Een maat van me heeft een Corsa 1.0s uit '86 én nog een reserve 1.0s blok met weinig kilometers, hij zou graag iets doen om hem wat feller te maken...
En als dit blok op is, de 2e gebruiken met dezelfde setup.
Wat is er mogelijk voor dit blok, uitlaat, nokkenas, carburateur, filters, versnellingsbak????
We hebben gewoon knutsel-drang en een goed blok als reserve
Optimaliseren 1.0s
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Op een OHV een turbo heb ik niet gedaan maar er zijn enkele mensen in de wereld die het wel geprobeert hebben.
In duitsland zijn er meerdere Kadett C liefhebbers die die motoren tunen.
Verwacht echter zeeeeer veel werk voor niet heel erg veel vermogen.
Het eerste wat iedereen doet is een ander spruitstuk en een dubbele weber.
Dan een andere nokkenas en een ander uitlaatspruitstuk.
Daarbij dan de kanalen en de kleppen nog pollijsten.
Dan zit je aan een vermogen van rond de 75 a 80PK..... en een hoog brandstofverbruik.
Hmmm dat vermogen red je al met een (bijna) standaard C16NZ.
Een turbo zou wel kunnen maar ook dat is weer met veel werk verbonden daar er geen injectie op zit. Dat betekent expirimenteren met bv een Renault 5 GT carburateur.
Persoonlijk zou ik die motoren lekker laten voor wat ze zijn.
Echt sterk zijn ze niet en voor vermogen waren ze ook al niet gedacht.
Krukas slechts 3x gelagert ipv 5x
Inlaatkanalen van 1 en 2 samen en die van 3-4 samen. er lopen altijd 2 cilinders iets armer en 2 iets vetter.
Uitlaatkanalen is ook niet mooie, 1 een 4 zijn apart en 2-3 zijn samen.
Alle pakkingen en keeringen zijn nog met kurk, dus lekkage gegarandeert.
Ik vind het mooie motoren voor een originele standaard Corsa/kadett enz. Heb dat zelf ook zo, olie erin, kleppen stellen, kontaktpuntjes afstellen en gaan, niet snel maar loopt altijd en als alles goed afgesteld is ook nog redelijk zuinig.
In duitsland zijn er meerdere Kadett C liefhebbers die die motoren tunen.
Verwacht echter zeeeeer veel werk voor niet heel erg veel vermogen.
Het eerste wat iedereen doet is een ander spruitstuk en een dubbele weber.
Dan een andere nokkenas en een ander uitlaatspruitstuk.
Daarbij dan de kanalen en de kleppen nog pollijsten.
Dan zit je aan een vermogen van rond de 75 a 80PK..... en een hoog brandstofverbruik.
Hmmm dat vermogen red je al met een (bijna) standaard C16NZ.
Een turbo zou wel kunnen maar ook dat is weer met veel werk verbonden daar er geen injectie op zit. Dat betekent expirimenteren met bv een Renault 5 GT carburateur.
Persoonlijk zou ik die motoren lekker laten voor wat ze zijn.
Echt sterk zijn ze niet en voor vermogen waren ze ook al niet gedacht.
Krukas slechts 3x gelagert ipv 5x
Inlaatkanalen van 1 en 2 samen en die van 3-4 samen. er lopen altijd 2 cilinders iets armer en 2 iets vetter.
Uitlaatkanalen is ook niet mooie, 1 een 4 zijn apart en 2-3 zijn samen.
Alle pakkingen en keeringen zijn nog met kurk, dus lekkage gegarandeert.
Ik vind het mooie motoren voor een originele standaard Corsa/kadett enz. Heb dat zelf ook zo, olie erin, kleppen stellen, kontaktpuntjes afstellen en gaan, niet snel maar loopt altijd en als alles goed afgesteld is ook nog redelijk zuinig.
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30