Pagina 1 van 5

motor wil niet lopen....wie heeft er nog een suggestie?

Geplaatst: 07-01-2017 21:15
door marabunta
Het volgende:

E16SE compleet nieuw opgebouwd, zuigers, veren, lagers, kleppen etc. alles nieuw en netjes in elkaar gezet.

motor startte direct de eerste keer maar liep op twee of drie cilinders en viel toen uit. er bleken twee injectoren niet te werken dus deze vervangen. bougies vonken wel maar ik weet niet wat normaal is voor de kracht van de vonk, zou iets krachtiger mogen maar goed. ontsteking en distributie gecontroleerd en staan keurig op tijd, compressie heeft de motor genoeg en alles lijkt goed te gaan maar lopen wil hij niet! wie heeft er nog een idee?

Gr. Rick

Geplaatst: 08-01-2017 00:08
door voyageboy
ik ben geen motor guru maar senzoren goed? ecu correct aangesloten? krijgt die genoeg brandstof?
(ik probeer alleen te helpen mocht ik domme dingen zeggen :o )

Geplaatst: 08-01-2017 17:48
door corsaagsi
Gaat de brandstofpomp draaien als je start?

Geplaatst: 09-01-2017 08:57
door freek corsa
Ik heb niet veel ervaring met de E16SE

De sterkte van de vonk, de kleur van de vonk moet blauw-paars zijn.
Geel is een zwakke vonk.

Als je de motor start, gaat de brandstofpomp dan aan?

Soms gaat het straten lastig doordat er een vacuumslang verkeerd zit, dan kun je de motor wel starten met gas-geven.

Ik probeer het starten soms met remmenreiniger, als hij dan aanslaat, dan is het probleem niet de ontsteking.

Geplaatst: 09-01-2017 17:38
door marabunta
Thanks voor de antwoorden,

Vandaag weer gestart met volle accu, brandstofpomp gaat even draaien bij contact aan. Daarna tijdens het starten draait de pomp ook. Na 30 seconden doorstarten slaat hij uiteindelijk aan op één of twee cilinders met half gas blijft hij dan op twee poten lopen. Gas los valt hij direct uit en slaat nooit meer aan....De vonken vind ik vooral klein en de kleur is meer geel dan blauw denk ik.

Paar vragen nog:

Als ik te weinig brandstofdruk heb, kan hij dan wel op twee poten lopen?

Stel dat de bobine niet goed is, doet deze dan niks of krijg je een kleine vonk?

Bedankt alvast!

En de ontstekingsmodule, wat doet die precies?

Geplaatst: 09-01-2017 18:40
door freek corsa
Voor zover ik het nu begrijp verzuipt de motor door dat de vonk te zwak is.

Heb je de weerstand van de bougie-kabels al eens gemeten?

Is de verdelerkap schoon van binnen en de rotor?

De weerstand van de bobine kabel ook meten.

Alles onder 8 Ohm zou de motor probleemloos mee moeten willen lopen.
Een normale nieuw kabel heeft 5 Ohm.

De bobine kun je inderdaad makkelijk even een andere voor proberen.

De module is een soort van ( kun je zien als een ) snel solid state relai.

Geplaatst: 09-01-2017 19:58
door marabunta
Freek,

Ik denk ook dat hij verzuipt, de injectoren geven buiten de kop een mooie nevel dus dat zit wel goed neem ik aan.

ik heb net de weerstand gemeten van de kabels, langste kabel heeft ruim 3 ohm en de rest allemaal lager.

Verdelerkap en rotor zijn schoon en netjes,

andere bobine heb ik niet liggen dus daar moet ik even naar opzoek

module snap ik nog niet helemaal wat je bedoelt maar zou deze de veroorzaker kunnen zijn van het probleem denk jij?

Rick

Geplaatst: 10-01-2017 09:12
door Corsa_GSi
Als je hem straks werkend hebt, dan moet je gelijk je olie en filter verversen. In je olie zit nu heel veel benzine, dus je olie zal niet goed meer smeren met alle gevolgen van dien als je ermee gaat rijden.

Geplaatst: 10-01-2017 19:48
door marabunta
Morgenavond een andere bobine + module proberen. Verdeler en rotor moet ik ook nog wel ergens hebben. Hoop echt dat dat het is!
Olie en filter vervangen is zeker een goed idee ivm verdunning!
Thanks weer, morgen de update :)

Geplaatst: 11-01-2017 20:26
door max
Ontstekingsvolgorde is wel ok?