Uitlijning niet goed?
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 28-11-2012 09:52
Uitlijning niet goed?
Heb een vraagje: Bij overschakelen naar z'n 4 heb ik met 140-160 km/u nog steeds wheelspin. Komt dit nou door het vermogen van een c20xe of is de uitlijning niet helemaal in orde?
Heb verders geen ervaring met een c20xe. Wel eerder met een c20ne gereden maar die had natuurlijk ook minder vermogen.
Auto spoort verder wel goed en stuur staat ook goed recht. Verder zit er een schroefsetje onder.
Heb verders geen ervaring met een c20xe. Wel eerder met een c20ne gereden maar die had natuurlijk ook minder vermogen.
Auto spoort verder wel goed en stuur staat ook goed recht. Verder zit er een schroefsetje onder.
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 20-05-2012 18:18
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 28-11-2012 09:52
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
Het zou kunnen dat inderdaad de camber te veel op negatief staat dus zo:
/--\ of positief zo \--/ maar neem aan dat ze meer richting negatief staan van wegen je schroefset.
Dan heb je een minder groot raakvlak van het band met het wegdek, dan zou hij eerder/makkelijker gaan spinnen dan dat je het hele oppervlak zou benutten.
/--\ of positief zo \--/ maar neem aan dat ze meer richting negatief staan van wegen je schroefset.
Dan heb je een minder groot raakvlak van het band met het wegdek, dan zou hij eerder/makkelijker gaan spinnen dan dat je het hele oppervlak zou benutten.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 28-11-2012 09:52
Duidelijk. Wil eerst nog de draagarmen verstevigen en gelijk PU bussen erin doen. Een veerpootbrug monteren en het probleem van de bak die op de trekstang hangt verhelpen.
Als dat is gedaan kijken hoe laag de schroefset kan en dan gelijk ff laten uitlijnen. Maar dat zal door gebrek aan sleutelruimte allemaal pas gebeuren als de zon weer wat hoger aan de hemel staat.
Heeft iemand anders nog meer last van dit probleem? Zoveel power heeft een 16 klapper Corsa toch ook weer niet?
Als dat is gedaan kijken hoe laag de schroefset kan en dan gelijk ff laten uitlijnen. Maar dat zal door gebrek aan sleutelruimte allemaal pas gebeuren als de zon weer wat hoger aan de hemel staat.
Heeft iemand anders nog meer last van dit probleem? Zoveel power heeft een 16 klapper Corsa toch ook weer niet?
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel
-
- Forum junkie
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 10-12-2010 20:58
Ja had het probleem ook. Gewoon even laten uitlijnen bij profile hoogvliey of spijk. Als je dan nog camber heb adviseer ik magic camber bouten van monroe is te bestellen bij slager op waalhaven.
Volgens normale specs heb je camber. Ik heb de camber bijna op 0 laten zetten voor het sprinten.
Ps ik heb jouw auto bij vorige eigenaar best snelle autos zien pakken
Gr
Volgens normale specs heb je camber. Ik heb de camber bijna op 0 laten zetten voor het sprinten.
Ps ik heb jouw auto bij vorige eigenaar best snelle autos zien pakken
Gr
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
Je kan ook van je veerpoot voor de bovenste bout die door het fussee zit een milimeter laten afdraaien kan je ook pittig stukje stellen.
Uitlijnen kan bij ons in de buurt bij de meeste garages wel.
Een bandenspeciaalgarage of een kwikfit is ook niet meteen beter als een universele garage is mijn ervaring. Maar er zijn er natuurliijk ook bij die het gewoon goed doen
Uitlijnen kan bij ons in de buurt bij de meeste garages wel.
Een bandenspeciaalgarage of een kwikfit is ook niet meteen beter als een universele garage is mijn ervaring. Maar er zijn er natuurliijk ook bij die het gewoon goed doen
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
had het ook met me turbo maar dan met 180 km per uur en haki takie banden
camber bouten heb je volgens mij niet nodig als je schroefet heb dan zijn de gate ruimer en is het camber gewoon te stellen met de standaard bouten.
bij mij was hij toen net uitgelijnd maar door het vermogen (en standaard rubbers in de draagarmen en trekstangen trekt de auto zich zelf uit de uitleining (heb / had ik het idee) nu pu en andere wielen en tis niet meer zo erg als het was.
camber bouten heb je volgens mij niet nodig als je schroefet heb dan zijn de gate ruimer en is het camber gewoon te stellen met de standaard bouten.
bij mij was hij toen net uitgelijnd maar door het vermogen (en standaard rubbers in de draagarmen en trekstangen trekt de auto zich zelf uit de uitleining (heb / had ik het idee) nu pu en andere wielen en tis niet meer zo erg als het was.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 28-11-2012 09:52
Als de zon weer gaat schijnen eerstb ff PU bussen er in en de draagarmen verstevigen en dan maximaal zakken en opnieuw uitlijnen. Ga er vd winter niks meer aan doen mij te koud.ludolph schreef:
Ps ik heb jouw auto bij vorige eigenaar best snelle autos zien pakken :)
Gr
@ludolph. Heb idd al vaker gehoord dat het best een rap bakkie is. Toen ik hem kwam halen was die jongen er nog niet en z'n ma zat trots te vertellen dat ie een keer de 1e prijs had gewonnen haha. Vondt hij alleen niet zo leuk haha.
Alsof ik dacht dat hij er alleen maar netjes mee had gereden. Yeah right!
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel
-
- Forum junkie
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 10-12-2010 20:58