Ik wil dit toch even delen. Vandaag een auto bijgeklust en weer werd ik droevig, omdat “ze” bij “een” garage, keramisch vet in de geleide bussen van de remklauwen hadden gedaan.
Keramisch en kopervet veroorzaakt uitzetting van rubber na langere tijd. Rubbers muteren helemaal en in sommige remsystemen zit er een rubbertje om de geleide pen, wordt ook twee keer zo dik. Waarom snappen garages dit niet. Ik leerde dat als een van de eerste dingen op mijn stage jaren geleden.
Gebruik liever ate remvet (blauwe tube) of ate plastilube, andere merken hebben misschien ook wel opties. Hierbij zet rubber niet uit.
(Op de remblokken achterkant kan je wel keramisch of kopervet smeren tegen het piepen. Niet op de voering uiteraard!)
Verbeter of vul mij aan als het nodig is
GEEN keramisch/ kopervet op inwendige remdelen!
-
- Forum junkie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 03-05-2017 17:07
GEEN keramisch/ kopervet op inwendige remdelen!
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44