Tikkende motor

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
Bart
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13-09-2010 21:22

Tikkende motor

#1 Bericht door Bart » 25-01-2012 17:52

Hallo ik heb een vraagje.
Ik cross met een corsa a.
Met een 1600 8v gsi.
Maar als die warm is tikt die heel hard.
Als die koud is hoor je het ook wel, maar dan heel zachtjes.
Hoe warmer die dan word, hoe harder die tikt.
Iemand een idee wat het is? Ik denk zelf iets met de kleppen, maar dan zou het warmte verschil niet uit moeten maken toch?

Alvast bedankt. Gr Bart

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 25-01-2012 19:07

Drijfstanglagers :cry:
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#3 Bericht door crossagek » 25-01-2012 20:32

idd drijfstanglagers .

kan lang goed gaan , heb er bijna een seizoen mee door gereden .

toen begon hij te roken en reed ik steeds vooraan ( hoe vreemd hehehe )

en in de finale zei hij bam en had ik een gat in de voor - en achterkant van het blok .

rookt ie al bij jou ????
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Bart
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13-09-2010 21:22

#4 Bericht door Bart » 26-01-2012 17:45

Oke bedankt. Dan moet er een andere motor in.
Hebben jullie een idee hoe dit komt?
En hoe het te voorkomen is?

Gr bart

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#5 Bericht door crossagek » 26-01-2012 21:29

slijtage is hoofd oorzaak

2de oorzaak is het feit dat je in de cross een blok natuurlijk flink op zijn falie geeft en altijd hoog in de toeren jaagt . Vaak heb je bij de cross rechte stukken die net te kort zijn om naar de 3 te schakelen en dus zit je hoog in de 2 . dan vol gas om door een bocht te trekken en schakelen in de bocht doe je niet , dus ook weer tegen de toerenbegrenzer . ja daar houden lagertjes in een motor niet zo van en dan vuil er bij dan heb je alles om een blok te slopen wel bij elkaar .

ik deed gemiddeld 1 seizoen met een blok en dan reviseren . olie verversen kwam er soms gewoon modder mee uit het blok ;)
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

stef
Fanatieke Poster
Berichten: 177
Lid geworden op: 03-08-2011 17:20

#6 Bericht door stef » 27-01-2012 18:15

kunnen ook de hydrolise klepstoters zijn als je met olie rijdt van mindere kwaliteit of die al heel oud is . . dan gaan ze wel eens zweven zoals ze zeggen

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#7 Bericht door crossagek » 27-01-2012 20:22

klepstoters tikken meestal niet hard ;) je hoort ze wel natuurlijk .

drijfstanglagers wordt het geluid geleid door de drijfstang en zuiger en wordt daardoor versterkt en klinkt daardoor harder . dat is mijn ervaring tenminste
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Bart
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13-09-2010 21:22

#8 Bericht door Bart » 23-02-2012 23:43

Oke bedankt voor de reactie.
Ik heb de auto deze week gestart, en hij rookt nog niet egt overdreven.
Maar we hebben nog een reserve onderblok, dus gaan we alles maar overbouwen.
Dan kunnen we weer met een frisse motor starten.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Gr Bart

Bart
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13-09-2010 21:22

#9 Bericht door Bart » 24-03-2012 19:39

Ik heb een ander onderblok in de corsa gebouwd, en vandaag de corsa weer gestart. Ik heb alleen nog steeds last van die tik in de motor.
Het lijkt toch van boven te komen, bij de injectoren.
Iemand een idee wat het is?
Of zullen het toch de klepstoters zijn?

Mvg Bart

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#10 Bericht door insane31 » 24-03-2012 20:06

klepstoter die vast zit, kan bijna niets anders zijn als het van boven komt

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”