C1.3n met carburateurs

Gewoon zoals het hoort... lekker orgineel.
Bericht
Auteur
Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

C1.3n met carburateurs

#1 Bericht door Ewous » 25-09-2017 20:31

Hoi allemaal,

Ik wil mijn c1.3n ombouwen naar dubbele carburateurs.
Nou vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en of er nog mensen zijn met tips.

Alvast bedankt
Corsa a2 c13n '89

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#2 Bericht door Corsa_GSi » 26-09-2017 11:32

Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#3 Bericht door Ewous » 26-09-2017 19:20

Thnx maar de onderdelen heb ik grotendeels al.
Het gaat mij er om of iemand hier ervaring mee
heeft en waar ik rekenning mee moet houden
kwa ontsteking en sensoren etc.
Corsa a2 c13n '89

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 27-09-2017 08:37

Ik weet niet of je huidige ontsteking een vacuumvervroeger heeft?

Wil je de carburateurs voor het geluid en de looks, of wil je ook meer vermogen?

Ben je je ervan bewust dat het verbruik zal toenemen?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#5 Bericht door Ewous » 27-09-2017 16:21

Hoi Freek,

Er zit idd een ontsteking met vacuumvervroeger op, nou heeft 1 van de carbs ook een vacuum aansluiting. Of ik zet er een ontsteking van een 13nb op? Die heeft deze immers niet. Ik ga er vooral voor omdat het iets is wat ik al 20 jaar wil. Het verbruik is niet zo belangrijk aangezien ik de corsa niet dagelijks gebruik. Ik weet ook wel dat er op andere manieren waarschijnlijk meer en sneller vermogen gewonnen kan worden.
Corsa a2 c13n '89

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#6 Bericht door freek corsa » 28-09-2017 14:05

De ontsteking met vacuumvervroeger heeft de voorkeur.
Je kunt de vacuum-actuator lektesten door te zuigen of blazen op de aansluiting van de actuator.
Ze gaan vaak lek.

Als je de carburateurs met spruitstuk hebt die je wil gaan plaatsen, dan moet je nog controleren of het spruitstuk aansluit op de cilinderkop.

Ik heb te weinig ervaring met de carburatuer motoren om daar iets nuttigs over te melden, ik weet alleen dat er verschillende vormen van kanalen gebruikt zijn.

Na het monteren enz. dan moet er nog afgesteld worden, hierin kan ik je adviseren om dit op een vermogen testbank te laten doen door iemand die verstand heeft van carburateurs en Air/Fuel ratios.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#7 Bericht door Ewous » 29-09-2017 16:26

Dan ga ik het met de ontsteking proberen die er op zit. De inlaatkanalen komen overeen met het spruitstuk dat ik heb. Ik heb informatie ingewonnen en heb/krijg een sproeier bezetting die voor de 1.3 minimaal redelijk goed moet zijn. Als hij eenmaal loopt met de carbs wil ik hem idd op de testbank laten afstellen.

Nu weet ik alleen nog niet hoe ik het moet gaan doen met de sensors en injectie frutsels die ik niet meer ga gebruiken. Is het b.v. handig om de kabelboom en computer van een 1.3nb te gaan gebruiken?
Corsa a2 c13n '89

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#8 Bericht door sylvester1 » 29-09-2017 18:32

Als je met carburateurs gaaf rijden heb je geen computer meer nodig ;)
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#9 Bericht door Ewous » 29-09-2017 18:50

Hoe zit dat dan met een 13nb? Die heeft tog een pierburg carb maar ook een computer?
Corsa a2 c13n '89

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#10 Bericht door freek corsa » 02-10-2017 10:34

Dat is een halve injectie carburatuer, raar ding, niet over nadenken.

Gewoon er af halen en die andere carburateurs monteren.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Plaats reactie

Terug naar “Standaard motoren”