motor wil niet lopen....wie heeft er nog een suggestie?
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
motor wil niet lopen....wie heeft er nog een suggestie?
Het volgende:
E16SE compleet nieuw opgebouwd, zuigers, veren, lagers, kleppen etc. alles nieuw en netjes in elkaar gezet.
motor startte direct de eerste keer maar liep op twee of drie cilinders en viel toen uit. er bleken twee injectoren niet te werken dus deze vervangen. bougies vonken wel maar ik weet niet wat normaal is voor de kracht van de vonk, zou iets krachtiger mogen maar goed. ontsteking en distributie gecontroleerd en staan keurig op tijd, compressie heeft de motor genoeg en alles lijkt goed te gaan maar lopen wil hij niet! wie heeft er nog een idee?
Gr. Rick
E16SE compleet nieuw opgebouwd, zuigers, veren, lagers, kleppen etc. alles nieuw en netjes in elkaar gezet.
motor startte direct de eerste keer maar liep op twee of drie cilinders en viel toen uit. er bleken twee injectoren niet te werken dus deze vervangen. bougies vonken wel maar ik weet niet wat normaal is voor de kracht van de vonk, zou iets krachtiger mogen maar goed. ontsteking en distributie gecontroleerd en staan keurig op tijd, compressie heeft de motor genoeg en alles lijkt goed te gaan maar lopen wil hij niet! wie heeft er nog een idee?
Gr. Rick
A2+E16SE=raceauto
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb niet veel ervaring met de E16SE
De sterkte van de vonk, de kleur van de vonk moet blauw-paars zijn.
Geel is een zwakke vonk.
Als je de motor start, gaat de brandstofpomp dan aan?
Soms gaat het straten lastig doordat er een vacuumslang verkeerd zit, dan kun je de motor wel starten met gas-geven.
Ik probeer het starten soms met remmenreiniger, als hij dan aanslaat, dan is het probleem niet de ontsteking.
De sterkte van de vonk, de kleur van de vonk moet blauw-paars zijn.
Geel is een zwakke vonk.
Als je de motor start, gaat de brandstofpomp dan aan?
Soms gaat het straten lastig doordat er een vacuumslang verkeerd zit, dan kun je de motor wel starten met gas-geven.
Ik probeer het starten soms met remmenreiniger, als hij dan aanslaat, dan is het probleem niet de ontsteking.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
Thanks voor de antwoorden,
Vandaag weer gestart met volle accu, brandstofpomp gaat even draaien bij contact aan. Daarna tijdens het starten draait de pomp ook. Na 30 seconden doorstarten slaat hij uiteindelijk aan op één of twee cilinders met half gas blijft hij dan op twee poten lopen. Gas los valt hij direct uit en slaat nooit meer aan....De vonken vind ik vooral klein en de kleur is meer geel dan blauw denk ik.
Paar vragen nog:
Als ik te weinig brandstofdruk heb, kan hij dan wel op twee poten lopen?
Stel dat de bobine niet goed is, doet deze dan niks of krijg je een kleine vonk?
Bedankt alvast!
En de ontstekingsmodule, wat doet die precies?
Vandaag weer gestart met volle accu, brandstofpomp gaat even draaien bij contact aan. Daarna tijdens het starten draait de pomp ook. Na 30 seconden doorstarten slaat hij uiteindelijk aan op één of twee cilinders met half gas blijft hij dan op twee poten lopen. Gas los valt hij direct uit en slaat nooit meer aan....De vonken vind ik vooral klein en de kleur is meer geel dan blauw denk ik.
Paar vragen nog:
Als ik te weinig brandstofdruk heb, kan hij dan wel op twee poten lopen?
Stel dat de bobine niet goed is, doet deze dan niks of krijg je een kleine vonk?
Bedankt alvast!
En de ontstekingsmodule, wat doet die precies?
A2+E16SE=raceauto
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Voor zover ik het nu begrijp verzuipt de motor door dat de vonk te zwak is.
Heb je de weerstand van de bougie-kabels al eens gemeten?
Is de verdelerkap schoon van binnen en de rotor?
De weerstand van de bobine kabel ook meten.
Alles onder 8 Ohm zou de motor probleemloos mee moeten willen lopen.
Een normale nieuw kabel heeft 5 Ohm.
De bobine kun je inderdaad makkelijk even een andere voor proberen.
De module is een soort van ( kun je zien als een ) snel solid state relai.
Heb je de weerstand van de bougie-kabels al eens gemeten?
Is de verdelerkap schoon van binnen en de rotor?
De weerstand van de bobine kabel ook meten.
Alles onder 8 Ohm zou de motor probleemloos mee moeten willen lopen.
Een normale nieuw kabel heeft 5 Ohm.
De bobine kun je inderdaad makkelijk even een andere voor proberen.
De module is een soort van ( kun je zien als een ) snel solid state relai.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
Freek,
Ik denk ook dat hij verzuipt, de injectoren geven buiten de kop een mooie nevel dus dat zit wel goed neem ik aan.
ik heb net de weerstand gemeten van de kabels, langste kabel heeft ruim 3 ohm en de rest allemaal lager.
Verdelerkap en rotor zijn schoon en netjes,
andere bobine heb ik niet liggen dus daar moet ik even naar opzoek
module snap ik nog niet helemaal wat je bedoelt maar zou deze de veroorzaker kunnen zijn van het probleem denk jij?
Rick
Ik denk ook dat hij verzuipt, de injectoren geven buiten de kop een mooie nevel dus dat zit wel goed neem ik aan.
ik heb net de weerstand gemeten van de kabels, langste kabel heeft ruim 3 ohm en de rest allemaal lager.
Verdelerkap en rotor zijn schoon en netjes,
andere bobine heb ik niet liggen dus daar moet ik even naar opzoek
module snap ik nog niet helemaal wat je bedoelt maar zou deze de veroorzaker kunnen zijn van het probleem denk jij?
Rick
A2+E16SE=raceauto
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24