1.6 8v Loopt erg slecht

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

1.6 8v Loopt erg slecht

#1 Bericht door dtbroel » 07-02-2016 18:34

Een goedenavond,

Gisteren heb ik 'n Corsa opgehaald met een 1.6 8v. Liep eerst helemaal niet, bougie's waren helemaal nat en zwart. Toen ter plekke 'frisse bougie's' er in gedaan en toen heb ik er mee naar huis kunnen rijden. Daarna liep de auto eigenlijk steeds maar beroerder.. Bougie's waren ook weer pikzwart en nat.
Onderin toeren/stationair liep de auto erg beroerd, als de motor wat hoger in toeren komt wil het wel en helemaal boven in toeren wil het ook niet meer.

Nu zit er de volgende injectorrail op de motor:
Afbeelding

Er zit nergens een brandstofdrukregelaar en geen retour leiding. Kan het zijn dat de auto gewoon veelste veel benzine krijgt en daarom zo slecht loopt? Of heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken?

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#2 Bericht door sylvester1 » 07-02-2016 19:36

Welk type motor is het precies.
Als het de e16se/c16se of de c16sei is dan lijkt het er dat er een verkeerde rail op zit.
Deze type motoren hebben inderdaad een retour nodig.
Nu blijft hij de cilinders constant vullen, wat voor grote problemen kan zorgen.
Maar met wat meer motor informatie zou je meer terugkoppeling vanuit de forum leden.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#3 Bericht door dtbroel » 07-02-2016 20:14

Volgens mij gaat het om een E16SE (rotor ontsteking, luchtweger), heb het onderblok gecheckt maar daar staat niks duidelijks ingeslagen.. :shock:

Daarnaast zit het gat voor de krukassensor er wel en ook de 'schijf' die langs de krukassensor draait zit er ook aan. Zijn een aantal draden van de kabelboom doorgeknipt dus misschien dat die er ook nog een krukassensor bij aan moet? Zou dus ook een C16SEI kunnen zijn.

Maar zoals je ook zegt zal het grootste probleem wel door die rail komen.. Denk dat ik er dan maar een moet zien te vinden en dat maar eens moet proberen? Neem aan dat er weinig verschil zit tussen een rail van een C16SE(I) of een E16SE?

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#4 Bericht door Aapje » 08-02-2016 09:13

Zit er uberhaupt een drukregelaar op die rail? :shock: Wat voor prutser heeft hier zitten kloten zeg :?
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#5 Bericht door dtbroel » 17-02-2016 08:37

Ben weer een stap verder. Heb van Steven een C16SE rail ontvangen en hier zit gelukkig wel een retour aan :-D

Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:
Afbeelding

Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo'n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#6 Bericht door sylvester1 » 17-02-2016 08:45

Voor het makkelijkste kun je ook een verstelbare drukregelaar kopen en deze op 3 bar afstellen.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#7 Bericht door Robb » 20-02-2016 19:36

drukregelaar zit toch achter bij de pomp? Normaal gesproken (Origineel?)

en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#8 Bericht door sylvester1 » 20-02-2016 20:16

De injectoren kan je inderdaad ook nog even controleren.
Eventueel heb ik denk nog de juiste injectoren liggen mocht dit nodig zijn.
De regelaar die jij bedoelt is niet perse nodig. Als je deze niet plaatst heeft dit geen invloed.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#9 Bericht door freek corsa » 22-02-2016 09:11

Robb schreef:drukregelaar zit toch achter bij de pomp? Normaal gesproken (Origineel?)

en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt
Bij de pomp zit geen regelaar, maar een pulsatiedemper.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

dtbroel
Fanatieke Poster
Berichten: 179
Lid geworden op: 01-07-2013 22:12

#10 Bericht door dtbroel » 22-02-2016 22:09

Hmm dan wordt het wel een raar verhaal..
Hij slaat niet aan als ik niks doe, als ik een tang op de retourleiding zet, zodat ik 'm iets afknel en zodat ie volgens mij dan wat meer benzinedruk bij de injectoren heeft dan slaat ie wel aan (als ik geluk heb :oops: ). Echter als ik 'm iets te dicht zet heeft ie denk ik teveel druk, krijgt ie teveel benzine en verzuipt ie weer.. Mij lijkt toch dat die vacuumdrukregelaar ervoor zorgt dat er bij stationair draaien benzine retour wordt gedaan zodat hij niet verzuipt?

Deze injectoren zaten bij de rail maar passen overigens niet helemaal lekker in het spruitstuk(komen tegen het spruitstuk aan). Maar lijkt me sterk dat dit het hele probleem als is toch?

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”