Nieuwe verlaagset GELUKT: Nu Bandenmaat !
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 03-04-2011 14:40
Nieuwe verlaagset GELUKT: Nu Bandenmaat !
Beste corsavrienden,
Inmiddels is mijn TA-Technix 60-40mm verlagingsset binnen gekomen. Via ebay heb ik deze voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Echter bij het openen van de doos, mistte ik iets van een gebruiksaanwijzing:
Zijn er nog speciale dingen die ik moet doen?
Het oppompen van mijn achterdempers; Hoe doe ik dat precies en moet dit ook bij de voorkant gebeuren?
Hoe kan ik de veerpoten aan de voorkant het beste vervangen? (Met behulp van een veerspanner en hoe gaat dit in zijn werk?) GELUKT
Nieuwe vraag: Ik heb originele 13 inch velgen met een bandenbreedte van 145. Nu ben ik op zoek naar nieuwe voorbanden, ze mogen wel iets breder naar mijn mening, wat raden jullie mij aan qua maat?
Alvast bedankt!
Groeten Thomas
Inmiddels is mijn TA-Technix 60-40mm verlagingsset binnen gekomen. Via ebay heb ik deze voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Echter bij het openen van de doos, mistte ik iets van een gebruiksaanwijzing:
Zijn er nog speciale dingen die ik moet doen?
Het oppompen van mijn achterdempers; Hoe doe ik dat precies en moet dit ook bij de voorkant gebeuren?
Hoe kan ik de veerpoten aan de voorkant het beste vervangen? (Met behulp van een veerspanner en hoe gaat dit in zijn werk?) GELUKT
Nieuwe vraag: Ik heb originele 13 inch velgen met een bandenbreedte van 145. Nu ben ik op zoek naar nieuwe voorbanden, ze mogen wel iets breder naar mijn mening, wat raden jullie mij aan qua maat?
Alvast bedankt!
Groeten Thomas
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Dan moet je idd je toplagers overzetten. Makkelijk hierbij zijn idd veerspanners, het kan wel zonder eventueel. Als je auto nog op z'n wielen staat, draai je de grote moer bovenop je veerpoot los (in de motorruimte kun je m wel zien zitten). Als je nu je auto opkrikt, zal je veerpoot naar beneden zakken, je veer is nu los. Dan hoef je m alleen nog maar los te maken van je fusee met de 2 grote bouten en je hebt de veerpoot in je hand. Monteren doe je dan in omgekeerde volgorde.
Achter is het een makkie, achterkant opkrikken en steunen onder de auto plaatsen zodat je achteras los hangt. Dan een krik losjes onder je achteras en heel iets de achteras in laten veren. In je kofferbak de moeren van je schokdempers afdraaien. De zuigerstang wil wel eens meedraaien, anders even een griptang/waterpomptang er bij op om deze tegen te houden. Nu kun je de krik laten zakken en je veren er tussen uit pakken. Ook je schokdempers kun je van je as losschroeven nu. Inbouwen ook weer in omgekeerde volgorde
Achter is het een makkie, achterkant opkrikken en steunen onder de auto plaatsen zodat je achteras los hangt. Dan een krik losjes onder je achteras en heel iets de achteras in laten veren. In je kofferbak de moeren van je schokdempers afdraaien. De zuigerstang wil wel eens meedraaien, anders even een griptang/waterpomptang er bij op om deze tegen te houden. Nu kun je de krik laten zakken en je veren er tussen uit pakken. Ook je schokdempers kun je van je as losschroeven nu. Inbouwen ook weer in omgekeerde volgorde
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Veerspanners is wel makkelijker vind ik, dan kun je je voorste veerpoten compleet eronder vandaan halen. Je haalt dan eerst de 2 moertjes (sleutel 13) los die bovenop de veerpoot toren zitten, je kunt eerst de grote moer nog laten zitten. Vervolgens met de veerspanners de veer in elkaar draaien totdat deze los zitten. Het bovenste deel van de veerpoot (toplager en een schaaltje voor de veer volgens mij, zit vast met die grote moer) compleet overzetten op je nieuwe veerpoten. Je moet dus je nieuwe veer ok weer even met de veerspanners in elkaar draaien totdat je het toplager gedeelte er weer op kan doen.
Je achterste veren heb je geen veerspanner voor nodig hoor, is een kwartiertje werk ongeveer totaal voor de achterkant
Je achterste veren heb je geen veerspanner voor nodig hoor, is een kwartiertje werk ongeveer totaal voor de achterkant
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 03-04-2011 14:40
Tegen een probleempje aangelopen: Als ik het toplager los wil maken van de veerpoot, moet dit gebeuren door 1 bout los te draaien terwijl je de stang van de schokbreker op dezelfde plaats houdt door deze ook met een sleutel vast te houden. Echter heb ik geen idee hoe ik met welk gereedschap in deze verdieping moet komen, om vervolgens die stang ook nog vast te kunnen houden? Iemand misschien tips?
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Volgens mij kan je beter de veerpoot op de auto laten zitten, en dan de dikke bout los draaien en daarna de auto pas rustig omhoog krikken. Dan heb je toch helemaal geen veerspanner nodig?
Zo komt de veer dus los te liggen, dan die 2 moeren sleutel 3 onder de motorkap eruit en voila?
Zo komt de veer dus los te liggen, dan die 2 moeren sleutel 3 onder de motorkap eruit en voila?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 03-04-2011 14:40