cilinderkop gescheurd

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
stef
Fanatieke Poster
Berichten: 177
Lid geworden op: 03-08-2011 17:20

cilinderkop gescheurd

#1 Bericht door stef » 04-03-2014 19:16

hoi zoals jullie wel weten rij ik met een gsi cross . nu men cilinder kop is weer gescheurd tussen de kleppen iemand van jullie kent dit al vast wel denk ik ,dit is de 2 de keer al . weet iemand waar dit de oorzaak van kan zijn of dit kwaad kan voor het vermogen dat hij bv daar lekt of dergelijke ?

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#2 Bericht door max » 05-03-2014 09:19

Ik ken dit probleem eigenlijk niet van de GSI motoren.

Mijn vermoeden gaat dat de motor erg heet wordt, danwel door te weinig koeling of door een te hete verbranding (arm mengsel).

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#3 Bericht door Jurgen » 05-03-2014 10:16

Dat is idd ook mijn eerste ingeving. Toevallig direct vol op het gas met koude motor?

stef
Fanatieke Poster
Berichten: 177
Lid geworden op: 03-08-2011 17:20

#4 Bericht door stef » 05-03-2014 12:14

Nee wordt nooit afgetrapt als de motor koud is . En hij wordt nooit warmer als 80 a85 graden . Lucht naft verhouding en ontsteking moet ook goed zijn want zit druk meter tussen en wordt altijd afgesteld op de rollenbank

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#5 Bericht door bromgabber » 05-03-2014 20:47

Misschien leuk om je lambda waardes te vermelden?
En 80/85 graden word het koelvloeistof, misschien word de temperatuur bij de verbranding te hoog ;)
Of rij je met een hoge compressie verhouding?

stef
Fanatieke Poster
Berichten: 177
Lid geworden op: 03-08-2011 17:20

#6 Bericht door stef » 05-03-2014 21:25

bromgabber schreef:Misschien leuk om je lambda waardes te vermelden?
En 80/85 graden word het koelvloeistof, misschien word de temperatuur bij de verbranding te hoog ;)
Of rij je met een hoge compressie verhouding?
lambda waarde weet ik zo niet want die zit er geen in dit is getest op de rollenbank . rij wel met vrij hoge compressie verhouding ja

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#7 Bericht door Aapje » 05-03-2014 21:31

Dus je weet niet exact hoe de motor afgesteld staat, maar je hebt alleen gekeken hoeveel pk's eruit komen? Prioriteiten verkeerd ;)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#8 Bericht door bromgabber » 05-03-2014 21:41

Aapje schreef:Dus je weet niet exact hoe de motor afgesteld staat, maar je hebt alleen gekeken hoeveel pk's eruit komen? Prioriteiten verkeerd ;)
Grote kans dat hij dan te arm staat inderdaad ;)]

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#9 Bericht door insane31 » 06-03-2014 01:44

Ik gebruik ook nooit een lambda, krijg het zonder ook wel afgesteld. En of ie te arm of te rijk loopt kan ik aan de bougie wel zien

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”