Hallo mensen,
Ik ben al een aantal dagen aan het speuren naar het onregelmatig stationair draaien van mijn corsaatje... (1000 toeren, terugzakken naar 500 toeren, dan weer terug naar 1000 enz..) Ook heb ik het forum al afgespeurd naar hetzelfde probleem. Heb een aantal post's gezien waarin precies hetzelfde euvel voorkomt en dingen worden verteld als stappenmotor schoonmaken etc.
Waar kan het eventueel aan liggen? De stappenmotor hebben we er even afgehaald en schoongemaakt maar niet opengezet, moet dat ook even getest worden? Heb 1 rotte vacuümslang die richting de wielkas loopt, links. Ook vervangen natuurlijk?
Heb een 1.4i. Ben benieuwd wat het probleem is, ik kom er iig niet uit. Misschien weten jullie het probleem?
Oh ja, af en toe springt het motormanagement en luchtklep lampje aan, maar die gaan naar max. 30 sec. weer uit. Regelmatig..
Bedankt!
Slecht stationair draaien
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 15-06-2012 13:10
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Lees m idd even uit dmv de paperclip methode. Als je even zoekt hier op het forum of via google dan vind je de methode wel, stelt niks voor. Dan weet je in ieder geval welke richting je moet zoeken.
Die rotte slang is de tankontluchter, die gaat naar een koolstoffiltertankje die linksvoor in je wielkast zit. Vele slopen dit potje er tussenuit en laten dat slangetje gewoon los in de wielkast hangen. Gaat prima zo. Dus zolang die in de wielkast uitkomt zou ik er niks mee doen.
Die rotte slang is de tankontluchter, die gaat naar een koolstoffiltertankje die linksvoor in je wielkast zit. Vele slopen dit potje er tussenuit en laten dat slangetje gewoon los in de wielkast hangen. Gaat prima zo. Dus zolang die in de wielkast uitkomt zou ik er niks mee doen.
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 15-06-2012 13:10
Okee, dan ga ik hem iig proberen uit te lezen, zal wel even duren wegens tijdgebrek.. Er zal wel meer aan de hand zijn, sinds dat wij afgelopen maandag hebben gesleuteld (niks veranderd o.i.d) doet de temperatuurmeter in mijn dash het ineens ook niet meer
Bougies zijn nog geen 100km oud. Bij het vervangen was er bij 1 bougie het keramiek kapot. Ook na het vervangen hield het probleem aan.
De bougiekabels zijn wel erg oud en sommige zijn niet echt poreus maar de isolatie is wel slechter. Maar ik denk niet dat hier het probleem ligt...
Even de paperclip afwachten!
Bougies zijn nog geen 100km oud. Bij het vervangen was er bij 1 bougie het keramiek kapot. Ook na het vervangen hield het probleem aan.
De bougiekabels zijn wel erg oud en sommige zijn niet echt poreus maar de isolatie is wel slechter. Maar ik denk niet dat hier het probleem ligt...
Even de paperclip afwachten!