C1.3n met carburateurs

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#11 Bericht door Ewous » 02-10-2017 18:07

Haha ok ok. Maar wat doe ik b.v. met de lambda? En de stekkertjes van de injectie van de c13n?
Corsa a2 c13n '89

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#12 Bericht door freek corsa » 04-10-2017 20:59

Allemaal niet aansluiten.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

Re: C1.3n met carburateurs

#13 Bericht door max » 06-10-2017 16:35

Met een 13SB uitlaatspruitstuk en dubbele pijp naar beneden ben je effektiever dan die van de C13N. Dit kun je echter ook van een E16SE nemen.

De voorpijp, middendemper zijn dan anders en moeten dan worden vervangen. de Katalysator kun je zowiezo weg halen.

De lambda kun je eruit halen, plug erin schroeven en klaar.

De rest van de elektronika kun je allemaal weghalen, net als de computer. Zie je snel genoeg als je het Inlaatspruitstuk eraf haalt, dan verdwijnt dat allemaal mee.

Het is echter raadzaam een chokekabel te installeren zodat je deze kunt aansluiten op de carburateurs.

Je C13N ontsteking kun je niet meer direkt gebruiken, daar heb je er een nodig van een 13N-S-SB. Deze hebben de vacuumvervroeging.
Je kunt echter ook die van de C13N ombouwen met een onstekingsmodul van de 12ST of 13N-S-SB in de verdeler, je hebt dan echter geen vacuumvervroeging.

Voor de dynamo moet je echter een Adapterplaatje maken of kopen bij Dbilas, dat verzet de dynamo 2-3 cm verder naar beneden en geeft je extra ruimte bij je spruitstuk.
Je hebt dan echter ook een andere lengte V-riem nodig en de spanbeugel moet je misschien iets aanpassen.

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#14 Bericht door Ewous » 07-10-2017 15:30

Zo vandaag even nieuwe pakkingen, pompdiapraghma's en andere sproeiers gehald voor de carbs.
Van de week beginnen met ze schoonmaken en monteren op het spruitstuk. Dan alles passen op de corsa en kijken hoe ik me dynamo ga monteren.
Corsa a2 c13n '89

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#15 Bericht door max » 09-10-2017 11:12

Je moet natuurlijk ook nog aan je brandstofverzorging denken.

Een C13N heeft geen nok op de nokkenas die een mechanische pomp kan aandrijven. Daarbij is dat gat voor de pomp in de nokkenasbehuizing dicht.

Het makkelijkste is een instelbare drukregelaar voor een carburateur motor te kopen en die op je bestaande systeem te gebruiken.
De C13N heeft een "lagedruk" pomp in de tank en met de drukregelaar kun je de druk nog verder verlagen zodat hij niet te hoog is voor de carburateurs en dan de vlotterkamer teveel vult danwel open drukt.
Zo hoef je de tank niet te vervangen en er alleen maar een drukregelaar tussen te bouwen die dan weer op de bestaande retourleiding aangesloten wordt.

Pomp moet je echter met een apart schakeling aansturen daar die bij de C13N via de ECU aangestuurd wordt.

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#16 Bericht door Roderick » 09-10-2017 13:37

Hou je t ook bij in een project ? Ben erg benieuwd naar het resultaat!

we want pics
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#17 Bericht door Ewous » 09-10-2017 20:28

@Max zou ik dit overkunnen zetten van een 13nb. Die heb ik namenlijk nog compleet liggen als ook de brandstoftank.
Of is een druk regelaar de betere/makkelijkere keuze.

@Roderick ik hou het nog niet bij in een project. Ik heb wel een project topic van de corsa. Alleen nu foto emmer niet meer werkt ben ik mijn eerdere foto's ook kwijt. En ik zou me acc egt niet meer weten. En ook niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Corsa a2 c13n '89

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#18 Bericht door Roderick » 09-10-2017 21:16

Myalbum werkt erg fijn ook mobiel. Voor je foto's vanaf nu dan :P
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#19 Bericht door max » 09-10-2017 23:22

Kan beide.

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#20 Bericht door Ewous » 10-10-2017 18:39

Waar kan je zo'n druk regelaar kopen/bestellen?
Corsa a2 c13n '89

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”