Ventilatiesysteem

Bericht
Auteur
LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#21 Bericht door LeonStr » 15-04-2013 17:33

Bij mij is bij de middelste de afdichtschuimlaag eraf.. waardoor er altijd lucht uitkomt.

Volgens mij kan ik de temperatuur nu ook niet meer regelen, zal moeten kijken of het loszit, of dat er iets anders niet klopt.

Mijne kraakt echt verschrikkelijk, ik denk dat ik er een andere in ga zetten :)


Trouwens kan het zijn dat mijn termostaat kapot is en dat hij daarom warme lucht blijft geven?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#22 Bericht door Aapje » 15-04-2013 18:00

Komt je auto op de temp meter ruim uit de blauwe zone en voorbij het eerste streepje op de meter?
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#23 Bericht door LeonStr » 15-04-2013 21:21

Nee, alleen als ik een tijdje stilsta gaat hij ietsie richting het midden, dit heb ik met beide auto's maar die rat doet de kachel het prima..
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Vavoom
Fanatieke Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: 30-05-2010 11:24

#24 Bericht door Vavoom » 17-04-2013 22:23

max schreef:
Vavoom schreef:Klinkt een beetje als hetzelfde probleem dat ik heb.
Mijn ventilator maakt een hele hoop herrie (loopt aan ofzo).
Ennn... mijn verwarming kan niet uit.

Hoe heb jij je probleem opgelost?
Of waar moet ik het zoeken?

Bvd,
Maurice
Als je ventilator steeds blijft lopen dan is je schakelaar waarschijnlijk stuk.
Piepen doen ze allemaal, lagers in de kachelmotor lopen droog na 20 jaar 8)
Verder laten de afdichtingsschuimlagen in de kachelbehuizing los/vergaat waardoor de lucht niet meer perfect geleid kan worden en op sommige standen aan de verkeerde kanten eruit komt.
Schakelaar doet het nog prima.
Ventilator blaast ook, maar tijdens herrie niet optimaal. Maakt van tijd tot tijd een enorm kabaal (zo van "woeeeeeee"). Je hoort het buiten de auto ook heel goed. Lastige is dat hij niet altijd herrie maakt. Soms gelijk bij het aanzetten en soms zomaar spontaan tijdens het rijden. Door de ventilator uit te zetten en weer aan (en dat tig keer te herhalen), wil hij meestal weer goed "springen" en blaast hij weer heerlijk.

Ik zal er wel eens inkruipen als ik m'n auto weer terug heb.
Mocht iemand nog een verhelderende foto hebben van hoe dat in elkaar zit, dan houd ik me aanbevolen.

Vavoom
Fanatieke Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: 30-05-2010 11:24

#25 Bericht door Vavoom » 02-10-2013 19:59

Een korte update:
in de zomer heb ik nog wat blaadjes kunnen verwijderen. Was via de aanzuigzijde niet bij te komen zonder de hele boel te demonteren, maar het lukte gelukkig ook gewoon via de uitblaas-zijde. Dat was de truuk. Loopt nu weer als een zonnetje.

Jorteltje
Fanatieke Poster
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-08-2013 17:07

#26 Bericht door Jorteltje » 02-10-2013 22:29

LeonStr schreef: Ook geven de middelste alleen koude lucht ALTIJD en de buitenste geven warme lucht.
Dit heeft de mijne ook.
Corsa A 88'' E12GV

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#27 Bericht door max » 03-10-2013 09:03

Goede actie!!
Komt meestal dan nog best veel zooi uit vandaan.
Vavoom schreef:Een korte update:
in de zomer heb ik nog wat blaadjes kunnen verwijderen. Was via de aanzuigzijde niet bij te komen zonder de hele boel te demonteren, maar het lukte gelukkig ook gewoon via de uitblaas-zijde. Dat was de truuk. Loopt nu weer als een zonnetje.

Bouke
Fanatieke Poster
Berichten: 70
Lid geworden op: 01-07-2013 18:24

#28 Bericht door Bouke » 03-10-2013 09:06

Vavoom schreef:Een korte update:
in de zomer heb ik nog wat blaadjes kunnen verwijderen. Was via de aanzuigzijde niet bij te komen zonder de hele boel te demonteren, maar het lukte gelukkig ook gewoon via de uitblaas-zijde. Dat was de truuk. Loopt nu weer als een zonnetje.
Ik haalde er na de herfst ook altijd een heel bos aan bladeren uit. Vorig jaar een gouden tip gekregen: Panty van mn vriendin gejat en die tussen de ventilatiemotor en het schutbord vast gezet. Dan blijven de blaadjes uit je interieur yes

Verder eigenlijk nooit echt last gehad van de verwarming, doet het altijd prima. Ik klaagde in het begin wel altijd dat de Corsa geen voetenstand had... Totdat ik erachter kwam dat je dat de schuif in het midden moest zetten... Jep, zo'n handige Harry ben ik... 3 winters koude voeten gehad :P

Verder ook wel last van het "woewoewoe" geluid in standje 1 van de ventilator, maar dat is wel redelijk op te lossen door 'm af en toe in te spuiten met siliconenspray. Nadeel is wel dat je interieur er dan een tijdje naar ruikt.

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#29 Bericht door Aapje » 03-10-2013 09:29

Sommige A2 modellen en alle A3 modellen hebben onder het parafaan zo'n mooi plastic roostertje die de grotere bladeren in elk geval tegenhouden. Misschien een tip voor jullie als jullie dat nog niet hebben :)

Beste kan je 1 keer per jaar effe de motor helemaal schoonmaken en opnieuw invetten als ie lawaai maakt. Dat voorkomt dat ie doorbrand/doodgaat :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Bouke
Fanatieke Poster
Berichten: 70
Lid geworden op: 01-07-2013 18:24

#30 Bericht door Bouke » 03-10-2013 10:47

Aapje schreef:Sommige A2 modellen en alle A3 modellen hebben onder het parafaan zo'n mooi plastic roostertje die de grotere bladeren in elk geval tegenhouden. Misschien een tip voor jullie als jullie dat nog niet hebben :)
Was dat optie? :P

Plaats reactie

Terug naar “Interieur/ Exterieur”