het probleem is weer terug pfff

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
CorsaDavey
Fanatieke Poster
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-06-2012 15:19

#11 Bericht door CorsaDavey » 27-03-2013 18:37

Dash board sensor en op de vin zijn afgelopen jaar vervangen voor nieuwe dus ecu zou kunnen maar dat klopt alleen niet echt met me symptomen denk ik toch ?? Of is dit toch mogelijk ??
Dailly : honda civic
Corsaloos :(

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#12 Bericht door freek corsa » 27-03-2013 18:41

als de motor denkt dat het -40 graden is
en de motor is in werkelijkheid 80 graden, dan krijgt hij toch echt veel te veel benzine.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

CorsaDavey
Fanatieke Poster
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-06-2012 15:19

#13 Bericht door CorsaDavey » 27-03-2013 18:43

Oké ja dan moet ik dus de ecu sensor vervangen dit zou wel is mogelijk zijn dit ga ik dan gelijk ook even controleren... Is die sensor nog niet te halen bij een auto onderdelen zaak ??
Dailly : honda civic
Corsaloos :(

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#14 Bericht door freek corsa » 27-03-2013 18:45

tussen de 10 en 25 euro nieuw te koop.

je kunt ook even een andere erin zetten om te testen.

het is die blauwe sensor met 2 pinnetjes erin.

http://fautoparts.com/design/imagini/pa ... -parts.jpg
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

CorsaDavey
Fanatieke Poster
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-06-2012 15:19

#15 Bericht door CorsaDavey » 28-03-2013 15:32

hallo

Heb inmiddels de stappen motor vervangen en probleem blijft het zelfde ik ga morgen de ecu stekker nakijken

en tevens ga ik proberen of het verschil maakt met een cabrateur van een 1.2s
voor de rest kijk ik dan ook alle punten van hier boven na :)

verder advies altijd welkom :D

meer horen jullie morgen

groeten Davey
Dailly : honda civic
Corsaloos :(

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#16 Bericht door freek corsa » 28-03-2013 15:33

hoe ga je een carburateur op een injectie auto testen.......
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

CorsaDavey
Fanatieke Poster
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-06-2012 15:19

#17 Bericht door CorsaDavey » 28-03-2013 15:37

even retourleiding afdopen en dan aansluiten, voor de rest niks behalve dan gas kabel bevestigen...

of gaat dit niet passen op mijn spruitstuk ??
Dailly : honda civic
Corsaloos :(

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#18 Bericht door freek corsa » 28-03-2013 15:42

Of het past weet ik niet.

Maar je brandstofpomp drukt het vlotter dan gewoon open.
Dan heb je een benzine ballet in de inlaat.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

CorsaDavey
Fanatieke Poster
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-06-2012 15:19

#19 Bericht door CorsaDavey » 28-03-2013 15:47

Enige tips hoe ik het dan even toch kan proberen met een cabrateur ??

En een 1.2i is toch het zelfde blok dan een 1.2s ?? Op uitzondering van de ecu en de injectie ??

Of is dat toch ondanks de zelfde cc inhoud een ander blok ??


Gr. Davey
Dailly : honda civic
Corsaloos :(

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#20 Bericht door freek corsa » 28-03-2013 15:51

C12NZ
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 72,0
Hub (mm): 73,4
Volumen (cm³): 1196
Leistung (kW bei min-1): 33 / 5000
Drehmoment (Nm bei min-1): 88 / 2400, 86 / 2800 (Corsa B)
Verdichtung: 9,1 : 1
Motormanagement: Multec
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Corsa A (F10/4, F10/5, F13WR), Combo B (F10/4, F10/5, F13/4, F13WR), Corsa B (F10/4, F10/5, F13/4, F13CR/WR)


12S
Bauform: R4
Steuerung: OHV
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 79,0
Hub (mm): 61,0
Volumen (cm³): 1196
Leistung (kW bei min-1): 44 / 5400, 44 / 5800 (Kadett D)
Drehmoment (Nm bei min-1): 88 / 3400 (Kadett B), 88 / 3000 - 3600 (Kadett D), 90 / 2600 - 3400 (Ascona B, Kadett C, Manta B), 90 / 2600 - 3800 (Ascona A, Manta A)
Verdichtung: 9,2 : 1, ab 3/75 9,0 : 1
Motormanagement: Vergaser Solex 35 PDSI
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona A (Op4), Ascona B (Op4), Kadett B (Op4), Kadett C (Op4, THM 180), Kadett D (F10/4, F10/5), Manta A (Op4), Manta B (Op4)

Volgens mij zijn ze kompleet verschillend.

http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”