C16SEI Uitlaat systeem

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

C16SEI Uitlaat systeem

#1 Bericht door Robb » 03-01-2013 00:16

Een vraagje over het uitlaat systeem

Ik wil bij mijn corsa eigenlijk zo goed als alles vernieuwen en het liefst met een kat vervanger!

nu zat ik bij onderdelendirect.nl te kijken

Maar ik wil eigenlijk geen achterdemper dus gewoon vanuit de middendemper? Een buis naar achter toe! (Is daar iets voor te bestellen?)

Verder zoek ik dus ook een katvervanger maar die hebben ze volgens mij niet op die site.

Nu snap ik er eigenlijk helemaal niets meer van wat ik nodig ga hebben:

Middendemper?
Katvervanger?

http://www.onderdelendirect.nl/opel/cor ... em--622730
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#2 Bericht door Aapje » 03-01-2013 00:47

Uitlaat die je op die link hebt is voor een 1.6nz, geen se.

De se heeft een dubbele voorpijp. Die gaat in het spruitstuk van 4 naar 2, en in de down/voorpijp van 2 naar 1.

Zoek naar een e16se uitlaatsysteem, die is zonder kat. Zonder dempers rijden zou ik persoonlijk niet doen. Houden ze je snel voor staande want de decibels gaan dan aardig de pan uit. Ook weet ik niet of de motor zonder tegendruk op de uitlaat even lekker zal rijden.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#3 Bericht door Robb » 03-01-2013 11:24

Aapje schreef:Uitlaat die je op die link hebt is voor een 1.6nz, geen se.

De se heeft een dubbele voorpijp. Die gaat in het spruitstuk van 4 naar 2, en in de down/voorpijp van 2 naar 1.

Zoek naar een e16se uitlaatsysteem, die is zonder kat. Zonder dempers rijden zou ik persoonlijk niet doen. Houden ze je snel voor staande want de decibels gaan dan aardig de pan uit. Ook weet ik niet of de motor zonder tegendruk op de uitlaat even lekker zal rijden.
Zonder achterdemper alleen ? mijn broertje heeft bij zijn kadett 1.2s rechte pijp naar achter vanaf zijn midden demper. vandaar dat ik dacht dat t wel kon!

Maar goed dat begin ik anders wel gewoon met volledig vernieuwen ervan want de oude is flink gelast. Ik zoek dan alsnog een katvervanger met flenzen ofzo die ik er tussen kan plaatsen iemand toevallig een adressje?
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Bupke
Fanatieke Poster
Berichten: 307
Lid geworden op: 22-11-2010 14:49

#4 Bericht door Bupke » 04-01-2013 22:16

Het maakt dan echt een tering herrie rob...
Zoiets als de kadett van vic ja.. Maar daar lever je denk ik niet zo heel veel in. en alles gaat maar of het handig is is het volgende :P Ik had als einddemper een midden demper van een ford. hij klonk nog netjes en niet al te hard... :D
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”