1.6 8v Loopt erg slecht
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
1.6 8v Loopt erg slecht
Een goedenavond,
Gisteren heb ik 'n Corsa opgehaald met een 1.6 8v. Liep eerst helemaal niet, bougie's waren helemaal nat en zwart. Toen ter plekke 'frisse bougie's' er in gedaan en toen heb ik er mee naar huis kunnen rijden. Daarna liep de auto eigenlijk steeds maar beroerder.. Bougie's waren ook weer pikzwart en nat.
Onderin toeren/stationair liep de auto erg beroerd, als de motor wat hoger in toeren komt wil het wel en helemaal boven in toeren wil het ook niet meer.
Nu zit er de volgende injectorrail op de motor:
Er zit nergens een brandstofdrukregelaar en geen retour leiding. Kan het zijn dat de auto gewoon veelste veel benzine krijgt en daarom zo slecht loopt? Of heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken?
Gisteren heb ik 'n Corsa opgehaald met een 1.6 8v. Liep eerst helemaal niet, bougie's waren helemaal nat en zwart. Toen ter plekke 'frisse bougie's' er in gedaan en toen heb ik er mee naar huis kunnen rijden. Daarna liep de auto eigenlijk steeds maar beroerder.. Bougie's waren ook weer pikzwart en nat.
Onderin toeren/stationair liep de auto erg beroerd, als de motor wat hoger in toeren komt wil het wel en helemaal boven in toeren wil het ook niet meer.
Nu zit er de volgende injectorrail op de motor:
Er zit nergens een brandstofdrukregelaar en geen retour leiding. Kan het zijn dat de auto gewoon veelste veel benzine krijgt en daarom zo slecht loopt? Of heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken?
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
Welk type motor is het precies.
Als het de e16se/c16se of de c16sei is dan lijkt het er dat er een verkeerde rail op zit.
Deze type motoren hebben inderdaad een retour nodig.
Nu blijft hij de cilinders constant vullen, wat voor grote problemen kan zorgen.
Maar met wat meer motor informatie zou je meer terugkoppeling vanuit de forum leden.
Als het de e16se/c16se of de c16sei is dan lijkt het er dat er een verkeerde rail op zit.
Deze type motoren hebben inderdaad een retour nodig.
Nu blijft hij de cilinders constant vullen, wat voor grote problemen kan zorgen.
Maar met wat meer motor informatie zou je meer terugkoppeling vanuit de forum leden.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.
Corsa a tr. Vrop vrop.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Volgens mij gaat het om een E16SE (rotor ontsteking, luchtweger), heb het onderblok gecheckt maar daar staat niks duidelijks ingeslagen..
Daarnaast zit het gat voor de krukassensor er wel en ook de 'schijf' die langs de krukassensor draait zit er ook aan. Zijn een aantal draden van de kabelboom doorgeknipt dus misschien dat die er ook nog een krukassensor bij aan moet? Zou dus ook een C16SEI kunnen zijn.
Maar zoals je ook zegt zal het grootste probleem wel door die rail komen.. Denk dat ik er dan maar een moet zien te vinden en dat maar eens moet proberen? Neem aan dat er weinig verschil zit tussen een rail van een C16SE(I) of een E16SE?
Daarnaast zit het gat voor de krukassensor er wel en ook de 'schijf' die langs de krukassensor draait zit er ook aan. Zijn een aantal draden van de kabelboom doorgeknipt dus misschien dat die er ook nog een krukassensor bij aan moet? Zou dus ook een C16SEI kunnen zijn.
Maar zoals je ook zegt zal het grootste probleem wel door die rail komen.. Denk dat ik er dan maar een moet zien te vinden en dat maar eens moet proberen? Neem aan dat er weinig verschil zit tussen een rail van een C16SE(I) of een E16SE?
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Ben weer een stap verder. Heb van Steven een C16SE rail ontvangen en hier zit gelukkig wel een retour aan :-D
Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:
Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo'n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..
Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:
Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo'n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Senior member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 30-12-2010 17:58
drukregelaar zit toch achter bij de pomp? Normaal gesproken (Origineel?)
en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt
en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Bij de pomp zit geen regelaar, maar een pulsatiedemper.Robb schreef:drukregelaar zit toch achter bij de pomp? Normaal gesproken (Origineel?)
en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
Hmm dan wordt het wel een raar verhaal..
Hij slaat niet aan als ik niks doe, als ik een tang op de retourleiding zet, zodat ik 'm iets afknel en zodat ie volgens mij dan wat meer benzinedruk bij de injectoren heeft dan slaat ie wel aan (als ik geluk heb ). Echter als ik 'm iets te dicht zet heeft ie denk ik teveel druk, krijgt ie teveel benzine en verzuipt ie weer.. Mij lijkt toch dat die vacuumdrukregelaar ervoor zorgt dat er bij stationair draaien benzine retour wordt gedaan zodat hij niet verzuipt?
Deze injectoren zaten bij de rail maar passen overigens niet helemaal lekker in het spruitstuk(komen tegen het spruitstuk aan). Maar lijkt me sterk dat dit het hele probleem als is toch?
Hij slaat niet aan als ik niks doe, als ik een tang op de retourleiding zet, zodat ik 'm iets afknel en zodat ie volgens mij dan wat meer benzinedruk bij de injectoren heeft dan slaat ie wel aan (als ik geluk heb ). Echter als ik 'm iets te dicht zet heeft ie denk ik teveel druk, krijgt ie teveel benzine en verzuipt ie weer.. Mij lijkt toch dat die vacuumdrukregelaar ervoor zorgt dat er bij stationair draaien benzine retour wordt gedaan zodat hij niet verzuipt?
Deze injectoren zaten bij de rail maar passen overigens niet helemaal lekker in het spruitstuk(komen tegen het spruitstuk aan). Maar lijkt me sterk dat dit het hele probleem als is toch?