Ventilatiesysteem
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Bij mij is bij de middelste de afdichtschuimlaag eraf.. waardoor er altijd lucht uitkomt.
Volgens mij kan ik de temperatuur nu ook niet meer regelen, zal moeten kijken of het loszit, of dat er iets anders niet klopt.
Mijne kraakt echt verschrikkelijk, ik denk dat ik er een andere in ga zetten
Trouwens kan het zijn dat mijn termostaat kapot is en dat hij daarom warme lucht blijft geven?
Volgens mij kan ik de temperatuur nu ook niet meer regelen, zal moeten kijken of het loszit, of dat er iets anders niet klopt.
Mijne kraakt echt verschrikkelijk, ik denk dat ik er een andere in ga zetten
Trouwens kan het zijn dat mijn termostaat kapot is en dat hij daarom warme lucht blijft geven?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Nee, alleen als ik een tijdje stilsta gaat hij ietsie richting het midden, dit heb ik met beide auto's maar die rat doet de kachel het prima..
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30-05-2010 11:24
Schakelaar doet het nog prima.max schreef:Als je ventilator steeds blijft lopen dan is je schakelaar waarschijnlijk stuk.Vavoom schreef:Klinkt een beetje als hetzelfde probleem dat ik heb.
Mijn ventilator maakt een hele hoop herrie (loopt aan ofzo).
Ennn... mijn verwarming kan niet uit.
Hoe heb jij je probleem opgelost?
Of waar moet ik het zoeken?
Bvd,
Maurice
Piepen doen ze allemaal, lagers in de kachelmotor lopen droog na 20 jaar 8)
Verder laten de afdichtingsschuimlagen in de kachelbehuizing los/vergaat waardoor de lucht niet meer perfect geleid kan worden en op sommige standen aan de verkeerde kanten eruit komt.
Ventilator blaast ook, maar tijdens herrie niet optimaal. Maakt van tijd tot tijd een enorm kabaal (zo van "woeeeeeee"). Je hoort het buiten de auto ook heel goed. Lastige is dat hij niet altijd herrie maakt. Soms gelijk bij het aanzetten en soms zomaar spontaan tijdens het rijden. Door de ventilator uit te zetten en weer aan (en dat tig keer te herhalen), wil hij meestal weer goed "springen" en blaast hij weer heerlijk.
Ik zal er wel eens inkruipen als ik m'n auto weer terug heb.
Mocht iemand nog een verhelderende foto hebben van hoe dat in elkaar zit, dan houd ik me aanbevolen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30-05-2010 11:24
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Goede actie!!
Komt meestal dan nog best veel zooi uit vandaan.
Komt meestal dan nog best veel zooi uit vandaan.
Vavoom schreef:Een korte update:
in de zomer heb ik nog wat blaadjes kunnen verwijderen. Was via de aanzuigzijde niet bij te komen zonder de hele boel te demonteren, maar het lukte gelukkig ook gewoon via de uitblaas-zijde. Dat was de truuk. Loopt nu weer als een zonnetje.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 01-07-2013 18:24
Ik haalde er na de herfst ook altijd een heel bos aan bladeren uit. Vorig jaar een gouden tip gekregen: Panty van mn vriendin gejat en die tussen de ventilatiemotor en het schutbord vast gezet. Dan blijven de blaadjes uit je interieur yesVavoom schreef:Een korte update:
in de zomer heb ik nog wat blaadjes kunnen verwijderen. Was via de aanzuigzijde niet bij te komen zonder de hele boel te demonteren, maar het lukte gelukkig ook gewoon via de uitblaas-zijde. Dat was de truuk. Loopt nu weer als een zonnetje.
Verder eigenlijk nooit echt last gehad van de verwarming, doet het altijd prima. Ik klaagde in het begin wel altijd dat de Corsa geen voetenstand had... Totdat ik erachter kwam dat je dat de schuif in het midden moest zetten... Jep, zo'n handige Harry ben ik... 3 winters koude voeten gehad :P
Verder ook wel last van het "woewoewoe" geluid in standje 1 van de ventilator, maar dat is wel redelijk op te lossen door 'm af en toe in te spuiten met siliconenspray. Nadeel is wel dat je interieur er dan een tijdje naar ruikt.
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Sommige A2 modellen en alle A3 modellen hebben onder het parafaan zo'n mooi plastic roostertje die de grotere bladeren in elk geval tegenhouden. Misschien een tip voor jullie als jullie dat nog niet hebben
Beste kan je 1 keer per jaar effe de motor helemaal schoonmaken en opnieuw invetten als ie lawaai maakt. Dat voorkomt dat ie doorbrand/doodgaat
Beste kan je 1 keer per jaar effe de motor helemaal schoonmaken en opnieuw invetten als ie lawaai maakt. Dat voorkomt dat ie doorbrand/doodgaat
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 01-07-2013 18:24