hersenspinseltje lachgas/NOS

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#11 Bericht door Gonzo » 19-12-2012 13:29

freek corsa schreef:C20NE

Reden:

- je kan overal evengoed bij als de 1.6 GSI motor.
- goedkoper, makkelijker te vinden dan een 1.6 GSI
- meer cilinder inhoud dan de 1.6, daarmee kun je makkelijker meer vermogen eruit halen.
+1 :D
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#12 Bericht door Jurgen » 19-12-2012 13:34

2.0 8v 8) 8) 8)

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#13 Bericht door Jos TR » 19-12-2012 13:49

Daar had ik ook al aan gedacht. Maar een 1.6 leek me makkelijker ivm ombouwen. Geen geklooi met aandrijfassen en motorsteunen ed.
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#14 Bericht door Jurgen » 19-12-2012 13:51

C20ne, diesel vliegwiel en koppeling, je originele F13 bak met originele assen erachter en gaan met die banaan 8)

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#15 Bericht door Jos TR » 19-12-2012 14:12

Okay. Wist niet dat dat kon. Hoef je dan geen motorsteun aan te passen?
Ben niet zo bekend met motor wisselen haha. Heb 1keer een corsa met c20ne gehad en zelf een c16sei in een TR gehangen and that's it.
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#16 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 19-12-2012 14:52

Jurgen schreef:C20ne, diesel vliegwiel en koppeling, je originele F13 bak met originele assen erachter en gaan met die banaan 8)
denk dat de koppeling met z,n vermogen niet lang leeft
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#17 Bericht door Jurgen » 19-12-2012 14:54

Denk dat de versnellingsbak er het eerst aangaat, dat is het zwakke punt bij zo'n ombouw.

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#18 Bericht door Jos TR » 19-12-2012 17:14

In ieder geval heb ik genoeg stof tot nadenken.
Eerst eens ff de TR laten lassen aan de onderzijde en op zoek naar een homokineet (zie te koop gevraagd)
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#19 Bericht door Jurgen » 20-12-2012 08:15

Maar als ik het goed begrijp wil je de c20xe eruit doen en dan een 1.6 of 2.0 8v erin leggen met NOS eventueel? Dan heb je alle ombouwdelen al liggen toch?

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#20 Bericht door freek corsa » 20-12-2012 08:36

waarom de 16v eruit, daar kan ook wel NOS op.

Regel een extra inlaat spruitstuk, dan kun je die vooraf klaarmaken en omwisselen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”