Tikkende motor
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13-09-2010 21:22
Tikkende motor
Hallo ik heb een vraagje.
Ik cross met een corsa a.
Met een 1600 8v gsi.
Maar als die warm is tikt die heel hard.
Als die koud is hoor je het ook wel, maar dan heel zachtjes.
Hoe warmer die dan word, hoe harder die tikt.
Iemand een idee wat het is? Ik denk zelf iets met de kleppen, maar dan zou het warmte verschil niet uit moeten maken toch?
Alvast bedankt. Gr Bart
Ik cross met een corsa a.
Met een 1600 8v gsi.
Maar als die warm is tikt die heel hard.
Als die koud is hoor je het ook wel, maar dan heel zachtjes.
Hoe warmer die dan word, hoe harder die tikt.
Iemand een idee wat het is? Ik denk zelf iets met de kleppen, maar dan zou het warmte verschil niet uit moeten maken toch?
Alvast bedankt. Gr Bart
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
idd drijfstanglagers .
kan lang goed gaan , heb er bijna een seizoen mee door gereden .
toen begon hij te roken en reed ik steeds vooraan ( hoe vreemd hehehe )
en in de finale zei hij bam en had ik een gat in de voor - en achterkant van het blok .
rookt ie al bij jou ????
kan lang goed gaan , heb er bijna een seizoen mee door gereden .
toen begon hij te roken en reed ik steeds vooraan ( hoe vreemd hehehe )
en in de finale zei hij bam en had ik een gat in de voor - en achterkant van het blok .
rookt ie al bij jou ????
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
slijtage is hoofd oorzaak
2de oorzaak is het feit dat je in de cross een blok natuurlijk flink op zijn falie geeft en altijd hoog in de toeren jaagt . Vaak heb je bij de cross rechte stukken die net te kort zijn om naar de 3 te schakelen en dus zit je hoog in de 2 . dan vol gas om door een bocht te trekken en schakelen in de bocht doe je niet , dus ook weer tegen de toerenbegrenzer . ja daar houden lagertjes in een motor niet zo van en dan vuil er bij dan heb je alles om een blok te slopen wel bij elkaar .
ik deed gemiddeld 1 seizoen met een blok en dan reviseren . olie verversen kwam er soms gewoon modder mee uit het blok
2de oorzaak is het feit dat je in de cross een blok natuurlijk flink op zijn falie geeft en altijd hoog in de toeren jaagt . Vaak heb je bij de cross rechte stukken die net te kort zijn om naar de 3 te schakelen en dus zit je hoog in de 2 . dan vol gas om door een bocht te trekken en schakelen in de bocht doe je niet , dus ook weer tegen de toerenbegrenzer . ja daar houden lagertjes in een motor niet zo van en dan vuil er bij dan heb je alles om een blok te slopen wel bij elkaar .
ik deed gemiddeld 1 seizoen met een blok en dan reviseren . olie verversen kwam er soms gewoon modder mee uit het blok
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
klepstoters tikken meestal niet hard je hoort ze wel natuurlijk .
drijfstanglagers wordt het geluid geleid door de drijfstang en zuiger en wordt daardoor versterkt en klinkt daardoor harder . dat is mijn ervaring tenminste
drijfstanglagers wordt het geluid geleid door de drijfstang en zuiger en wordt daardoor versterkt en klinkt daardoor harder . dat is mijn ervaring tenminste
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13-09-2010 21:22
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13-09-2010 21:22