Pagina 1 van 2

1.6 8v Loopt erg slecht

Geplaatst: 07-02-2016 18:34
door dtbroel
Een goedenavond,

Gisteren heb ik 'n Corsa opgehaald met een 1.6 8v. Liep eerst helemaal niet, bougie's waren helemaal nat en zwart. Toen ter plekke 'frisse bougie's' er in gedaan en toen heb ik er mee naar huis kunnen rijden. Daarna liep de auto eigenlijk steeds maar beroerder.. Bougie's waren ook weer pikzwart en nat.
Onderin toeren/stationair liep de auto erg beroerd, als de motor wat hoger in toeren komt wil het wel en helemaal boven in toeren wil het ook niet meer.

Nu zit er de volgende injectorrail op de motor:
Afbeelding

Er zit nergens een brandstofdrukregelaar en geen retour leiding. Kan het zijn dat de auto gewoon veelste veel benzine krijgt en daarom zo slecht loopt? Of heeft iemand nog andere mogelijke oorzaken?

Geplaatst: 07-02-2016 19:36
door sylvester1
Welk type motor is het precies.
Als het de e16se/c16se of de c16sei is dan lijkt het er dat er een verkeerde rail op zit.
Deze type motoren hebben inderdaad een retour nodig.
Nu blijft hij de cilinders constant vullen, wat voor grote problemen kan zorgen.
Maar met wat meer motor informatie zou je meer terugkoppeling vanuit de forum leden.

Geplaatst: 07-02-2016 20:14
door dtbroel
Volgens mij gaat het om een E16SE (rotor ontsteking, luchtweger), heb het onderblok gecheckt maar daar staat niks duidelijks ingeslagen.. :shock:

Daarnaast zit het gat voor de krukassensor er wel en ook de 'schijf' die langs de krukassensor draait zit er ook aan. Zijn een aantal draden van de kabelboom doorgeknipt dus misschien dat die er ook nog een krukassensor bij aan moet? Zou dus ook een C16SEI kunnen zijn.

Maar zoals je ook zegt zal het grootste probleem wel door die rail komen.. Denk dat ik er dan maar een moet zien te vinden en dat maar eens moet proberen? Neem aan dat er weinig verschil zit tussen een rail van een C16SE(I) of een E16SE?

Geplaatst: 08-02-2016 09:13
door Aapje
Zit er uberhaupt een drukregelaar op die rail? :shock: Wat voor prutser heeft hier zitten kloten zeg :?

Geplaatst: 17-02-2016 08:37
door dtbroel
Ben weer een stap verder. Heb van Steven een C16SE rail ontvangen en hier zit gelukkig wel een retour aan :-D

Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:
Afbeelding

Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo'n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..

Geplaatst: 17-02-2016 08:45
door sylvester1
Voor het makkelijkste kun je ook een verstelbare drukregelaar kopen en deze op 3 bar afstellen.

Geplaatst: 20-02-2016 19:36
door Robb
drukregelaar zit toch achter bij de pomp? Normaal gesproken (Origineel?)

en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt

Geplaatst: 20-02-2016 20:16
door sylvester1
De injectoren kan je inderdaad ook nog even controleren.
Eventueel heb ik denk nog de juiste injectoren liggen mocht dit nodig zijn.
De regelaar die jij bedoelt is niet perse nodig. Als je deze niet plaatst heeft dit geen invloed.

Geplaatst: 22-02-2016 09:11
door freek corsa
Robb schreef:drukregelaar zit toch achter bij de pomp? Normaal gesproken (Origineel?)

en zitten er wel de originele injectoren in of is daar ook maar gewoon wat in geduwd:P omdat hij zo rijk loopt
Bij de pomp zit geen regelaar, maar een pulsatiedemper.

Geplaatst: 22-02-2016 22:09
door dtbroel
Hmm dan wordt het wel een raar verhaal..
Hij slaat niet aan als ik niks doe, als ik een tang op de retourleiding zet, zodat ik 'm iets afknel en zodat ie volgens mij dan wat meer benzinedruk bij de injectoren heeft dan slaat ie wel aan (als ik geluk heb :oops: ). Echter als ik 'm iets te dicht zet heeft ie denk ik teveel druk, krijgt ie teveel benzine en verzuipt ie weer.. Mij lijkt toch dat die vacuumdrukregelaar ervoor zorgt dat er bij stationair draaien benzine retour wordt gedaan zodat hij niet verzuipt?

Deze injectoren zaten bij de rail maar passen overigens niet helemaal lekker in het spruitstuk(komen tegen het spruitstuk aan). Maar lijkt me sterk dat dit het hele probleem als is toch?