Mag dicht leon

Alles onder de auto.
Bericht
Auteur
mikecrossa
Fanatieke Poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 27-10-2013 19:02

Mag dicht leon

#1 Bericht door mikecrossa » 12-07-2017 22:03

hallo.
ik heb nu voor gele konis in hardheid verstelbaar .
maar ik moet iets hebben wat veel stugger is want mijn auto hangt in de bochten nog te veel door .
ik wil hem graag stijf hebben met minimale doorbuiging.
iemand een idee of heeft iemand misschien nog wat liggen wat al kant en klaar is dan hoor ik het graag mvg mike
eens corsa a altijd corsa a

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#2 Bericht door Roderick » 12-07-2017 22:22

Een vriend van mij heeft intrax onder zn e36. Erg goed, goed verstelbaar, wel veel clicks maar meer als 600 rondes ring mee gereden en 1 keer gereviseerd, terwijl dat eigenlijk nog niet nodig was.
Wel prijzig maar waar voor je geld.

AST heb ik nog nooit echt iets goeds over gehoord van vrienden ook.

Bilstein b14 heeft dezelfde vriend ook gehad. Vrij snel een lekker demper. Wel vrij stug.

En eibach prostreet S ook goed alleen wel een straat set.

Ikzelf had de Bilstein b12 onder een zware Saab 9-5, verbazingwekkend goed ook maar wel comfortabel.

Koni kan wel wat klapperig hard zijn.

Misschien heb je hier wat aan.

Met overhellen misschien wat meer doen met stabi's?
Ik weet niet wat je nu hebt?
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

mikecrossa
Fanatieke Poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 27-10-2013 19:02

#3 Bericht door mikecrossa » 12-07-2017 22:34

Roderick schreef:Een vriend van mij heeft intrax onder zn e36. Erg goed, goed verstelbaar, wel veel clicks maar meer als 600 rondes ring mee gereden en 1 keer gereviseerd, terwijl dat eigenlijk nog niet nodig was.
Wel prijzig maar waar voor je geld.

AST heb ik nog nooit echt iets goeds over gehoord van vrienden ook.

Bilstein b14 heeft dezelfde vriend ook gehad. Vrij snel een lekker demper. Wel vrij stug.

En eibach prostreet S ook goed alleen wel een straat set.

Ikzelf had de Bilstein b12 onder een zware Saab 9-5, verbazingwekkend goed ook maar wel comfortabel.

Koni kan wel wat klapperig hard zijn.

Misschien heb je hier wat aan.

Met overhellen misschien wat meer doen met stabi's?
Ik weet niet wat je nu hebt?

Hee bedankt ik zal eens gaan kijken.
Ja ben nog een beetje een leek met sleutelen hoor.
Maar heb in elk geval nylon in de draagarmen en stabi stangen gemaakt dat was al een wereld van verschil heb een gsi stabi stang er op gezet .
Dus dat scheelt ook al enorm heb nu de koni op de hardste stand staan maar hij veerd nog teveel ..
Misschien een dikkere veer er in zodat hij niet verder kan zakken als je door de bochten gaat..
Of verstelbare poten kopen ..
Ik kijk wel even
eens corsa a altijd corsa a

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#4 Bericht door Roderick » 12-07-2017 23:12

Ja bij het overhellen van een auto is de schokdemper niet heel erg van invloed. Die zijn toch meer voor het wegcontact bij oneffendheden. De veersterkte is wel iets meer van invloed. Maar vooral je roll/ het overhellen wordt tegengegaan met stabistangen, veerpootbruggen en rolkooien.
Ik weet dat er voor de Corsa a ook een veerpootbrug voor de onderkant voor bestaat. Alleen kijk uit op het circuit met de dikte van de stabi en de stijfheid achter. Dit kan de auto heel onvoorspelbaar maken.
Te dikke stabis voor creeert meer onderstuur.
Te dikke stabis achter creeert meer overstuur.

Je moet hierin eigenlijk een goeie middenweg vinden.

