C20NE start niet - opgelost

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

C20NE start niet - opgelost

#1 Bericht door dtbroel » 02-08-2016 22:05

Goeieavond,

Ben ondertussen zover dat ik de C20NE voor het eerst kan starten maar ik kom er even niet meer uit. Als ik de auto op contact zet, klikt het brandstofrelais 1x. Als ik vervolgens start blijft het relais constant tikken.
Zelf heb ik een idee dat dit kan komen door de krukassensor?

Als ik de brandstofpomp constant voeding geef, zodat hij sowieso brandstofdruk heeft, wil de motor alsnog niet starten. Ik heb zo'n idee dat de injectoren dus niet openen, kan dit ook komen door dezelfde sensor?

Daarnaast loopt er ook niets door de retourleiding, normaal zou dit toch ook moeten als de brandstofpomp gewoon loopt?

Heb trouwens wel een vonk..

Nog wat extra info misschien:
Afbeelding

Wat is dat kastje dat groen omcirkeld is? Hier heb ik nog geen slangetjes aanzitten.
Verder het oogje dat met rood omcirkeld is heb ik aan de massa gelegd, weet niet of dat ook hoort?
Dan nog het draadje dat geel omcirkeld is, kan deze hier nog iets mee te maken hebben? Verder heb ik nog wat losse stekkertjes liggen, maar dit lijkt me allemaal overbodig voor de inbouw in Corsa?

Wie kan me verder helpen? :-D Alvast bedankt!

Deetjes
Starter
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-07-2016 16:37

#2 Bericht door Deetjes » 03-08-2016 07:47

Heb je toch een massa van je motor naar auto ?
Draadje is massa van de ecu dus dat is goed.
bij me xe had ik precies zelfde bleek het de krukas sensor te zijn die kapot was.
heb je er niet nog een liggen om uit te wisselen ?

van febi zijn ze rond de 50 euro
Turbo Turbo

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#3 Bericht door Jurgen » 03-08-2016 08:48

Je brandstofpomp relais lijkt een beetje vreemd te doen, maar als deze kapot zou zijn zou je ook geen vonk hebben. Dit geldt ook voor je krukassensor. Op contact 1 keer klikken, tijdens het starten nog een keer een klik en dan moet je brandstofpomp ook gaan lopen. Weet je zeker dat je alles goed hebt aangesloten?

Dit heeft Freek een keer in mijn topic gepost toen ik er ook mee aan het kutten was :-D
freek corsa schreef:
Ik weet helaas niet uit mijn hoofd waar de brandstofpomp op moet.

Ik zal eens bij mijn C20XE kijken, die staat hier op de oprit in Almere.

EDIT:



Dit is het brandstofrelai

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/F ... 50-205-002

85 = de geschakelde plus vanaf het contact
85b = de geschakelde plus vanaf de ECU
86 = de massa
87 = de brandstofpomp plus draad
87b = de ECU plus draad
30 = de constante plus vanaf de accu

Dan hebben we nog 85b dit moet volgens mijn redenatie de stuur draad vanaf de ECU naar het relai zijn om de brandstofpomp aan te zetten, deze draad activeerde het 2e gedeelte in het relai.

Heel wat uitzoek werk, maar ik hoop dat deze tekst klopt en nog heel lang online mag staan
Laughing

GEBRUIK OP EIGEN RISICO


Dat groen omcirkelde kastje zegt me eigenlijk niks, had ik er iig niet op zitten.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 03-08-2016 09:20

In de groene cirkel heb je het "tank ventilatie ventiel" Die aansluitingen kun je afdoppen of open laten
( of aansluiten op de tank ontluchting koolstofpot corsa A3 )

Het bedrading aansluit overzicht zit een foutje in.
Niet heel ernstig, maar ik kan even niet terug vinden welke 2 nu omgedraaid zijn.

Vinci op het opel-forum wees mij hier op.

Rood omcirkeld is inderdaad een massa.

Geel omcirkeld is een blauwe draad met zwart omhulsel? dan is het de temperatuur draad t.b.v. dashboard, maar in een corsa A loopt de dashboard temperatuur draad door de auto-draadboom.

Ik denk dat je de brandstof aanvoer en retour slang moet omwisselen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#5 Bericht door dtbroel » 03-08-2016 18:04

Bedankt voor de reactie's! 8)

@ Deetjes; sensor heb ik niet liggen. Zou ik nog een keer kunnen proberen als ik er verder helemaal niet meer uitkom.

@ Jurgen; Precies. Ik heb het idee dat de geschakelde plus van de ecu o.i.d. telkens opnieuw signaal geeft waardoor het relais blijft klikken? Ik meet ook op de uitgaande draad waar de pomp aan zou moeten 9 á 10 volt, dit zal wel komen doordat het relais tikt waardoor de spanning telkens even wegvalt?

Eigenlijk zoek ik dus naar de oorzaak waardoor de spanning telkens wegvalt denk ik?

@ Freek; Hmm die tankventilatie doet dus verder niks qua motormanagement..
Op opel-forum ben ik dat overzicht + fout al tegengekomen. Echter zit mijn hele kabelboom ingepakt en heb ik dus ook geen losse stekker o.i.d. aan het relais dus verkeerd aansluiten kan bijna niet. Heb alleen een los stekkertje die 0 weerstand geeft met de brandstofpomp plusdraad, hier zal origineel de brandstofpomp ook wel aanzitten dan?

De gele omcirkelde is inderdaad blauw, hier zal het dan ook wel niet aan liggen.

Aanvoerleiding heb ik direct op de rail zitten en retour zit na de drukregelaar, zoals het hoort toch? :oops:

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#6 Bericht door bromgabber » 03-08-2016 18:33

Als je twijfel of je injectors het doen, kan je een schroevendraaier tegen een injector aanhouden en iemand laten starten.
Als je de andere kant van de schroevendraaier tegen je oor houd, zou je hem moeten horen tikken.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#7 Bericht door freek corsa » 04-08-2016 08:30

Aanvoer inderdaad direct op de rail.

De injectoren kun je ook voelen tikken, luisteren met een schroevendraaier geeft wel een duidelijk antwoord ;)
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#8 Bericht door dtbroel » 04-08-2016 22:43

Weer een avondje mee bezig geweest.. Lang verhaal kort; hij loopt 8)

Domme fout maar omdat de benzineleidingen over elkaar heen liepen was het me niet opgevallen dat ze toch verkeerd aangesloten waren :oops:

Iedereen bedankt voor het meedenken!! :D

Deetjes
Starter
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-07-2016 16:37

#9 Bericht door Deetjes » 05-08-2016 07:39

Kan gebeuren toch.
gelukkig snel gevonden en weer wat geleerd :-D
Turbo Turbo

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#10 Bericht door sylvester1 » 05-08-2016 08:13

Nu ga je lekker plezier krijgen :)
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”