Carburateur 1.2s op 1.3s ??

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

Carburateur 1.2s op 1.3s ??

#1 Bericht door mischa72 » 15-04-2012 13:45

Hallo,

Een vriend van mij wil binnenkort zijn Kadett D ombouwen van 1.3s naar C20XE. Ik wil mijn 1.2s graag voorzien van een 5-bak en dacht: Waarom leg ik niet het hele blok met bak en al om?

Nu schijnt het 1.3 blok niet helemaal lekker te lopen, wat vermoedelijk aan de carburateur ligt. De 1.2 die nu in mijn auto ligt, loopt als een zonnetje, maar tikt wat (vermoedelijk de klepstoters, reeds besproken in een ander topic).

Nu mijn concrete vraag:
Stel ik leg de 1.3 erin (van 54 naar 75pk is al een leuke vermogenstoename) en het probleem zou daadwerkelijk in de carburateur zitten, kan ik dan de carburateur van mijn 1.2 op dit blok zetten en van waaraf zou ik dan moeten vervangen?

Groeten,
Mischa

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#2 Bericht door CORSA2L16VALVE » 15-04-2012 14:53

gaat idd maar je gaat wat vermogen missen dan.

en geloof dat die 1.3 ook nog een 2traps carburator is. en dan krijg je je vermogen pas als die 2de open gaat wat je op een 1.2 niet hebt. + dat je de boel weer netjes moet laten afstellen.
Heb zelfs ooit een 1.6 SV bovenblok op een 1.2 gemonteerd. liep als de brandweer voor een 1.2

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#3 Bericht door mischa72 » 15-04-2012 15:02

Ok, klinkt goed, maar het is dus beter om eerst een poging te doen om de 1.3 in originele vorm goed aan het lopen te krijgen?

Vermoedelijk is het niet meer dan de steunen van de 1.2 overzetten op de 1.3 en dan erin hangen?
Tijdsindicatie? 1 dag sleutelen?

Wat weegt een 1.2 en 1.3 ongeveer? Heb ik een motortakel nodig of is deze er ook met de hand uit te halen?

Groeten,
Mischa

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#4 Bericht door insane31 » 15-04-2012 23:04

de carburateur van een 1.3 is inderdaad 2traps en die van een1.2 niet dus dat gaat je zowiezo vermogen kosten. zou je dit toch willen doen (wat niet mij voorkeur is) moet je ook het inlaatspruitstuk van de 1.2s overzetten op de 1.3
een motortakel is wel aan te raden tenzij je flink sterk bent :)

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#5 Bericht door mischa72 » 15-04-2012 23:08

Thanks, eerst maar eens zien of hij echt zo beroerd loopt. Ik heb ook geen idee hoe hij loopt, misschien deze week maar eens gaan kijken/luisteren.

Is een 1.2 trouwens sterk genoeg om 5-bak te rijden? Mocht die 1.3 echt niet goed aan het lopen te krijgen zijn.

Groeten,
Mischa

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#6 Bericht door CORSA2L16VALVE » 15-04-2012 23:23

motoren zijn dezelfde
dus steunen omzetten en klaar

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#7 Bericht door mischa72 » 15-04-2012 23:24

:D NICE :D
Maar eens proberen volgende week een proefrit te maken. Zal zeker een flink verschil zijn, 54 tov 75pk.

Groeten,
Mischa

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”