motor wil niet lopen....wie heeft er nog een suggestie?
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik blijf het vaag vinden.
Ik bouw al een tijdje motoren, en ik werk niet altijd super schoon, nog nooit gehad dat de zuigerveren vast zaten na het opnieuw plaatsen van de zuigers.
Sterkte met de wederopbouw, zal financieel wel een tegenslag zijn.
Je blijft wel bij de 1.6 ? Geen 2.0 ?
Ik bouw al een tijdje motoren, en ik werk niet altijd super schoon, nog nooit gehad dat de zuigerveren vast zaten na het opnieuw plaatsen van de zuigers.
Sterkte met de wederopbouw, zal financieel wel een tegenslag zijn.
Je blijft wel bij de 1.6 ? Geen 2.0 ?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
Ik snap er ook niks van, weet alleen dat de motor na het opbouwen maar nog zonder spruitstukken in m'n werkplaats heeft gestaan, een jaar lang stofhappen is hem nu fataal geworden..
Op termijn gaan we met de auto's meedoen in een kampioenschap voor youngtimers, vanwege de homologatie is dan max 1600 cc toegestaan. Ik weet dat 2 liter meer pk's heeft maar het gewicht speelt ook een rol. Wij rijden nu op Zandvoort rondetijden waar menig auto met 2 liter of meer niet aan kan tippen. Door het lage gewicht en de astra turbo remmen kunnen we extreem laat remmen en de bochtensnheid hoog houden, klinkt gek maar daar winnen wij het wel op. In een straatauto zou ik zeker voor 2 liter gaan.
Op termijn gaan we met de auto's meedoen in een kampioenschap voor youngtimers, vanwege de homologatie is dan max 1600 cc toegestaan. Ik weet dat 2 liter meer pk's heeft maar het gewicht speelt ook een rol. Wij rijden nu op Zandvoort rondetijden waar menig auto met 2 liter of meer niet aan kan tippen. Door het lage gewicht en de astra turbo remmen kunnen we extreem laat remmen en de bochtensnheid hoog houden, klinkt gek maar daar winnen wij het wel op. In een straatauto zou ik zeker voor 2 liter gaan.
A2+E16SE=raceauto
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
Pfffff het zit allemaal niet mee! De levertijd van de zuigers is al drie keer opgeschoven en ook bij andere leveranciers zijn ze niet te krijgen...heb ik weer
Even een vraag; weten jullie welke onderblokken uitwisselbaar zijn met mijn E16SE onderblok? Als ik op opel info kijk dan zie ik dat heel veel blokken gelijke boring en slag hebben dus het lijkt mij van wel of denk ik verkeerd?
Even een vraag; weten jullie welke onderblokken uitwisselbaar zijn met mijn E16SE onderblok? Als ik op opel info kijk dan zie ik dat heel veel blokken gelijke boring en slag hebben dus het lijkt mij van wel of denk ik verkeerd?
A2+E16SE=raceauto
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14-09-2009 20:24
Update:
Omdat de overmaat zuigers er nog steeds niet zijn heb ik maar even een tijdelijk blokje gebouwd. Ik heb een C16NZ onderblok voorzien van de SE kop etc. Nu eindelijk een lopend blok en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, zit nu een CATCAMS nokkenasje in en afgedraaid vliegwiel. Loopt keurig en hangt lekker aan het gas. Bovendien weet ik nu zeker dat de zuigerveren de oorzaak van het probleem waren! Hopelijk komen binnenkort toch echt de zuigers binnen zodat het andere blokje ook afgemaakt kan worden.
Omdat de overmaat zuigers er nog steeds niet zijn heb ik maar even een tijdelijk blokje gebouwd. Ik heb een C16NZ onderblok voorzien van de SE kop etc. Nu eindelijk een lopend blok en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, zit nu een CATCAMS nokkenasje in en afgedraaid vliegwiel. Loopt keurig en hangt lekker aan het gas. Bovendien weet ik nu zeker dat de zuigerveren de oorzaak van het probleem waren! Hopelijk komen binnenkort toch echt de zuigers binnen zodat het andere blokje ook afgemaakt kan worden.
A2+E16SE=raceauto