Als je echt circuit wil rijden dan zou ik wel voor een schroefset gaan en de auto laten uitwegen zodat de balans optimaal wordt.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

mikecrossa
Fanatieke Poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 27-10-2013 19:02

#5 Bericht door mikecrossa » 12-07-2017 23:22

Roderick schreef:Ja bij het overhellen van een auto is de schokdemper niet heel erg van invloed. Die zijn toch meer voor het wegcontact bij oneffendheden. De veersterkte is wel iets meer van invloed. Maar vooral je roll/ het overhellen wordt tegengegaan met stabistangen, veerpootbruggen en rolkooien.
Ik weet dat er voor de Corsa a ook een veerpootbrug voor de onderkant voor bestaat. Alleen kijk uit op het circuit met de dikte van de stabi en de stijfheid achter. Dit kan de auto heel onvoorspelbaar maken.
Te dikke stabis voor creeert meer onderstuur.
Te dikke stabis achter creeert meer overstuur.

Je moet hierin eigenlijk een goeie middenweg vinden.

Als je echt circuit wil rijden dan zou ik wel voor een schroefset gaan en de auto laten uitwegen zodat de balans optimaal wordt.
Ja heb wel veerpootbruggen voor en achter.
Ik denk ook dat een schroefset beter is voor mij.
Bedankt 😉
eens corsa a altijd corsa a

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#6 Bericht door Roderick » 12-07-2017 23:25

Ja dat denk ik ook :D

Hoewel je versteld staat wat een standaard auto al kan presteren :D

Maar het is ook gewoon leuk ermee bezig te zijn!

Wat ben je van plan qua circuit enz?
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

mikecrossa
Fanatieke Poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 27-10-2013 19:02

#7 Bericht door mikecrossa » 12-07-2017 23:29

Roderick schreef:Ja dat denk ik ook :D

Hoewel je versteld staat wat een standaard auto al kan presteren :D

Maar het is ook gewoon leuk ermee bezig te zijn!

Wat ben je van plan qua circuit enz?
Ja klopt was zeker niet de langzaamste.
We hebben een 88er met een 2.0 8v.
Korte bak en dus al wel een en ander gedaan
We doen gewoon de trackdays op tt circuit.
Maar bij 2 bochten hangt ie zo door na rechts vandaar dat ik daar een beetje aan wil doen.
Er komen nog andere remmen op .
En dan is het ook wel mooi.
Het is gewoon amateur rijden.
Gewoon plezier hebben .
Haha
eens corsa a altijd corsa a

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#8 Bericht door Roderick » 12-07-2017 23:34

Oké leuk zou ook nog weleens op assen willen rijden, nog nooit gedaan.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#9 Bericht door prs » 12-07-2017 23:42

intrax -en de overige opmaat gemaakte- dempers zijn natuurlijk wel erg goed maar voor bv. een setje intrax 1k2 dempers moet je wel rekenen op +/- €1000,- per veerpoot. niet veel mensen hebben dat over voor een corsa .

Gaz is ook wel een goede optie en een stuk goedkoper. bij gaz heb je dan ook de keuze uit meerdere veren+ze bieden een schroefset voor de achteras aan!

hou er wel rekening mee dat een schroefset vaak wat dikker is dan de standaard veerpoten en dat je problemen kan krijgen met het aanlopen van velgen/banden tegen de veerpoot aan ;)

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#10 Bericht door Roderick » 12-07-2017 23:54

prs schreef:intrax -en de overige opmaat gemaakte- dempers zijn natuurlijk wel erg goed maar voor bv. een setje intrax 1k2 dempers moet je wel rekenen op +/- €1000,- per veerpoot. niet veel mensen hebben dat over voor een corsa .

Gaz is ook wel een goede optie en een stuk goedkoper. bij gaz heb je dan ook de keuze uit meerdere veren+ze bieden een schroefset voor de achteras aan!

hou er wel rekening mee dat een schroefset vaak wat dikker is dan de standaard veerpoten en dat je problemen kan krijgen met het aanlopen van velgen/banden tegen de veerpoot aan ;)
Het is inderdaad allemaal zo bizar veel geld ook voor de big brake kits.

Ik rij zelf onder mijn Civic een ap suspension schroefset en voor dat geld (ong €400,-) presteert ie hartstikke leuk :)
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Plaats reactie

Terug naar “Wielen-remmen-uitlaat-ophanging”