past een 1.2s blok op een versnellingsbak van 1.0s

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
sasman1993
Fanatieke Poster
Berichten: 61
Lid geworden op: 05-12-2012 09:20

past een 1.2s blok op een versnellingsbak van 1.0s

#1 Bericht door sasman1993 » 02-01-2013 21:36

Ik heb een voledig orginele 1.0s blok en versnelingsbak die er bij hoort.
Nu is mijn vraag, past een 1.2s blok op mijn versnellingsbak ?
En welke passen er nog op indien het gaat.

sasman1993
Fanatieke Poster
Berichten: 61
Lid geworden op: 05-12-2012 09:20

#2 Bericht door sasman1993 » 02-01-2013 21:52

Ale ik zou er een andere blok willen inzetten op de orginele versnellingsbak, maar het probleem is dat ze het nie mogen zien op de keuring. (Belgie he) P
Weet niet of de versnellingsbak ook vervangbaar is zonder dat de keuring het ziet.
Zou graag een corsa'tje met wat vermogen hebben eek

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#3 Bericht door Aapje » 02-01-2013 22:42

Je moet dan een ohv 1.2s vinden, 12sc dus. Dat is een motor die 1:1 op de versnellingbak past en precies eruit ziet als een 1.0s motor. Daarbij schijn je door de nokkenas te plaatsen van de 1.0s in de 12s het mogelijk te zijn om de motor wat pittiger te maken, maar de duitse fora's weten daarmeer van :p
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

sasman1993
Fanatieke Poster
Berichten: 61
Lid geworden op: 05-12-2012 09:20

#4 Bericht door sasman1993 » 03-01-2013 10:31

Heb toevallig ook al een 1.2sc motor van Kaddett D gevonden van 1980-1982.
Met 140.000 km, en hij zegt dat em nog goed bolt.
Maar is dat niet al te veel die 140.000km ?

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#5 Bericht door Aapje » 03-01-2013 13:37

sasman1993 schreef:Heb toevallig ook al een 1.2sc motor van Kaddett D gevonden van 1980-1982.
Met 140.000 km, en hij zegt dat em nog goed bolt.
Maar is dat niet al te veel die 140.000km ?
Ach trek 'm effe uit elkaar, maak 'm volledig schoon. Check of er een veerspanner op de ketting zit i.p.v. een oliespanner zoals de kadett-c's hadden.

Stop er een ontsteking van een E12GV op (inc. de carburateur functies) en je hebt een zuinig motortje :)

Mijn 1.0s heeft overigens al ruim 250.000 gelopen. Laatste keer dat ik de kleppen gesteld had was met 180.000 :-)

Dus mocht je de motor niet uit elkaar willen halen, stel dan op z'n minst de kleppen af :)

Overigens zet effe op de zijkant van de motor een slijptol, want er zit 1.2 in de gietmal :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”