Slecht stationair draaien

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Corsavangeyn
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15-06-2012 13:10

Slecht stationair draaien

#1 Bericht door Corsavangeyn » 17-09-2012 21:10

Hallo mensen,

Ik ben al een aantal dagen aan het speuren naar het onregelmatig stationair draaien van mijn corsaatje... (1000 toeren, terugzakken naar 500 toeren, dan weer terug naar 1000 enz..) Ook heb ik het forum al afgespeurd naar hetzelfde probleem. Heb een aantal post's gezien waarin precies hetzelfde euvel voorkomt en dingen worden verteld als stappenmotor schoonmaken etc.

Waar kan het eventueel aan liggen? De stappenmotor hebben we er even afgehaald en schoongemaakt maar niet opengezet, moet dat ook even getest worden? Heb 1 rotte vacuümslang die richting de wielkas loopt, links. Ook vervangen natuurlijk?

Heb een 1.4i. Ben benieuwd wat het probleem is, ik kom er iig niet uit. Misschien weten jullie het probleem?

Oh ja, af en toe springt het motormanagement en luchtklep lampje aan, maar die gaan naar max. 30 sec. weer uit. Regelmatig..

Bedankt!

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 17-09-2012 21:44

Heb je hem wel eens uitgelezen?

Hoe oud zijn de bougies?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#3 Bericht door Jurgen » 18-09-2012 10:55

Lees m idd even uit dmv de paperclip methode. Als je even zoekt hier op het forum of via google dan vind je de methode wel, stelt niks voor. Dan weet je in ieder geval welke richting je moet zoeken.

Die rotte slang is de tankontluchter, die gaat naar een koolstoffiltertankje die linksvoor in je wielkast zit. Vele slopen dit potje er tussenuit en laten dat slangetje gewoon los in de wielkast hangen. Gaat prima zo. Dus zolang die in de wielkast uitkomt zou ik er niks mee doen.

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#4 Bericht door Aapje » 18-09-2012 19:14

Wel even de vacuumslang afdoppen die naar dat potje ging. Scheelt valse lucht... ala beter voor verbruik.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Corsavangeyn
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15-06-2012 13:10

#5 Bericht door Corsavangeyn » 19-09-2012 12:49

Okee, dan ga ik hem iig proberen uit te lezen, zal wel even duren wegens tijdgebrek.. Er zal wel meer aan de hand zijn, sinds dat wij afgelopen maandag hebben gesleuteld (niks veranderd o.i.d) doet de temperatuurmeter in mijn dash het ineens ook niet meer :shock:

Bougies zijn nog geen 100km oud. Bij het vervangen was er bij 1 bougie het keramiek kapot. Ook na het vervangen hield het probleem aan.
De bougiekabels zijn wel erg oud en sommige zijn niet echt poreus maar de isolatie is wel slechter. Maar ik denk niet dat hier het probleem ligt...

Even de paperclip afwachten!

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”