Uitlaat bij C16NZ

Alles onder de auto.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

Uitlaat bij C16NZ

#1 Bericht door mischa72 » 08-08-2012 23:54

Hallo,

Ik hoop binnenkort te beginnen aan mijn ombouw van 1.2s naar C16NZ. Aan het blok dat ik gekocht heb zit wel het spruitstuk, maar niet de dubbele pijp die vanuit het spruitstuk naar de rest van de uitlaat loopt. Moet die van een A zijn of mag die ook van een Corsa B C14NZ zijn.

Moet aan de originele uitlaat overigens veel aangepast worden om dit pas te krijgen? Is het überhaupt raadzaam om de C16NZ met de 12S-uitlaat te rijden?

Groeten,
Mischa

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#2 Bericht door CORSA2L16VALVE » 09-08-2012 00:02

die van een 1.2 past zelfs. alles van een smalblock past erop (vanaf cilinderkop)

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#3 Bericht door mischa72 » 09-08-2012 00:06

Dus spruitstuk van de 1.2 loshalen, 1.2 eruit, 1.6 erin en spruitstuk vastzetten?

Zijn er aanbevelingen voor een leuke sportuitlaat? Hoeft niet het hele dorp bij elkaar te schreeuwen, maar een beetje sportiever mag hij wel klinken.

Groeten,
Mischa

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#4 Bericht door CORSA2L16VALVE » 09-08-2012 01:56

heb hier nog iets liggen. maar is voor een hatch een zelf gefrabiceerde group N en een inox ovaal DTM einddemper

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#5 Bericht door mischa72 » 09-08-2012 06:43

Liever geen DTM. Ik wil gewoon een rechte pijp vanuit de demper naar achteren.

Meer zoiets als dit:

Afbeelding

Groeten,
Mischa

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#6 Bericht door Corsa_GSi » 09-08-2012 12:09

Ik rijd op de Irmscher met de volgende setup:
Lexmaul Spaghetti spruitstuk van een GSi
Pijp van spaghetti naar middendemper is gemaakt door Botter
Simons Sport uitlaat
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#7 Bericht door mischa72 » 09-08-2012 12:19

Damn, voor de Corsa A heeft Simons alleen maar ovale eindpijpen.

Maar goed, voor de TR moet ik toch verlengen, kan ik er net zo goed iets anders tegenop laten bakken.

Aangezien ik de zaak budgettair een betje verantwoord wil laten, zal ik voorlopig met de originele uitlaat rijden en daarna eens op zoek gaan naar een leuke uitlaat.

Nog tips met betrekking tot betaalbare uitlaten die van een beetje fatsoenlijk materiaal zijn (dus er niet binnen een jaar onderuit roesten)?

Groeten,
Mischa

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#8 Bericht door Corsa_GSi » 09-08-2012 16:33

Tsja Friederich Motorsport, Lexmaul, maar budget wordt het dan niet meer...
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#9 Bericht door mischa72 » 09-08-2012 22:29

Corsa_GSi schreef:Tsja Friederich Motorsport, Lexmaul, maar budget wordt het dan niet meer...
Haha, maar dat was juist wel de bedoeling ;) . Het wordt geen showauto, en ik heb helaas nog andere hobbies die ik graag nog zou willen blijven doen.

Waarschijnlijk zal ik dan met universeel materiaal aan de slag moeten. Ik zag dat die RVS delen ook niet zo heel erg duur meer zijn.

Groeten,
Mischa

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#10 Bericht door max » 10-08-2012 11:05

Met je originele uitlaat doet hij het ook meer dan prima hoor.
Bij een C16NZ zijn het 75PK
Ik rij met mijn C20XE ook met een standaard uitlaat, gaat meer dan goed.

Bij een C16NZ zit de Lambda sensor voor in het spruitstuk, daanna kun je dan alles van een 13S of 16SE nemen, die ihebben beide dubbel en geen Kat. Na de dubbelevoorpijp en vlampijp kun je de rest origineel Corsa nemen.

Plaats reactie

Terug naar “Wielen-remmen-uitlaat-ophanging”