Uitlaat bij C16NZ
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Uitlaat bij C16NZ
Hallo,
Ik hoop binnenkort te beginnen aan mijn ombouw van 1.2s naar C16NZ. Aan het blok dat ik gekocht heb zit wel het spruitstuk, maar niet de dubbele pijp die vanuit het spruitstuk naar de rest van de uitlaat loopt. Moet die van een A zijn of mag die ook van een Corsa B C14NZ zijn.
Moet aan de originele uitlaat overigens veel aangepast worden om dit pas te krijgen? Is het überhaupt raadzaam om de C16NZ met de 12S-uitlaat te rijden?
Groeten,
Mischa
Ik hoop binnenkort te beginnen aan mijn ombouw van 1.2s naar C16NZ. Aan het blok dat ik gekocht heb zit wel het spruitstuk, maar niet de dubbele pijp die vanuit het spruitstuk naar de rest van de uitlaat loopt. Moet die van een A zijn of mag die ook van een Corsa B C14NZ zijn.
Moet aan de originele uitlaat overigens veel aangepast worden om dit pas te krijgen? Is het überhaupt raadzaam om de C16NZ met de 12S-uitlaat te rijden?
Groeten,
Mischa
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Damn, voor de Corsa A heeft Simons alleen maar ovale eindpijpen.
Maar goed, voor de TR moet ik toch verlengen, kan ik er net zo goed iets anders tegenop laten bakken.
Aangezien ik de zaak budgettair een betje verantwoord wil laten, zal ik voorlopig met de originele uitlaat rijden en daarna eens op zoek gaan naar een leuke uitlaat.
Nog tips met betrekking tot betaalbare uitlaten die van een beetje fatsoenlijk materiaal zijn (dus er niet binnen een jaar onderuit roesten)?
Groeten,
Mischa
Maar goed, voor de TR moet ik toch verlengen, kan ik er net zo goed iets anders tegenop laten bakken.
Aangezien ik de zaak budgettair een betje verantwoord wil laten, zal ik voorlopig met de originele uitlaat rijden en daarna eens op zoek gaan naar een leuke uitlaat.
Nog tips met betrekking tot betaalbare uitlaten die van een beetje fatsoenlijk materiaal zijn (dus er niet binnen een jaar onderuit roesten)?
Groeten,
Mischa
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Haha, maar dat was juist wel de bedoeling ;) . Het wordt geen showauto, en ik heb helaas nog andere hobbies die ik graag nog zou willen blijven doen.Corsa_GSi schreef:Tsja Friederich Motorsport, Lexmaul, maar budget wordt het dan niet meer...
Waarschijnlijk zal ik dan met universeel materiaal aan de slag moeten. Ik zag dat die RVS delen ook niet zo heel erg duur meer zijn.
Groeten,
Mischa
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Met je originele uitlaat doet hij het ook meer dan prima hoor.
Bij een C16NZ zijn het 75PK
Ik rij met mijn C20XE ook met een standaard uitlaat, gaat meer dan goed.
Bij een C16NZ zit de Lambda sensor voor in het spruitstuk, daanna kun je dan alles van een 13S of 16SE nemen, die ihebben beide dubbel en geen Kat. Na de dubbelevoorpijp en vlampijp kun je de rest origineel Corsa nemen.
Bij een C16NZ zijn het 75PK
Ik rij met mijn C20XE ook met een standaard uitlaat, gaat meer dan goed.
Bij een C16NZ zit de Lambda sensor voor in het spruitstuk, daanna kun je dan alles van een 13S of 16SE nemen, die ihebben beide dubbel en geen Kat. Na de dubbelevoorpijp en vlampijp kun je de rest origineel Corsa nemen.