Ruzie met de aandrijfassen

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

Ruzie met de aandrijfassen

#1 Bericht door Styleheck » 10-04-2013 16:06

Goedendag corsavriendjes.

Ik heb eindelijk de corsa weer inelkaar maar nu stuit ik op het probleem dat de aandrijfassen niet ''vast'' in de bak willen zitten.

Als ik ze er in duw vallen ze er net zo makkelijk weer uit..

Is er een truukje voor om de aandrijfassen weer goed in de bak te krijgen of is dit gewoon een kwestie van brute kracht erin rammen? :-D

Hoop dat iemand een idee heeft.

Cheers!

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#2 Bericht door Aapje » 10-04-2013 16:13

Mis je niet toevallig de ring/klem veer? :P

En om welke assen gaat het en welke bak?
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#3 Bericht door freek corsa » 10-04-2013 16:38

Afbeelding

zit het clipje wel in die sleuf van de homokineet?

Als dat klipje erop zit, dan moet die vastklikken in het differentieel.

Dit doe ik meestal door hem erin te duwen, als het niet wil, dan een slag daaien en weer proberen.

Als het dan nog niet wil, kijk eens in je bak of er geen rommel in zit, of dat je diff misschien stuk is van binnen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#4 Bericht door Styleheck » 10-04-2013 16:43

Zeker, ringetjes zitten er in, heb ik nog dubbel gecheckt :-D

@Aapje. Het is een 1.3NB met een 4bak.. geloof dat dat een F10 bak heet?

Zal het dan nog een keer een slag draaien en weer proberen, thanks!

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#5 Bericht door Styleheck » 10-04-2013 16:48

Wat is trouwens het makkelijkste, aandrijfas eerst in de naaf zetten en dan in de bak of eerst in de bak en dan in de naaf?

En maakt het ook nog wat uit of de bak in de vrij of versnelling staat?

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#6 Bericht door pastry » 10-04-2013 17:05

eerst in de bak duwen en dan in de naaf.. lijkt mij. :lol:
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#7 Bericht door Gonzo » 10-04-2013 18:48

pastry schreef:eerst in de bak duwen en dan in de naaf.. lijkt mij. :lol:
Inderdaad, en t maakt niet uit in welke versnelling die staat, gewoon ff doordrukken
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#8 Bericht door crossagek » 10-04-2013 19:21

borgveertjes zaten bij mij nog aan de assen dus die liggen er niet in ;)

heb de assen gedemonteerd en zo de bak van de motor geschroefd , dus snap niet waarom jou assen er niet in blijven zitten :?
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Styleheck
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-12-2012 19:35

#9 Bericht door Styleheck » 10-04-2013 19:36

Krijg ze er op de een of andere vage manier gewoon niet ver genoeg in :-P

Morgen maar weer mee verder, net mn hand behoorlijk opengehaald aan de remschijf (aarrg)

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#10 Bericht door Gonzo » 10-04-2013 21:00

Hoort er bij ;)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”