Swap naar 1.4 op bikecarbs + 5bak

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

Swap naar 1.4 op bikecarbs + 5bak

#1 Bericht door Styleheck » 22-12-2012 16:07

Hallo Mensen.

Zit mij een aantal dingen dwars betreft m'n corsa.

Is een A1 met een 1.3 OHC en 4bakje

1, ik erger me dood aan die vierbak (veels te hoog in de toeren op de snelweg)
2, Vind hem te langzaam
3, Het blokje gaat met de dag beroerder klinken.

Nu vroeg ik me af, wat is er voor een blok zou ik moeten halen?
(iets wat in de originele steunen past)

Zat zelf te denken aan een 1.4I en dan die injectiezooi eraf trekken en er Motorfiets carburateurs aan hangen.

En welk type 5bak is gewoon plug en play voor mijn corsa?

Hoop dat iemand tips heeft :)

Alvast bedankt :)

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#2 Bericht door Robb » 22-12-2012 16:18

een 1.6 gsi blokje zoeken :D? is ook zo over te zetten ;)
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#3 Bericht door bromgabber » 22-12-2012 16:22

Hoezo wil je met carburateurs blijven rijden?

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#4 Bericht door Styleheck » 22-12-2012 16:54

Omdat ik een schurfthekel aan kabeltjes heb :lol:

GSI blokje is ook een optie, maar zon GSI blok is volgens mij niet echt makkelijk te vinden voor een bedrag wat ik kan missen :eek:

Meer vermogen is overgens wel heel leuk :roll:

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#5 Bericht door freek corsa » 22-12-2012 18:02

Een 1.4i is niet een geschikte basis om op te voeren. De kanalen in de cilinderkop zijn gemaakt voor swirl.

Daarmee ga je niet veel vermogen halen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#6 Bericht door Styleheck » 23-12-2012 00:13

Aha, thanks voor de waarschuwing :)

Weet of heeft iemand nog iets in een hoek liggen wat mijn intresse zou kunnen wekken?

GSI blokje zou het mooiste zijn, maar iets anders wat op bikecarbs wil lopen heb ik ook wel gehoor naar! :)

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#7 Bericht door insane31 » 23-12-2012 23:22

1.4i blok is inderdaad niks om vermogen uit te halen,
je kan wel, als je er wat tijd in wil steken van je 1.3 een 1.4 maken.
als je 1.2st zuigers aan je 1.3 drijfstangen zet of laat zetten, en je blok laat uitboren op de maat van de 1.2 zuigers.
kom je aan 1395cc
een normale 1.4 heeft 1389cc

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#8 Bericht door Styleheck » 24-12-2012 01:38

Probleem is dat er geen krukaslagers meer in mn 1.3 is en ik een vervangend blok moet hebben :-D

Wil dan gelijk over op bikecarb's om er een beetje leuk geluid uit te krijgen en misschien een paar pk'tjes meer :)

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#9 Bericht door insane31 » 24-12-2012 09:00

die kan je dan ook gelijk mee vervangen :)

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#10 Bericht door ReneGrr » 24-12-2012 09:08

Een 1.4 niks om vermogen uit te halen?!?
Een C14SE doet t toch erg leuk hoor bij t stoplicht... heb al genoeg mensen gek gemaakt met die van mij...

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”