c20ne startprobleem injectoren schakelen niet
Moderator: freek corsa
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24-09-2010 19:54
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 22-08-2014 13:26
Je gasklep positie censor kun je gewoon ohms doormeten , op twee pennen zul je een veranderende ohmse weerstand meten op het moment je je gasklep bediend ( even tussen de contacten op de potmeter meten bij een drie polige ) als het goed is reageerd hij maar op twee pennen met een oplopende/ afgaande weerstand .
Heb je wel dan een voeding op de injectoren ? En geen massa of zelfs anders om ?
Je lmm geeft het signaal door aan je ecu die dan de pulstijd op je injectoren vergroot/ verkleind .
in theorie zou je als je de waardes kent je lmm ook kunnen meten door de juiste pennen te meten en ook hier weer de ohmse weerstand te zien veranderen als je er met bv een luchtpistool rustig in blaast ( nooit met volle 10 bar in blazen maar rustig aan )
Werkt ongeveer als een ptc of ntc positieve temperatuur censor of negatieve temperatuur censor dus door verandering van temperatuur veranderd de weerstand van het bolvormige voelertje .
gr johan
Heb je wel dan een voeding op de injectoren ? En geen massa of zelfs anders om ?
Je lmm geeft het signaal door aan je ecu die dan de pulstijd op je injectoren vergroot/ verkleind .
in theorie zou je als je de waardes kent je lmm ook kunnen meten door de juiste pennen te meten en ook hier weer de ohmse weerstand te zien veranderen als je er met bv een luchtpistool rustig in blaast ( nooit met volle 10 bar in blazen maar rustig aan )
Werkt ongeveer als een ptc of ntc positieve temperatuur censor of negatieve temperatuur censor dus door verandering van temperatuur veranderd de weerstand van het bolvormige voelertje .
gr johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24-09-2010 19:54
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24-09-2010 19:54
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 22-08-2014 13:26
Je schrijft ze krijgen netjes 12 volt dus ik begrijp zowel voedig als ook massa .
heb je de stekker van de verstuiver af en dan gewoon opmde pennen gemeten ?
Zoja is dat een constante 12 volt of pulserend ?.
Heb je niet nog een losse verstuiver liggen ? Zoja sluit die op een stekker aan en probeer of hij open gaat door er in te blazen .
gr johan
heb je de stekker van de verstuiver af en dan gewoon opmde pennen gemeten ?
Zoja is dat een constante 12 volt of pulserend ?.
Heb je niet nog een losse verstuiver liggen ? Zoja sluit die op een stekker aan en probeer of hij open gaat door er in te blazen .
gr johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24-09-2010 19:54
Hmm echt pas de garage opgeruimd en een paar oude verstuivers weggegooid... zal je net zien, ligt 5 jaar te verstoffen en als je ze nodig hebt
Ik ga weer even meten vanavond, de ANWB zij dat er een constante 12v op de verstuivers staat, echter dat de ECU deze bij het starten niet met aarde doorverbind/pulseert... Ik heb dit nog niet zelf nagemeten, ga dat vanavond eens doen.
Ik ga weer even meten vanavond, de ANWB zij dat er een constante 12v op de verstuivers staat, echter dat de ECU deze bij het starten niet met aarde doorverbind/pulseert... Ik heb dit nog niet zelf nagemeten, ga dat vanavond eens doen.
opel
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 22-08-2014 13:26
Als de anwb gemeten heeft dat er. Geen massa puls naar je verstuiver komt dan laat de ecu het na die puls te geven ja .
In sommige gevallen wordt het onstekingssignaal ook gebruikt als pulsgever ( als ik me niet vergis )voor de ecu.dit gebeurd dan door de ontstekings module .
Je hebt wel een vonk schrijf je dus de mudole zal werken maar is de signaal kabel van de module naar de ecu dan wel in orde ?
Als je straks gaat meten is dat miss een optie om even mee te nemen tijdens het meten .
En als dat allemaal goed is denk ik eerder richting ecu eerlijk gezegd .
Wel al alle contacten op eceu en stekker nagekeken ?
gr johan
In sommige gevallen wordt het onstekingssignaal ook gebruikt als pulsgever ( als ik me niet vergis )voor de ecu.dit gebeurd dan door de ontstekings module .
Je hebt wel een vonk schrijf je dus de mudole zal werken maar is de signaal kabel van de module naar de ecu dan wel in orde ?
Als je straks gaat meten is dat miss een optie om even mee te nemen tijdens het meten .
En als dat allemaal goed is denk ik eerder richting ecu eerlijk gezegd .
Wel al alle contacten op eceu en stekker nagekeken ?
gr johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24-09-2010 19:54
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 22-08-2014 13:26