Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02-10-2017 18:07
door Ewous
Haha ok ok. Maar wat doe ik b.v. met de lambda? En de stekkertjes van de injectie van de c13n?

Geplaatst: 04-10-2017 20:59
door freek corsa
Allemaal niet aansluiten.

Re: C1.3n met carburateurs

Geplaatst: 06-10-2017 16:35
door max
Met een 13SB uitlaatspruitstuk en dubbele pijp naar beneden ben je effektiever dan die van de C13N. Dit kun je echter ook van een E16SE nemen.

De voorpijp, middendemper zijn dan anders en moeten dan worden vervangen. de Katalysator kun je zowiezo weg halen.

De lambda kun je eruit halen, plug erin schroeven en klaar.

De rest van de elektronika kun je allemaal weghalen, net als de computer. Zie je snel genoeg als je het Inlaatspruitstuk eraf haalt, dan verdwijnt dat allemaal mee.

Het is echter raadzaam een chokekabel te installeren zodat je deze kunt aansluiten op de carburateurs.

Je C13N ontsteking kun je niet meer direkt gebruiken, daar heb je er een nodig van een 13N-S-SB. Deze hebben de vacuumvervroeging.
Je kunt echter ook die van de C13N ombouwen met een onstekingsmodul van de 12ST of 13N-S-SB in de verdeler, je hebt dan echter geen vacuumvervroeging.

Voor de dynamo moet je echter een Adapterplaatje maken of kopen bij Dbilas, dat verzet de dynamo 2-3 cm verder naar beneden en geeft je extra ruimte bij je spruitstuk.
Je hebt dan echter ook een andere lengte V-riem nodig en de spanbeugel moet je misschien iets aanpassen.

Geplaatst: 07-10-2017 15:30
door Ewous
Zo vandaag even nieuwe pakkingen, pompdiapraghma's en andere sproeiers gehald voor de carbs.
Van de week beginnen met ze schoonmaken en monteren op het spruitstuk. Dan alles passen op de corsa en kijken hoe ik me dynamo ga monteren.

Geplaatst: 09-10-2017 11:12
door max
Je moet natuurlijk ook nog aan je brandstofverzorging denken.

Een C13N heeft geen nok op de nokkenas die een mechanische pomp kan aandrijven. Daarbij is dat gat voor de pomp in de nokkenasbehuizing dicht.

Het makkelijkste is een instelbare drukregelaar voor een carburateur motor te kopen en die op je bestaande systeem te gebruiken.
De C13N heeft een "lagedruk" pomp in de tank en met de drukregelaar kun je de druk nog verder verlagen zodat hij niet te hoog is voor de carburateurs en dan de vlotterkamer teveel vult danwel open drukt.
Zo hoef je de tank niet te vervangen en er alleen maar een drukregelaar tussen te bouwen die dan weer op de bestaande retourleiding aangesloten wordt.

Pomp moet je echter met een apart schakeling aansturen daar die bij de C13N via de ECU aangestuurd wordt.

Geplaatst: 09-10-2017 13:37
door Roderick
Hou je t ook bij in een project ? Ben erg benieuwd naar het resultaat!

we want pics

Geplaatst: 09-10-2017 20:28
door Ewous
@Max zou ik dit overkunnen zetten van een 13nb. Die heb ik namenlijk nog compleet liggen als ook de brandstoftank.
Of is een druk regelaar de betere/makkelijkere keuze.

@Roderick ik hou het nog niet bij in een project. Ik heb wel een project topic van de corsa. Alleen nu foto emmer niet meer werkt ben ik mijn eerdere foto's ook kwijt. En ik zou me acc egt niet meer weten. En ook niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Geplaatst: 09-10-2017 21:16
door Roderick
Myalbum werkt erg fijn ook mobiel. Voor je foto's vanaf nu dan :P

Geplaatst: 09-10-2017 23:22
door max
Kan beide.

Geplaatst: 10-10-2017 18:39
door Ewous
Waar kan je zo'n druk regelaar kopen/bestellen?