Pagina 1 van 1

Kachelpijpje / slang bij c20xe

Geplaatst: 28-12-2016 16:40
door RST-Corsa
Goedemiddag,

Heb de oude motor uit de corsa en ben nu de motorruimte aan het klaarmaken, en nu dacht ik opeens aan het kachelpijpje bijrijders kant dat ingekort moet worden zoals beschreven op corsanovatuning.

Heb ik een vraag.
Als je het pijpje afzaagt is de felsrand eraf en is de kans groot dat de slang eraf kan schieten.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Eventueel graag met foto.

Kom maar op met die creatieve oplossingen :D

Mvg Rick

Geplaatst: 28-12-2016 18:35
door sylvester1
Er is een mogelijkheid om het pijpje naar beneden te buigen, dit kan je doen doormiddel van een buisje er in te doen. Dan met gevoel buigen. Wel bestaat de kans dat je kachel radiator lek raakt bij te veel buigen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het pijpje afzagen en er een bocht op te solderen.

En de meest gebruikte manier is het buisje alleen afzagen, wat eigenlijk bij de meeste auto's goed gaat.

Geplaatst: 01-01-2017 10:08
door max
Afzagen werkt prima. Mijn ervaring is dat de originele Opel slangeklemmen het beste werken daar ze zeer smal zijn en een hoge klemkracht hebben.
Die blauwe van ABA vind ik niet zo goed. Te breed en draaien makkelijk door.
De originele veerring dingen met dat aparte schroefje zijn perfect voor in kleine ruimtes en klemmen super goed.

Bij het afzagen er op letten dat je het pijpje rond laat.
Met een 1mm schijf in de flex gaat het nog makkelijker.

Geplaatst: 03-01-2017 12:40
door RST-Corsa
Bedankt voor jullie input!

Ga denk ik gewoon voor het afzagen, mocht dit niet werken kan ik er altijd nog een bochtje aan solderen. Maar dan kan je de kachelradiateur niet meer demonteren toch? Tenminste omdat je het er naar achter uit moet schuiven?

Ja over dat rond laten van het pijpje, de slangen zaten zeer vast op de pijpjes, dus ik erop met een waterpomp tang, maar dat vond het pijpje niet zo leuk, dus hoop dat ik hem weer in model kan krijgen :eek:
Is ook wel een heel dun koper busje zeg :eek:

Geplaatst: 03-01-2017 17:52
door Aapje
RST-Corsa schreef:Bedankt voor jullie input!

Ga denk ik gewoon voor het afzagen, mocht dit niet werken kan ik er altijd nog een bochtje aan solderen. Maar dan kan je de kachelradiateur niet meer demonteren toch? Tenminste omdat je het er naar achter uit moet schuiven?

Ja over dat rond laten van het pijpje, de slangen zaten zeer vast op de pijpjes, dus ik erop met een waterpomp tang, maar dat vond het pijpje niet zo leuk, dus hoop dat ik hem weer in model kan krijgen :eek:
Is ook wel een heel dun koper busje zeg :eek:
Meestal als je dat kacheltje wil demonteren is het omdat ie lek is :P Dus dan zaag je 'm gewoon eraf :)

Geplaatst: 04-01-2017 12:41
door RST-Corsa
Haha ja dat is ook weer waar :eek: