HOE HAAL IK HET BEST DE ACHTERLICHTEN UIT ELKAAR.? (SPUITEN)

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MAHA
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: 26-02-2012 22:50

HOE HAAL IK HET BEST DE ACHTERLICHTEN UIT ELKAAR.? (SPUITEN)

#1 Bericht door MAHA » 13-10-2012 12:59

Oi, hoe haal ik het best men achterlichten uit elkaar om ze te spuiten.?
Ik heb de rode achterlichten van op de eerste foto, en wil naar de rode achterlichten als op de zwarte corsa op de 2de foto..

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me hier mee verder helpen.?
Is dringend natuurlijk. (alles aan de corsa is dringend, you know. :D )
Alvast dank.
Grtz. KYMIRA.


Afbeelding


Afbeelding

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#2 Bericht door Jurgen » 13-10-2012 15:33

Ik denk dat ze gekit zitten? Dan kun je ze met een föhn/verfstripper voorzichtig verwarmen en loshalen. Denk er wel aan dat je het plastic dan niet smelt.

MAHA
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: 26-02-2012 22:50

#3 Bericht door MAHA » 13-10-2012 22:16

Heb je het dan over het verwijderen vn de 2 reflecterende kunststofplaatjes op de voorzijde van het licht of niet.?
Heb de achterzijde al eens bekeken en alles ziet er 1stuk uit..

Had ook al ergens gelezen om ze te bakken ipv met fohn omdat dat gelijkmatiger werkt..
En dan ook welke soort of merk lijm ik het best zou gebruiken om ze nadien weer te monteren.?
Grt.

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#4 Bericht door Gonzo » 13-10-2012 22:20

Jij hebt die rode van de 1e foto?? Is dat frame origineel rood???

Ik wil ze wel ruilen, die van mij zien eruit als die op de 2e foto, met een zwart frame:

Afbeelding

greetz,
paul
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

MAHA
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: 26-02-2012 22:50

#5 Bericht door MAHA » 14-10-2012 15:39

ja het zijn de originele rode.
Ik gok dat de jouwe originele achterlichten zijn die je gespoten hebt.?

Kan het zijn dat het linkerachterlicht van jou ietswat donkerder of de rechter.? Of is het gezichtsbedrog met de foto.?
Het is zeer belangrijk voor me dat ik 2identieke lichten heb. En ook dat de reflectatie van de lamp niet aangetast is, anders sta ik binnen de korste keren langs de kant..
Grtz. Ky.

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#6 Bericht door Gonzo » 15-10-2012 12:00

Het zijn inderdaad originelen met transparante rode lak, echt precies hetzelfde als op die 2e foto, daar zie je ook een beetje verschil waar het achteruit rij licht zit...
De laagdikte van de lak is overal wel gelijk, en laat prima licht door, en reflectie.

Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen dat rode frame te spuiten, dan zou ik eerder de glazen overzetten op een origineel frame.

En ik neem die rode frames graaag van je over, dat staat echt wel mooi op m'n tr denk ik
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

MAHA
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: 26-02-2012 22:50

#7 Bericht door MAHA » 15-10-2012 18:45

Ik ga eerst eens wat experimenteren met een setje originele lichten want heb die toch dubbel liggen, dus maakt niet uit dan als er wat misloopt..
De rode lichten met rode frame ga ik bijhouden, moest er wat met de andere gebeuren heb ik die nog om op terug te vallen..
Want ze zijn ook niet meer zo makkelijk te vinden, heb ik al gemerkt. Via engelse sites kan je ze nog wel tegenkomen..
Grtz.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur/ Exterieur”