Pagina 2 van 5

Geplaatst: 11-01-2017 22:32
door marabunta
Vanavond drie uur bezig geweest en zonder resultaat. Ontsteking is goed, andere bobine, verdeler, module alles geprobeerd. Vonk is krachtig genoeg nu. Injectoren worden goed aangestuurd en op de scope geven ze het juiste puls beeld. Hall gever ook getest en goed. Luchtweger gewisseld, alles doet wat het moet doen....weet het nu echt ff niet meer. Van de week compressie meten maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan.

Geplaatst: 11-01-2017 22:36
door marabunta
Timing: cilinder 1 in bdp, merkteken nokkenas recht omhoog, ontsteking rotor op cilinder 1. Volgorde 1-3-4-2, rotatie linksom gezien op rotor.

Geplaatst: 12-01-2017 08:58
door dtbroel
Het beste kun je de timing denk ik checken door even de tekens op nokkenas en krukas gelijk te zetten met de tekens in distributiekap/motor. Als je er 2 tandjes naast zit wil hij denk ik al niet meer lopen.

Geplaatst: 12-01-2017 21:53
door marabunta
Distributie gecontroleerd, staat goed. Gallerij, pomp en pulsdemper vervangen en weer geen verschil. Met injectoren buiten de kop stopt hij na 3 a 4 sec met inspuiten, injectoren tikken wel maar de druk lijkt af te nemen...zou dat kloppen?

Geplaatst: 12-01-2017 21:55
door max
Deze heeft toch nog een externe BDP sensor als ik me niet vergis?
Heeft je blok/bak goede massa naar de carrosserie?

Geplaatst: 12-01-2017 22:34
door marabunta
E16SE is zonder BDP sensor, C16SE(i) heeft die wel.
Massa heb ik ook al extra kabel voor gemaakt, ook op losse delen zoals lmm en ontsteking. De standaard massakabel op de bak naar de koets zit er ook op.
Bedankt voor jullie meedenken! Nog steeds blij met tips, degene met de gouden tip waardoor hij gaat lopen krijgt een krat pils😄

Geplaatst: 13-01-2017 09:12
door Aapje
Zag dat je de timing al gechecked had van de ontsteking?

Trek de injectoren eens los, pak eens iets brandbaars zoals startpiloot (spuitbus) en kijk eens of ie daarop starten wil. Kan je in 1 klap de ontsteking uitsluiten.

@hierboven, E16SE is katloos.

Geplaatst: 14-01-2017 16:04
door corsaagsi
Gekke vraag misschien, maar de aanvoer en de retour zitten toch wel goed aangesloten? Je zal niet de eerst en zeker niet de laatste zijn die zich vergist..

Ik moet zeggen dat de krat bier wel motiveert om mee te denken! :-D

Geplaatst: 15-01-2017 08:36
door freek corsa
Zijn de bougies nat of droog na een paar start pogingen?

Start hij wel of niet met volgas en remmen reiniger?

Geplaatst: 15-01-2017 08:55
door marabunta
Bedankt voor alle tips, ik kan weer wat dingen gaan testen. Komende week compressie meten en spanning op de pomp. Tevens een andere ecu gevonden zodat we die ook kunnen uitsluiten.

Brandstofslangen zitten goed, andersom geprobeerd.
Inlaatspruitstuk sluit goed aan.
Starten met remmenreiniger in de gaten van de injectoren doet hij niet
Bougies niet heel nat maar stinken wel naar benzine

Timing nogmaals gecontroleerd, merkteken op nokkenas wit gemaakt en bougie van cil. 1 op de het kleppendeksel gelegd, tijdens starten vonkt hij als het merkteken omhoog staat dus dat is ook goed.