Vast zittende klepstoters ??

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#11 Bericht door mischa72 » 09-04-2012 20:45

Ok, dank je.

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#12 Bericht door crossagek » 09-04-2012 23:17

ik rijd al 3 jaar met action olie en geen centje pijn .

blokkie loopt als een tierelier en verbruikt bijna niks ;)
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#13 Bericht door mischa72 » 09-04-2012 23:24

No offence, let ook even op de :lol:

Groeten,
Mischa

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#14 Bericht door Jurgen » 10-04-2012 07:56

Ik rijd ook met Action olie, geen probleem tot nu toe :-D

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#15 Bericht door mischa72 » 19-04-2012 15:02

Nou, ik heb vandaag een dikke 15km met de auto gereden. Hij wordt niet goed warm, dus ik vermoed dat de thermostaat defect is. Dit even terzijde.

Ik heb eergisteren nog een beurtje aan de auto gedaan (olie + filter en luchtfilter vervangen) en heb daarbij olie in het blok gemikt wat ik hier nog had staan (10W40).

Na deze afstand gereden te hebben, blijft het getik voortduren. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik denk eraan om zo'n goedje in het blok te gooien waar normaal gesproken je zuigerveren mee losgeweekt worden (heb ik bij rokende auto's redelijk goeie ervaringen mee) in de hoop dat de stoters los komen.

De andere optie is om toch naar een ander blokje te kijken. Ik wil nog geen bigblock erin hangen. Ik moet zeggen dat de auto met de 1.2 al best redelijk opschiet zonder dat ik echt door moet trappen (doe ik niet vanwege de klepstoters en het niet goed op temperatuur komen.
Een 1.3s of zo lijkt me wel leuk om tijdelijk erin te hangen om van het vreemde gevoel van het getik af te zijn.

Wat zouden jullie doen?

Groeten,
Mischa

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#16 Bericht door insane31 » 19-04-2012 15:18

stoters er uithalen, uit elkaar halen en zuiver maken, of als je een ander blokje wil ik heb nog een 1.2s liggen met nog geen 100.000km op de teller

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#17 Bericht door Jurgen » 19-04-2012 15:18

wat voor 1.2 zit er in dan?

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#18 Bericht door insane31 » 19-04-2012 15:25

Jurgen schreef:wat voor 1.2 zit er in dan?
een 1.2s, tenminste dat staat in zijn eerste post

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#19 Bericht door Jurgen » 19-04-2012 15:27

ja maar een 1.2s is in mijn ogen een OHV en heeft geen hydrostoters namelijk ;) 1.2st of c12nz weer wel volgens mij.

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#20 Bericht door mischa72 » 19-04-2012 16:24

Nou, volgens mij is een 1.2N een OHV en de 1.2S een OHC. 1.2S staat tenminste in de motorcode en OHC staat op het blok.
Ik heb jaren geleden een Corsa A gehad met een 1.2N.

Ik weet dit eigenlijk vrij zeker.

De Kadett C had dit ook, een 1.2N voor de standaard dingen, de 1.2S voor de automaatjes en de grotere blokken voor de snellere modellen.

@insane31:
Is daar een beetje goed aan te komen? Als ik daar de kop voor van het blok moet halen, kijk ik liever rond voor een ander blok. Het omhangen is denk ik sneller gedaan dan hetgeen jij aangeeft.

Het liefst zou ik een stapje omhoog gaan in vermogen. Volgens mij is de 1.3S het sterkste smallblock zonder injectie. Als ik een injectieblok compleet met tank met inwendige pomp op de kop kan tikken, heeft dat de allergrootste voorkeur. Hiermee zou ik meteen voorbereid zijn op de grootste upgrade: een 2.0.

Groeten,
Mischa

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”