motor wil niet lopen....wie heeft er nog een suggestie?

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
marabunta
Fanatieke Poster
Berichten: 169
Lid geworden op: 14-09-2009 20:24

motor wil niet lopen....wie heeft er nog een suggestie?

#1 Bericht door marabunta » 07-01-2017 21:15

Het volgende:

E16SE compleet nieuw opgebouwd, zuigers, veren, lagers, kleppen etc. alles nieuw en netjes in elkaar gezet.

motor startte direct de eerste keer maar liep op twee of drie cilinders en viel toen uit. er bleken twee injectoren niet te werken dus deze vervangen. bougies vonken wel maar ik weet niet wat normaal is voor de kracht van de vonk, zou iets krachtiger mogen maar goed. ontsteking en distributie gecontroleerd en staan keurig op tijd, compressie heeft de motor genoeg en alles lijkt goed te gaan maar lopen wil hij niet! wie heeft er nog een idee?

Gr. Rick
Afbeelding
A2+E16SE=raceauto

voyageboy
Fanatieke Poster
Berichten: 231
Lid geworden op: 02-06-2016 11:01

#2 Bericht door voyageboy » 08-01-2017 00:08

ik ben geen motor guru maar senzoren goed? ecu correct aangesloten? krijgt die genoeg brandstof?
(ik probeer alleen te helpen mocht ik domme dingen zeggen :o )
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje

corsaagsi
Fanatieke Poster
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-09-2008 18:57

#3 Bericht door corsaagsi » 08-01-2017 17:48

Gaat de brandstofpomp draaien als je start?

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 09-01-2017 08:57

Ik heb niet veel ervaring met de E16SE

De sterkte van de vonk, de kleur van de vonk moet blauw-paars zijn.
Geel is een zwakke vonk.

Als je de motor start, gaat de brandstofpomp dan aan?

Soms gaat het straten lastig doordat er een vacuumslang verkeerd zit, dan kun je de motor wel starten met gas-geven.

Ik probeer het starten soms met remmenreiniger, als hij dan aanslaat, dan is het probleem niet de ontsteking.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

marabunta
Fanatieke Poster
Berichten: 169
Lid geworden op: 14-09-2009 20:24

#5 Bericht door marabunta » 09-01-2017 17:38

Thanks voor de antwoorden,

Vandaag weer gestart met volle accu, brandstofpomp gaat even draaien bij contact aan. Daarna tijdens het starten draait de pomp ook. Na 30 seconden doorstarten slaat hij uiteindelijk aan op één of twee cilinders met half gas blijft hij dan op twee poten lopen. Gas los valt hij direct uit en slaat nooit meer aan....De vonken vind ik vooral klein en de kleur is meer geel dan blauw denk ik.

Paar vragen nog:

Als ik te weinig brandstofdruk heb, kan hij dan wel op twee poten lopen?

Stel dat de bobine niet goed is, doet deze dan niks of krijg je een kleine vonk?

Bedankt alvast!

En de ontstekingsmodule, wat doet die precies?
Afbeelding
A2+E16SE=raceauto

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#6 Bericht door freek corsa » 09-01-2017 18:40

Voor zover ik het nu begrijp verzuipt de motor door dat de vonk te zwak is.

Heb je de weerstand van de bougie-kabels al eens gemeten?

Is de verdelerkap schoon van binnen en de rotor?

De weerstand van de bobine kabel ook meten.

Alles onder 8 Ohm zou de motor probleemloos mee moeten willen lopen.
Een normale nieuw kabel heeft 5 Ohm.

De bobine kun je inderdaad makkelijk even een andere voor proberen.

De module is een soort van ( kun je zien als een ) snel solid state relai.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

marabunta
Fanatieke Poster
Berichten: 169
Lid geworden op: 14-09-2009 20:24

#7 Bericht door marabunta » 09-01-2017 19:58

Freek,

Ik denk ook dat hij verzuipt, de injectoren geven buiten de kop een mooie nevel dus dat zit wel goed neem ik aan.

ik heb net de weerstand gemeten van de kabels, langste kabel heeft ruim 3 ohm en de rest allemaal lager.

Verdelerkap en rotor zijn schoon en netjes,

andere bobine heb ik niet liggen dus daar moet ik even naar opzoek

module snap ik nog niet helemaal wat je bedoelt maar zou deze de veroorzaker kunnen zijn van het probleem denk jij?

Rick
Afbeelding
A2+E16SE=raceauto

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#8 Bericht door Corsa_GSi » 10-01-2017 09:12

Als je hem straks werkend hebt, dan moet je gelijk je olie en filter verversen. In je olie zit nu heel veel benzine, dus je olie zal niet goed meer smeren met alle gevolgen van dien als je ermee gaat rijden.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

marabunta
Fanatieke Poster
Berichten: 169
Lid geworden op: 14-09-2009 20:24

#9 Bericht door marabunta » 10-01-2017 19:48

Morgenavond een andere bobine + module proberen. Verdeler en rotor moet ik ook nog wel ergens hebben. Hoop echt dat dat het is!
Olie en filter vervangen is zeker een goed idee ivm verdunning!
Thanks weer, morgen de update :)
Afbeelding
A2+E16SE=raceauto

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#10 Bericht door max » 11-01-2017 20:26

Ontstekingsvolgorde is wel ok?

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”