Vast zittende klepstoters ??
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Nou, ik heb vandaag een dikke 15km met de auto gereden. Hij wordt niet goed warm, dus ik vermoed dat de thermostaat defect is. Dit even terzijde.
Ik heb eergisteren nog een beurtje aan de auto gedaan (olie + filter en luchtfilter vervangen) en heb daarbij olie in het blok gemikt wat ik hier nog had staan (10W40).
Na deze afstand gereden te hebben, blijft het getik voortduren. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik denk eraan om zo'n goedje in het blok te gooien waar normaal gesproken je zuigerveren mee losgeweekt worden (heb ik bij rokende auto's redelijk goeie ervaringen mee) in de hoop dat de stoters los komen.
De andere optie is om toch naar een ander blokje te kijken. Ik wil nog geen bigblock erin hangen. Ik moet zeggen dat de auto met de 1.2 al best redelijk opschiet zonder dat ik echt door moet trappen (doe ik niet vanwege de klepstoters en het niet goed op temperatuur komen.
Een 1.3s of zo lijkt me wel leuk om tijdelijk erin te hangen om van het vreemde gevoel van het getik af te zijn.
Wat zouden jullie doen?
Groeten,
Mischa
Ik heb eergisteren nog een beurtje aan de auto gedaan (olie + filter en luchtfilter vervangen) en heb daarbij olie in het blok gemikt wat ik hier nog had staan (10W40).
Na deze afstand gereden te hebben, blijft het getik voortduren. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik denk eraan om zo'n goedje in het blok te gooien waar normaal gesproken je zuigerveren mee losgeweekt worden (heb ik bij rokende auto's redelijk goeie ervaringen mee) in de hoop dat de stoters los komen.
De andere optie is om toch naar een ander blokje te kijken. Ik wil nog geen bigblock erin hangen. Ik moet zeggen dat de auto met de 1.2 al best redelijk opschiet zonder dat ik echt door moet trappen (doe ik niet vanwege de klepstoters en het niet goed op temperatuur komen.
Een 1.3s of zo lijkt me wel leuk om tijdelijk erin te hangen om van het vreemde gevoel van het getik af te zijn.
Wat zouden jullie doen?
Groeten,
Mischa
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Nou, volgens mij is een 1.2N een OHV en de 1.2S een OHC. 1.2S staat tenminste in de motorcode en OHC staat op het blok.
Ik heb jaren geleden een Corsa A gehad met een 1.2N.
Ik weet dit eigenlijk vrij zeker.
De Kadett C had dit ook, een 1.2N voor de standaard dingen, de 1.2S voor de automaatjes en de grotere blokken voor de snellere modellen.
@insane31:
Is daar een beetje goed aan te komen? Als ik daar de kop voor van het blok moet halen, kijk ik liever rond voor een ander blok. Het omhangen is denk ik sneller gedaan dan hetgeen jij aangeeft.
Het liefst zou ik een stapje omhoog gaan in vermogen. Volgens mij is de 1.3S het sterkste smallblock zonder injectie. Als ik een injectieblok compleet met tank met inwendige pomp op de kop kan tikken, heeft dat de allergrootste voorkeur. Hiermee zou ik meteen voorbereid zijn op de grootste upgrade: een 2.0.
Groeten,
Mischa
Ik heb jaren geleden een Corsa A gehad met een 1.2N.
Ik weet dit eigenlijk vrij zeker.
De Kadett C had dit ook, een 1.2N voor de standaard dingen, de 1.2S voor de automaatjes en de grotere blokken voor de snellere modellen.
@insane31:
Is daar een beetje goed aan te komen? Als ik daar de kop voor van het blok moet halen, kijk ik liever rond voor een ander blok. Het omhangen is denk ik sneller gedaan dan hetgeen jij aangeeft.
Het liefst zou ik een stapje omhoog gaan in vermogen. Volgens mij is de 1.3S het sterkste smallblock zonder injectie. Als ik een injectieblok compleet met tank met inwendige pomp op de kop kan tikken, heeft dat de allergrootste voorkeur. Hiermee zou ik meteen voorbereid zijn op de grootste upgrade: een 2.0.
Groeten,
Mischa