Verhoogd stationair??
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
Verhoogd stationair??
Heb sinds kort een probleempje met mijn corsa c14se.
Soms maakt hij zelf uit hoeveel toeren hij wil draaien meestal tussen de 3000 en 4000.
Dit is vooral bij koude motor na dat ik een keer gas geven heb (rond de 3000 toeren.)
Als ik dan mijn koppeling in trap schiet hij naar de 3/4000 toeren, en als ik rij trekt hij op zonder dat ik gas geef..
Als ik dan helemaal stil ga staan zonder iets te bedienen zakt hij soms weer gewoon terug naar de 1000 toeren.
Geeft geen fout met knippercode, zelf zat ik te denken aan de snelheidssensor of stationair stelmotor die hangen blijft.
Iemand ervaring mee?
Soms maakt hij zelf uit hoeveel toeren hij wil draaien meestal tussen de 3000 en 4000.
Dit is vooral bij koude motor na dat ik een keer gas geven heb (rond de 3000 toeren.)
Als ik dan mijn koppeling in trap schiet hij naar de 3/4000 toeren, en als ik rij trekt hij op zonder dat ik gas geef..
Als ik dan helemaal stil ga staan zonder iets te bedienen zakt hij soms weer gewoon terug naar de 1000 toeren.
Geeft geen fout met knippercode, zelf zat ik te denken aan de snelheidssensor of stationair stelmotor die hangen blijft.
Iemand ervaring mee?
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Zelfs jij hebt geen carb motor, jij praat over het koud programma in de ECU.LeonStr schreef:choke die dan aanstaat automatisch? heb het ook wel is..
De injectie modellen zijn heel erg gevoelig voor de vacuum zoals max al aangeeft. Maar ook zijn ze gevoelig voor kapotte sensoren zoals de temperatuur sensor.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
Er was een slangetje met een klein scheurtje van de brandstofdrukregelaar volgens mij, en de stappenmotor er even uit gepakt en schoon gemaakt en werking gecontroleerd. Als ik vol gas geef gaat het stappenmotortje een klein stuk je in laat ik gas weer los gaat hij een paar stapjes weer uit.
En als ik meet op de vier pootjes gaan ze allemaal de zelfde volgorde met + en - omschakeling, maar dan 2 of 2 zegmaar.
Maar nou had hij het vandaag weer dus blijkbaar was dat niet het probleem..
En als ik meet op de vier pootjes gaan ze allemaal de zelfde volgorde met + en - omschakeling, maar dan 2 of 2 zegmaar.
Maar nou had hij het vandaag weer dus blijkbaar was dat niet het probleem..
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 12-01-2012 21:49
kom even langs.. andijk is niet zo ver! ik heb ook c14 se!bromgabber schreef:Er was een slangetje met een klein scheurtje van de brandstofdrukregelaar volgens mij, en de stappenmotor er even uit gepakt en schoon gemaakt en werking gecontroleerd. Als ik vol gas geef gaat het stappenmotortje een klein stuk je in laat ik gas weer los gaat hij een paar stapjes weer uit.
En als ik meet op de vier pootjes gaan ze allemaal de zelfde volgorde met + en - omschakeling, maar dan 2 of 2 zegmaar.
Maar nou had hij het vandaag weer dus blijkbaar was dat niet het probleem..
die van mij schommelde ook hoog in de toeren, en heb een nieuwe stappenmotor er in gezet.
ik kan mijn stappenmotor er wel even uit halen en bij jou er in stoppen, kunnen we kijken of het beter gaat
Drive like you stole it
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57