Sorry dat ik mij nog niet heb voorgesteld maar ik heb nu veel haast dus dat komt nog wel
ik heb een corsa A1 uit 1985 een 1.0 nu was ik mijn kleppendeksel pakking aan het vervangen want hij lekte olie toen ik erachter kwam dat me tuimelaars wel erg aan de losse kant zaten
dus ik heb gelijk een voelmaat gehaald en naar opel dealer gebeld maar helaas het personeel was al naar huis en ik sta nu met open deksel dus wie kan mij vertellen hoe ik ze moet afstellen en welke afstand ik moet gebruiken ik zal het zeer waarderen ik ik stel me eigen straks voor maar moet nu weg......
groetjes van sean
Tuimelaars Afstellen
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 27-02-2010 14:13
Tuimelaars Afstellen
Burn your wheels on the old blue envelopes cause we're not paying Taxes! so SMILE to Corsa a
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 27-02-2010 14:13
Is dit de juiste techniek voor mij 1.0
afstellen met niet lopende motor:
klepfunctie van voor naar achter:
(U-I) - (I-U) - (U-I) - (I-U)
(1-2) - (3-4) - (5-6) - (7-8)
Stand 1:
Zet de zuiger van de eerste cilinder in het bovenste dode punt (merktekens op distributiedeksel en puli staan tegenover elkaar) van de comressieslag.
Kleppen 1 en 2 van cilinder 1 zijn nu gesloten en de speling kan ingesteld worden
(0,15 inlaat en 0,25 uitlaat).
De inlaatklep (nr.3) van cilinder 2 en de uitlaatklep (nr.5) van cilinder 3 kunnen in deze stand ook gesteld worden.
Stand 2:
Draai de krukas één omwenteling om (merktekens weer tegenover elkaar).
Stel nu cilinder 4 (kleppen 7 en 8 ) en de inlaatklep (nr.6) van cilinder drie en de uitlaatklep (nr.4) van cilinder 2
Zo hoef je de krukas dus maar weinig te verdraaien.
stand 1: kleppen 1 - 2 - 3 - 5
stand 2: kleppen 7 - 8 - 6 - 4
afstellen met niet lopende motor:
klepfunctie van voor naar achter:
(U-I) - (I-U) - (U-I) - (I-U)
(1-2) - (3-4) - (5-6) - (7-8)
Stand 1:
Zet de zuiger van de eerste cilinder in het bovenste dode punt (merktekens op distributiedeksel en puli staan tegenover elkaar) van de comressieslag.
Kleppen 1 en 2 van cilinder 1 zijn nu gesloten en de speling kan ingesteld worden
(0,15 inlaat en 0,25 uitlaat).
De inlaatklep (nr.3) van cilinder 2 en de uitlaatklep (nr.5) van cilinder 3 kunnen in deze stand ook gesteld worden.
Stand 2:
Draai de krukas één omwenteling om (merktekens weer tegenover elkaar).
Stel nu cilinder 4 (kleppen 7 en 8 ) en de inlaatklep (nr.6) van cilinder drie en de uitlaatklep (nr.4) van cilinder 2
Zo hoef je de krukas dus maar weinig te verdraaien.
stand 1: kleppen 1 - 2 - 3 - 5
stand 2: kleppen 7 - 8 - 6 - 4
Burn your wheels on the old blue envelopes cause we're not paying Taxes! so SMILE to Corsa a
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik weet niet of deze met een draaiende motor afgesteld moet worden.
verder klopt het wel denk ik.
verder klopt het wel denk ik.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk