Kachelpijpje / slang bij c20xe
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 04-07-2016 12:57
Kachelpijpje / slang bij c20xe
Goedemiddag,
Heb de oude motor uit de corsa en ben nu de motorruimte aan het klaarmaken, en nu dacht ik opeens aan het kachelpijpje bijrijders kant dat ingekort moet worden zoals beschreven op corsanovatuning.
Heb ik een vraag.
Als je het pijpje afzaagt is de felsrand eraf en is de kans groot dat de slang eraf kan schieten.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Eventueel graag met foto.
Kom maar op met die creatieve oplossingen
Mvg Rick
Heb de oude motor uit de corsa en ben nu de motorruimte aan het klaarmaken, en nu dacht ik opeens aan het kachelpijpje bijrijders kant dat ingekort moet worden zoals beschreven op corsanovatuning.
Heb ik een vraag.
Als je het pijpje afzaagt is de felsrand eraf en is de kans groot dat de slang eraf kan schieten.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Eventueel graag met foto.
Kom maar op met die creatieve oplossingen
Mvg Rick
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
Er is een mogelijkheid om het pijpje naar beneden te buigen, dit kan je doen doormiddel van een buisje er in te doen. Dan met gevoel buigen. Wel bestaat de kans dat je kachel radiator lek raakt bij te veel buigen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het pijpje afzagen en er een bocht op te solderen.
En de meest gebruikte manier is het buisje alleen afzagen, wat eigenlijk bij de meeste auto's goed gaat.
Mijn voorkeur gaat uit naar het pijpje afzagen en er een bocht op te solderen.
En de meest gebruikte manier is het buisje alleen afzagen, wat eigenlijk bij de meeste auto's goed gaat.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.
Corsa a tr. Vrop vrop.
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Afzagen werkt prima. Mijn ervaring is dat de originele Opel slangeklemmen het beste werken daar ze zeer smal zijn en een hoge klemkracht hebben.
Die blauwe van ABA vind ik niet zo goed. Te breed en draaien makkelijk door.
De originele veerring dingen met dat aparte schroefje zijn perfect voor in kleine ruimtes en klemmen super goed.
Bij het afzagen er op letten dat je het pijpje rond laat.
Met een 1mm schijf in de flex gaat het nog makkelijker.
Die blauwe van ABA vind ik niet zo goed. Te breed en draaien makkelijk door.
De originele veerring dingen met dat aparte schroefje zijn perfect voor in kleine ruimtes en klemmen super goed.
Bij het afzagen er op letten dat je het pijpje rond laat.
Met een 1mm schijf in de flex gaat het nog makkelijker.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 04-07-2016 12:57
Bedankt voor jullie input!
Ga denk ik gewoon voor het afzagen, mocht dit niet werken kan ik er altijd nog een bochtje aan solderen. Maar dan kan je de kachelradiateur niet meer demonteren toch? Tenminste omdat je het er naar achter uit moet schuiven?
Ja over dat rond laten van het pijpje, de slangen zaten zeer vast op de pijpjes, dus ik erop met een waterpomp tang, maar dat vond het pijpje niet zo leuk, dus hoop dat ik hem weer in model kan krijgen
Is ook wel een heel dun koper busje zeg
Ga denk ik gewoon voor het afzagen, mocht dit niet werken kan ik er altijd nog een bochtje aan solderen. Maar dan kan je de kachelradiateur niet meer demonteren toch? Tenminste omdat je het er naar achter uit moet schuiven?
Ja over dat rond laten van het pijpje, de slangen zaten zeer vast op de pijpjes, dus ik erop met een waterpomp tang, maar dat vond het pijpje niet zo leuk, dus hoop dat ik hem weer in model kan krijgen
Is ook wel een heel dun koper busje zeg
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Meestal als je dat kacheltje wil demonteren is het omdat ie lek is :P Dus dan zaag je 'm gewoon eraf :)RST-Corsa schreef:Bedankt voor jullie input!
Ga denk ik gewoon voor het afzagen, mocht dit niet werken kan ik er altijd nog een bochtje aan solderen. Maar dan kan je de kachelradiateur niet meer demonteren toch? Tenminste omdat je het er naar achter uit moet schuiven?
Ja over dat rond laten van het pijpje, de slangen zaten zeer vast op de pijpjes, dus ik erop met een waterpomp tang, maar dat vond het pijpje niet zo leuk, dus hoop dat ik hem weer in model kan krijgen :eek:
Is ook wel een heel dun koper busje zeg :eek:
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR