ik was zoizo al van plan de cilinder op ovaliteit te gaan meten heb daar op school ook de spullen voor verder wil ik alle spelingen meten in t blok of deze nog goed zijn zijn deze niet goed vervangen dus het blok wordt eerst hellemaal na gelopen voor er echt geld in gestoken wordt. verder als ik alles in orde heb op t blok wil ik t opfrissen en eventueel wat tunnen wat ik hier aan gaf mensen komen met een hoop goede ideeen dankje voor de respons
mvg jurien
e16se
-
- Forum junkie
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 20-09-2010 20:23
een ander nokkenas is een goede mogenlijkheid om een auto sneller te maken, die van mtech komen trouwens bij catcams vandaan. dus je kan ze ook rechtstreeks daar bestellen, mijn voorkeur gaat uit naat kentcams nokkenassen.
een kop van een 1400se monteren gaat, echter kom je uit op een compressie verhouding van meer dan 1:12,5. dus niet bevorderend met standaard manegement en andere brandstof nodig in de meeste gevallen.
groter kleppen is mogelijk echter is dit maar minimaal, verder vliegwiel afdraaien, inlaten van de kop bewerken, spaghetti spruitstuk, kleppen bewerken,..
ik verkies een 1.6 8v boven een 2.0 8V een 2liter weegt al meer dan een 1.6 en hebben maar 15pk meer. met een kleine inspanning haal je dat ook al uit een 1.6
een kop van een 1400se monteren gaat, echter kom je uit op een compressie verhouding van meer dan 1:12,5. dus niet bevorderend met standaard manegement en andere brandstof nodig in de meeste gevallen.
groter kleppen is mogelijk echter is dit maar minimaal, verder vliegwiel afdraaien, inlaten van de kop bewerken, spaghetti spruitstuk, kleppen bewerken,..
ik verkies een 1.6 8v boven een 2.0 8V een 2liter weegt al meer dan een 1.6 en hebben maar 15pk meer. met een kleine inspanning haal je dat ook al uit een 1.6
-
- Forum junkie
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 20-09-2010 20:23