kachel en vervolgens van de kachel weer naar het buisje.

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”