c14nz probleempjes

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
kdebruijn
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 31-08-2008 18:37

c14nz probleempjes

#1 Bericht door kdebruijn » 03-10-2008 03:28

zoals de titel al zegt ik heb te maken met 2 kleine probleempjes met mijn motor, dus ik hoop dat iemand hier mij er verder mee kan helpen. Het is tenslotte niet voor niets een Corsa A forum 8)

1. als eerste start hij soms slecht... als hij aanslaat trilt heel de auto, en heel soms loopt hij dan zelfs op maar 3 cilinders totdat je een beetje gas geeft.. soms tijdens de rit als je hem in zijn vrij trapt slaat hij spontaan af zonder enige aanleiding, en het herstarten dan gaat ook moeizaam. Na het aanslaan brand het oliedruklampje ook +- 1 seconde branden.
Moet er ook gelijk bij zeggen dat als de motor in zijn vrij staat zonder dat je het pedaal indrukt de motor meer trilt. Zodra je het pedaal indrukt is de trilling weg.

2. De temperatuurmeter doet het haast niet, het motormanagement geeft aan dat de motor gewoon goed op temperatuur komt, en de fan slaat aan als deze te warm wordt.
Gewoon tijdens het rijden en de motor is op temperatuur staat de meter halverwege het blauwe vlakje, word de motor warmer door het stationair draaien wil deze wel eens tot een kwart of bijna tot de helft oplopen.

Nu wil ik dus graag weten waar de sensoren zitten. Als het goed is zijn het er 2 zover ik weet.. 1 onder het inlaatspruitstuk voor de motortemperatuur, maar waar zit die voor de temperatuurmeter, wil die 2e namelijk schoonmaken en/of vervangen. Vermoed dat hij daarom verkeerde waarden aangeeft.

Hier eventueel een lijstje van wat ik al gedaan heb:

- Carterontluchting schoongemaakt
- Massa schoongemaakt
- Stappenmotor+huis schoongemaakt, al zit er nog wel wat aanslag in wat er niet uit kwam
- Benzinedrukregelaar schoongemaakt
- Injector cleaner gebruikt
- Gasklephuis schoongemaakt

Dingen waar ik zelf nog aan zat te denken wat het kan zijn:

- Benzinefilter vervangen, bij god geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is :P
- Druklager van de koppeling kapot?

Sta zelfs op het punt om het complete gasklephuis eraf te halen, alles te demonteren wat erop zit en een nacht te laten weken in wasbenzine of iets dergelijks zodat alle aanslag erin weg is!

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 03-10-2008 07:34

pff wat een tekst zo op de vroege ochtend,

probleem 1 is waarschijnlijk je rotor en verdelerkap, maak die eens schoon of vervang ze.

probleem 2, die sencor waar jij naar vraagt, daar zit een schuif stekkertje op, met een blauwe draad. Die sencor zit waarschijnlijk boven in je inlaat kanaal. Nieuw kost die iets van 7 tot 10 euro, maar ik heb nog nooit gehad dat die sencor stuk was. Ik denk dat je thermostaat kapot is, die zit zover ik kan me kan herrineren achter je distributieriem.

Draai voor de grap je 4 bougie's er eens uit en vergelijk de kleuren eens met elkaar, en als je het gereedschap ervoor hebt, dan kun je ook de compressie meten.

Ik begrijp uit je verhaal dat je niet veel ervaring hebt met het sleutellen, heb je ook al iemand anders ernaar laten kijken ? Misschien woont er iemand van het forum dicht bij je in de buurt ?

suc6 mvg freek.

Ps laat wel even weten als je iets geprobeerd hebt, en of het hielp of niet.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

kdebruijn
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 31-08-2008 18:37

#3 Bericht door kdebruijn » 03-10-2008 14:48

rotor + verdeelkap + bougies + bougiekabels zijn al vernieuwd nog niet zo heel lang geleden

maar denk je dan dat de compressie misschien niet zo goed meer is? mag hopen van niet want ik moet het er toch nog even mee doen :o

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 03-10-2008 17:29

Het komt vaker voor dat de temperatuur sencor die de computer gegevens geeft stuk gaat.

ik typ later verder, de reden hiervoor, ik ben niet nuchter. lezen draaid rond :P
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

kdebruijn
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 31-08-2008 18:37

#5 Bericht door kdebruijn » 06-10-2008 13:03

kick

iemand nog suggestie?

Robbie-GSI
Fanatieke Poster
Berichten: 71
Lid geworden op: 03-11-2008 17:00

#6 Bericht door Robbie-GSI » 06-11-2008 18:43

hallo

ik heb zelf ook een C14nz gehad
en volgens mij zit daar een lambda sonde op

mischien dat die kapot is of evt verkeerde waardes doorgeeft aan de ecu
succes

kdebruijn
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 31-08-2008 18:37

#7 Bericht door kdebruijn » 06-11-2008 19:51

oh alles is al opgelost

1 was dat de stappenmotor waarvan het asje vast zat, dus ff een andere gescoord :P en het vaccuum slangetje voor benzinetoevoer zat verstopt

en 2e is de thermostaat die niet helemaal lekker meer is..

dus topic mag wat mij betreft dicht 8)

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”