Pagina 1 van 2

Geplaatst: 26-08-2014 20:57
door vluggejaapie
Nog iemand ideeen? Wat kan de oorzaak zijn dat mn injectoren niet openen? Wat zorgt er voor dat de ecu de injectoren schakelt, of in andere woorden wat kan ervoor zorgen dat dit dus nu NIET gebeurt.

Ik kan tot op heden geen draadbreuken of slechte massa's vinden. :(

Geplaatst: 26-08-2014 21:57
door fat ass corsa johan
Je gasklep positie censor kun je gewoon ohms doormeten , op twee pennen zul je een veranderende ohmse weerstand meten op het moment je je gasklep bediend ( even tussen de contacten op de potmeter meten bij een drie polige ) als het goed is reageerd hij maar op twee pennen met een oplopende/ afgaande weerstand .
Heb je wel dan een voeding op de injectoren ? En geen massa of zelfs anders om ?
Je lmm geeft het signaal door aan je ecu die dan de pulstijd op je injectoren vergroot/ verkleind .
in theorie zou je als je de waardes kent je lmm ook kunnen meten door de juiste pennen te meten en ook hier weer de ohmse weerstand te zien veranderen als je er met bv een luchtpistool rustig in blaast ( nooit met volle 10 bar in blazen maar rustig aan )
Werkt ongeveer als een ptc of ntc positieve temperatuur censor of negatieve temperatuur censor dus door verandering van temperatuur veranderd de weerstand van het bolvormige voelertje .

gr johan

Geplaatst: 26-08-2014 22:32
door vluggejaapie
ga ik dat eens doormeten morgen. de injectoren krijgen netjes 12volt.. maar bij starten, geven ze geen benzine, alsof de ecu ze niet schakelt, maar de vraag is waarom.

Het moet gewoon iets ontiegelijk simpels zijn, ik ken alleen niet vinden wat...

Geplaatst: 26-08-2014 22:34
door Jambon
Zit er niet ergens een breuk in de signaaldraad of een gecorrodeerde pin/stekker oid?

Geplaatst: 26-08-2014 22:40
door vluggejaapie
Signaaldraad van?? ik heb al 101 draden doorgemeten en nog niets geks tegengekomen, vandaar dat ik probeer te begrijpen hoe het hele gebeuren elkaar aanstuurt alvorens ik kan gaan meten/uitsluiten.

Geplaatst: 26-08-2014 23:17
door fat ass corsa johan
Je schrijft ze krijgen netjes 12 volt dus ik begrijp zowel voedig als ook massa .
heb je de stekker van de verstuiver af en dan gewoon opmde pennen gemeten ?
Zoja is dat een constante 12 volt of pulserend ?.
Heb je niet nog een losse verstuiver liggen ? Zoja sluit die op een stekker aan en probeer of hij open gaat door er in te blazen .

gr johan

Geplaatst: 27-08-2014 10:03
door vluggejaapie
Hmm echt pas de garage opgeruimd en een paar oude verstuivers weggegooid... zal je net zien, ligt 5 jaar te verstoffen en als je ze nodig hebt :shock: :P

Ik ga weer even meten vanavond, de ANWB zij dat er een constante 12v op de verstuivers staat, echter dat de ECU deze bij het starten niet met aarde doorverbind/pulseert... Ik heb dit nog niet zelf nagemeten, ga dat vanavond eens doen.

Geplaatst: 27-08-2014 11:10
door fat ass corsa johan
Als de anwb gemeten heeft dat er. Geen massa puls naar je verstuiver komt dan laat de ecu het na die puls te geven ja .
In sommige gevallen wordt het onstekingssignaal ook gebruikt als pulsgever ( als ik me niet vergis )voor de ecu.dit gebeurd dan door de ontstekings module .
Je hebt wel een vonk schrijf je dus de mudole zal werken maar is de signaal kabel van de module naar de ecu dan wel in orde ?
Als je straks gaat meten is dat miss een optie om even mee te nemen tijdens het meten .
En als dat allemaal goed is denk ik eerder richting ecu eerlijk gezegd .
Wel al alle contacten op eceu en stekker nagekeken ?

gr johan

Geplaatst: 27-08-2014 14:16
door vluggejaapie
Contacten nagekeken ja en de ecu is al verwisseld...

Alleen een c20ne heeft geen hallgever toch op de nokkenas/distri? c20ne doet alles met krukassensor? Vonk heb ik wel, en er zit maar 1 stekker (uit mn hoofd 2 polen) op de bobine (type: WE)

Geplaatst: 27-08-2014 15:50
door fat ass corsa johan
Dan kun je volgens mij alleen een draadbreuk/ slecht contact hebben , heb je het hele masse traject al doorgemeten vanaf injector naar ecu ?

Gr johan