C20NE start koud slecht

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

C20NE start koud slecht

#1 Bericht door dtbroel » 21-10-2016 13:42

Goeiemiddag,

Ondertussen al veel plezier gehad met m'n Corsa, alleen heb ik nog één probleem en dat is dat deze koud (erg) slecht start. Soms start hij vrij vlot(aantal seconden) maar zoals vanmorgen ben ik wel 2 minuten aan 't starten geweest. Tijdens het starten blijft het brandstofpomp relais tikken, lijk t wel of deze tikt op het krukastoerental. Als de motor eenmaal aanslaat is er niets meer aan de hand en loopt de motor prima. Ook warm start de motor vrij goed. Nu heb ik de temperatuursensor al gecheckt en vervangen en dat lijkt me nu prima.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb het vermoeden dat er iets in de bekabeling rondom het relais niet goed zit.. Zou dit kunnen komen omdat er geen lambda is aangesloten o.i.d.?

Alvast bedankt voor 't meedenken!!

Roel

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 21-10-2016 14:32

Alle stekker contacten controleren.

Andere krukas sensor proberen.

Massa kabels controleren.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#3 Bericht door dtbroel » 24-10-2016 13:15

Bedankt voor je reactie!
Heb alles gecontroleerd en dat lijkt goed. Ook heb ik een andere krukassensor geprobeerd.. Massa lijkt me goed, maar dat ga ik zo nog even checken.

Ben al wel iets verder gekomen, namelijk tijdens het starten vonkt de bobine (bougie in bobinekabel gedaan) maar 1x per omwenteling (ongeveer), terwijl m'n kadett constant vonkt tijdens het starten..

Heb al andere bobine's geprobeerd maar daar ligt het probleem niet. Op de bobinedraad (groene/zwarte) staat 12v als ik 'm op contact zet en tijdens het starten ongeveer 9 á 10v.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#4 Bericht door max » 24-10-2016 13:44

Dat is wel erg laag. dat wil je toch wel in de buurt van de 11-12 volt proberen te houden.
Probeer eens een andere accu die vol is.
Het kan ook zijn dat je startmotor te langzaam draait.

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#5 Bericht door dtbroel » 26-10-2016 22:57

Hmm, andere accu geprobeerd maar nog steeds zonder succes.

Ook een ander brandstofpomp relais geprobeerd, zelfde verhaal.. Heb al van alles doorgemeten, ook massa´s die de stekker aan de computer moeten hebben zijn er allemaal.. Ik snap er helemaal niks meer van.
Auto start met een beetje geluk naar (heel) lang starten en loopt dan prima. Als ik 'm daarna weer probeer te starten wil het vaak ook wel meteen, das het gekke.. :shock:

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#6 Bericht door Aapje » 27-10-2016 00:38

Start je met gas ingetrapt? De ecu kicked dan een soort koudstart in. Kan misschien eens helpen, reageert m'n omega ook goed op :)

Al verdenk ik in jou geval de rotor/verdelerkap
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#7 Bericht door max » 27-10-2016 08:45

Als je start en hij springt niet aan zijn je bougies dan nat?

Je kan ook kijken of hij vonkt met de een losse bougie in een kabel die van een cilinder neemt en die dan op je blok leggen.
Zo draait de motor niet sneller bij het starten als wanneer je de bougies eruit haalt.

Heb je de elektrodenafstand van de bougies al gecontroleerd, net als de rotor en verdelerkap?

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#8 Bericht door freek corsa » 27-10-2016 08:56

Zijn de vacuümslangen misschien lek?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#9 Bericht door dtbroel » 27-10-2016 10:09

Dank voor de snelle reacties 8)
@ Aapje, nog niet geprobeerd om meteen met gas te starten, ga ik eens proberen!

@Max, ja de bougie's zijn nat. Hij krijgt dus benzine en de pomp gaat ook draaien. Vonk krijg ik af en toe. Echter als ik de bobinekabel (naar de verdeler) er af haal en daar een bougie in doe dan krijg ik ook maar 1 vonk per omwenteling lijkt het (tegelijk met het klikken van het relais). Dan lijkt het me dat hij ook maar 1 vonk door kan geven aan 1 vd 4 bougie's en dat ie daarom weinig doe? Dat is een beetje mijn redenatie althans..

@Freek, ik ga ze eens controleren!

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#10 Bericht door max » 27-10-2016 10:19

Heb je de stekker waar het relais in gaat al gecontrolleerd voor een goed contact?

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”